vrijdag . .. en weer een zonnige dag !

 


Een heel fijne vrijdag wens ik iedereen toe, het gaat weer een zonnige dag worden en volgens de voorspellingen toch 15° worden ook, al zal het in het zonnetje en uit de wind nog wel wat beter zijn.  Dus als je er wil van genieten, doe het dan, want ooit zal het weer veranderen en dan kan je er niet meer zoveel van genieten.  Voor de plantjes is het niet zo goed en hier heb ik al kemels gezien vlak naast onze deur.  

Daar zijn dus ook zoals overal hier, jonge haagbeuken geplant maar het heeft sinds dat moment nog geen druppel geregend en wat doen die buren, ze gieten die planten, oké, tot daar aan toe maar dan gooien ze er nog wat meststoffen boven op !  Tegelijk ligt daar dan dat graszaad, ik zie dat niet goed komen, ze gaan alles ermee verbranden maar ze doen wel, alleen zullen wij ook wel slachtoffer zijn omdat ook dat stukje grenst aan het onze, het verstand komt niet met de jaren zeggen ze dan.  
Nooit gehoord dat je vers geplante struiken en bloemen ook, nooit dadelijk mag mesten na het planten, dan verbrand je meestal net dat wat gaat schieten, en als ik mis ben dan wil ik ook de juiste manier van handelen horen.  Maar dit heb ik steeds goed ingeprent gekregen : pas mesten wanneer je de planten zelf ziet groeien dus pas na een maand of zes weken ongeveer na het planten !

Gisterenavond deed de echtgenoot me opmerken : kijk eens naar buiten, wat zie je daar ?  Wel ik zag toen niet dadelijk iets maar blijkbaar was een buur "zijn" en dus ook onze haagbeuken aan het gieten, nu deze morgen zie ik dat daar korrels zijn op gegooid, wat doen mensen toch allemaal dacht ik bij mezelf !?  Planten die nog geen water gezien hebben en er nu al dadelijk meststoffen aan toe voegen, zonder dat er nog een druppel regen zal vallen in de komende dagen, dat is om miserie vragen, zeker als je weet dat die ondergrond allemaal beton is en op de plek waar die bolletjes liggen was net verse graszaad gegooid, dat gaat ook allemaal mee kapot als er ook maar een fractie van dat mest smelt en in de bodem dringt.  Ik kan er niet van over dat mensen zelf op hun eigen zoiets doen, slim zijn is gans wat anders.

Ach, laat ons vandaag nog wat van de zon genieten en die welke mest hebben gestrooid genieten van het verbranden door de zon op hun gras, ik hoop maar dat dit nog allemaal goed komt maar ik vrees er echt voor . . . we zullen de resultaten wel zien als het zover is.  Ook hier zijn we ongeduldig naar wat regen aan het wachten om te zien wanneer het gras begint te schieten, we zitten namelijk telkens met een hoop bladeren.  Dat is omdat die boompjes nu hun blad laten vallen omdat het zo droog is en ook omdat de botten pas uit komen van diezelfde haag, tenminste als ze wat water kregen.  Eigenlijk sta ik ervan verstomd dat ze die niet dadelijk hebben gegoten zodat ze wat voorsprong kregen na het planten ?!  Meestal zie ik de mensen dat toch wel doen die daarvoor instaan maar ja, wie ben ik om daar commentaar over te geven, wie niet wil horen moet maar voelen !  

Deze morgen als snel de was gesorteerd want er lagen weer wat handdoeken die werden gebruikt, ik vind telkens wat meer om te wassen waanneer het mooi weer is, een mens neemt dan ook veel sneller een douche, ikzelf doe dat meestal toch wel maar niet iedere keer als ik in de zon heb gezeten, hangt af van hoeveel ik me heb ingesmeerd, armen en benen kan je zo ook wassen en je gelaat en hals ook wel, daar hangt het meeste van af bij mij.  Dus nu is die was aan het draaien en zal seffens wel gedaan hebben, zo te horen.  Ondertussen ook al voor wat eten gezorgd, een paar forellen ontdooid, die hadden we in de voorbije weken op de markt gekocht en ingevroren.  

Ook nog wat spullen afgewassen, ik zag opeens dat er wat vuil onder onze linnenbak uit kwam toen ik die verplaatste om wat op te ruimen en ja, ik heb die eens onder handen genomen, het was ook nodig blijkbaar maar ja, dat valt niet fel op omdat die bak lichtgrijs gespikkeld is maar nu wel wanneer hij weer proper is, dan pas zie je het verschil !  Ik was toch met wat kleine dingen bezig, ook nog wat opgepoetst met een natte doek, iets wat je dagelijks in handen neemt zoals de deurkrukken, en alles ruikt weer wat frisser, ondertussen had ik ook het bed opgemaakt maar de beddenlakens hou ik toch maar voor morgen, zoveel tegelijk wassen doe ik meestal niet, omdat het te veel is met al die badhanddoeken en kleine handdoeken.

Ondertussen is de echtgenoot terug gekomen van het winkelen, alles mee weg gezet in de kasten en in de koelkast zodat we weer wat verse voorraad hebben.  En zelf vind ik dat prima als alles zo geregeld is want als ik alles zelf zou moeten doen dan zou het wel even wachten zijn totdat alles in huis is, ik moet het namelijk te voet doen en dat vraagt wat meer tijd dan met de wagen.

Na de middag, als de zon dan nog schijnt, dan ga ik er toch ook nog even van genieten, niet dat ik altijd zal buiten te vinden zijn maar toch tussendoor, daar mag je zeker van zijn.  En nu op naar het weekend, dat toch ook mooi zal worden, zo heb ik toch gehoord bij de voorspellingen van de komende dagen.

En nu rest me nog een heel fijn weekend toe te wensen, geniet nog van deze avond terwijl het mooi weer is en dan zijn we weer begonnen aan een paar dagen van betrekkelijke rust.






Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!