maandag . . . en het begin van een mooie zonnige week ?!

 


Echt tropisch denk ik niet dat de nieuwe week zal zijn maar wel warm genoeg en zonnig, om ervan te kunnen genieten terwijl je daar de tijd voor hebt.  Dat dit niet voor iedereen zal zijn weten we allemaal, er zijn ook nog een boel mensen die uit werken gaan of gewoon thuiswerken.  Maar dat kan dan ook tussendoor om even van de zon te genieten, al is het alleen maar voor een kleine pauze tussendoor.  

We hebben er zo lang naar gewacht en nu is het eindelijk zover, de zon schijnt reeds van in de morgen maar de vraag is dan telkens, voor hoe lang nog, we vertrouwen het weer niet meer zo goed als vroeger.  Toen leek alles beter maar was dat ook zo, ik weet het echt niet, ieder zijn geheugen onthoudt die dingen die het meeste zijn tegen geslagen en ook die welke echte meevallers waren, maar er zit zoveel nog tussenin dat je het niet allemaal kan onthouden.  In ieder geval probeer je nu maar best ervan te genieten terwijl het weer echt mooi is te noemen, als je die kans laat voorbij gaan dan is dat echt wel jammer.

Gisteren heb ik mijn planten nog eens wat gegoten, ze staan hier in een pot of bak op ons terras en zou houd ik ze mooi en ze geven mooie bloemen en dat is wat telt wanneer het zomer gaat worden !  We hopen ook dat ze de zomer heel goed gaan door geraken zodat we er nog een tijd kunnen van genieten zoals ze nu hier staan.  'k Heb zelfs al een stekje genomen van die ene plant, de fuchsia op stam, onderaan kwam een scheut uit de potgrond omhoog en ik heb die wat laten afharden zodat ik die later van de stam kon afscheuren.  Zoals je misschien weet zijn dit planten die je snel kan laten inwortelen maar in een potje zet ik die niet zo vaak, toch niet in potgrond, ik zet ze liever wat op water zodat je ziet dat die wortels gaat vormen.

En nu had ik toch net geen flesje of dergelijke hier staan waarin die mooi blijft hangen met de blaadjes zodat de voet niet de bodem raakt.  Dan heb ik maar een plastieken flesje genomen dat hier stond, de echtgenoot drinkt dat vaak en zodoende was er  nu net eentje leeg gemaakt en ik heb dat weer gevuld met water en de stek erin gehangen zodat hij kan wortels vormen.  Al weet ik niet hoe lang die daar zal blijven staan want de echtgenoot die staat daar vaak naar buiten te turen, die durft in de morgen niet naar buiten want dan is het te koud.  Ik ben in mijn sas als het fris is maar ook wanneer het warm is, in volle zomer met zonovergoten dagen blijf ik tussendoor ook liever eens binnen maar dat is dan vaak om ook binnenshuis wat uit te voeren.  Eigenlijk kan men zijn dag nog het beste zelf indelen en ik doe dat op mijn manier : in de voormiddag zorgen dat het hier weer wat opgeruimd is en proper, in de namiddag is het dan genieten.

Ook gisteren kwam ik toch weer een kleine spin tegen, nochtans had er deze keer geen venster of deur open gestaan, ze komen hier langs alle kieren naar binnen, ik haat dat als je de woning niet volledig kan afsluiten en dat alle ongedierte dan kan buiten blijven !  Maar ja, wat doe je ertegen, heb naar de schrijnwerker een mail gedaan om te vernemen of hij tijd heeft om vliegenhorren te maken om voor het raam te zetten wat ik tussendoor toch ook wel eens wil open zetten.  Aan de schuifdeur weet ik het niet zo, daar wil ik het eigenlijk niet want we hebben al zo weinig aan ramen die licht naar binnen brengen dat ik eigenlijk niet wil dat er daar een vliegenhor komt, die beneemt ook het licht dat binnen valt en daar hou ik niet zo van.  Daar zou dan normaal eentje komen die je kan verschuiven maar dan staat die nog altijd voor je andere raam en dat is weer donkerder naar binnen toe . . . ik sta nog steeds op twijfel en zal mijn eigen idee maar laten uitvoeren denk ik zo !

Zo geraakt hier alles weer in orde zoals we het gewenst hebben, zoals we het zien is dat meestal maar je kan tussendoor ook wel eens van gedachten veranderen, soms hebben anderen een betere kijk op de zaken.

En verder blijft er nog onze belastingbrief in te vullen die we nu ook hebben gekregen, verdorie, het was anders nog zo gemakkelijk en nu wordt dat uitgeschakeld voor ons, ik heb er mijn bedenkingen over dat ik het allemaal wel ingevuld zal krijgen ?!  Maar dan vragen we maar hulp waar het mogelijk is, nog een heel fijne dag verder en geniet van de zonnige dagen die we nu toch ook hebben !!!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!