Maandag en een nieuwe week begint alweer mooi !

 


Een heel fijne maandag wens ik iedereen toe en geniet maar nog wat van het mooie weer !  Ook al smeken de planten en bloemen om regen, toch zal het nog wel enkele dagen van deze nieuwe week droog blijven en dan is zo dat water weer verdwenen.  Voor ons gras, dat al even gezaaid is, maar nog maar met sprietjes naar boven komt, is dat water heel erg nodig omwille van de wortelvorming.  Om het nog wat moeilijker te maken, ook tegen het stof want dat vliegt hier steeds maar op ons terras en dat is telkens poetsen wanneer je daar wil gaan zitten, al is het niet echt smerig maar stof ligt er wel altijd als het droog is.  Eerst vragen om mooi weer en dan ook vragen om wat regen, ja, zo gaat het nu eenmaal, de maand april zal een koude maar droge maand geweest zijn, al zijn daar ook wel vaak uitschieters tussen met mooi weer in andere jaren, nu hadden we nachtvorst, lichte vorst eigenlijk maar, maar toch was de temperatuur onder het jaargemiddelde en dat zou je niet zeggen wanneer je ziet dat toch vaak de zon scheen.

Maar nu wat over het voorbije weekend, we hebben in de zon gezeten op zaterdag, dat viel toen erg goed mee maar toch was ik ook wat verbrand, niet rood verbrand want na een dag of twee is dat weer weg getrokken maar toch.  Ik wou maar dat mijn gelaat wat gemakkelijker zou bruinen maar ja, dat doet het dus niet al zal je wel zien dat ik de zon heb gezien, dat wel.  Ik merkte zelf toch al op dat ook mijn bril nog in mijn gelaat stond gebrand toen ik wat had zitten zonnen in de voorbije week.  Dus in de komende dagen kan ik dat misschien nog wel eens weg werken zonder die zonnebril op te zetten ?!

Op zondag waren we bij onze jongste dochter en haar familie, de kleinzoon is verjaard, 17 is hij geworden en lijkt nog wat gegroeid ook nog, mag zijn, het moeten niet allemaal kleine mensen zijn zoals wij.  In de namiddag waren we samen gekomen buiten aan tafel en hebben een paar stukken taart gegeten, wat gedronken en verder nogal wat gepraat tussendoor ook. De bloemen bij haar en planten in bakken heb ik ook nog gekeurd en goed gekeurd zodat we weer wat verder kunnen, terwijl hadden we iets om over te praten.  Ook al stond er wind en scheen de zon redelijk fel, toch was het aangenaam als je maar zorgde dat je genoeg kledij aan trok om geen kou te krijgen.  Niet dat het bijtend koud was, dat niet maar wel frisse wind uit steeds maar een andere richting.  Hier bij ons is het daarvoor beter, nu dat het Noordenwind of Noordoostenwind is dan hebben wij er weinig last van, ik voel nu wel dat mijn gezicht er ook weer heeft van gehad, zowel van de wind als van de zon, maar geen nood, ik was goed ingesmeerd, geloof me vrij, ik neem mijn voorzorgen.  En dacht nog die tube mee te nemen in mijn handtas maar ik had al aan zoveel te denken en mee te nemen dat ik het meer dan voldoende vond om me in te smeren.

Al bij al was het een mooie dag, het liep tegen 19u aan toen we weer rustig thuis zaten, we hadden nog wat fruit of een boterham gegeten en daarna kon het rusten in de zetel beginnen.  Een mooie dag was nu weer voorbij en we waren weer thuis aangekomen, ik kreeg nog wat vragen van de echtgenoot over zijn zonnebril, waar die voorschriften van de oogarts lagen en toen dit was opgelost begon onze avond.

Ook voor jullie, geniet nog van een mooie dag en nadien ook van een mooie avond, eender hoe je die doorbrengt of doorgebracht hebt.  Hou het vooral veilig en blijf gezond zodat we weldra naar betere tijden kunnen gaan . . . ze liggen in het verschiet die komende contacten met mensen die we reeds een hele tijd lang hebben gemist . . . ooit komt de tijd dat we mekaar zullen weerzien en die is misschien wel dichter bij dan je denkt !




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!