donderdag . . .


Een heel fijne donderdag iedereen, 'k heb ook niet stil gezeten in deze voormiddag, heb reeds alles gestofzuigd en daarna met een dweil alles proper gemaakt, de vloer tenminste toch overal.  En daarna ook nog even bedenken wat we gingen eten op de middag, dat doet me eraan denken dat ik toch nog wat vlees moet uit halen ook voor bij de witte kool.  Dus jullie weten nu al wat er op ons menu staat, ook nog wat soep is er maar niet echt veel meer, we zien wel of we nog wat over houden voor morgen . . . !

Gisteren ook niet op mijn lauweren gerust, jawel, toch wel een beetje nadat alles gedaan was wat ik wou doen.  Zo heb ik mijn bak gevuld met potgrond en daarin de potten gezet met kruiden, ik laat die meestal in hun pot staan, zo kan je die vrij snel eruit halen en weer vervangen door een andere, alleen één kruid heb ik nog niet gevonden maar we zien wel, zonder kan het ook.  'k Ben nu zelf ook met een pot rucola naar huis gekomen en heb die er dan maar bij in gezet, is lekker en ook een mooi kruid maar je moet alles verzorgen wil je er nadien ook nog wat aan hebben.  En wie dacht dat er niet zoveel grond meer zou over zijn van al wat we nog bij hebben aangekocht.  Ach ja, dat hebben we dus ook nog allemaal gehaald gisteren in de voormiddag en we hadden afgesproken dat ik een pizza zou in de oven zetten in de plaats van gewoon middagmaal, mag ook wel eens.

Nadat ik in de namiddag gedaan had, het was zo rond 16u, toen heb ik me nog een uurtje in de zetel gezet en de echtgenoot kwam me daar vervoegen, het was er echt wel heerlijk zo in het zonnetje, al schoven er wel regelmatig wolken voor de zon maar geen nood, wanneer het 17u gepasseerd was zijn we naar binnen gegaan, toen werd het tijd om daar nog wat te gaan uitvoeren want we kregen allebei honger, dat komt ervan als je buiten bent.  Nog een dag dus dat we van het goede weer hebben genoten en ik hoop dat er nog meerdere zullen volgen.  Als ze nu nog eens onze tuinmeubelen brengen dan staat hier alles nog net niet vol op het terras maar genieten kan je toch altijd, ook zonder die meubeltjes.

Voor vandaag staat er verder niks meer op ons programma maar we zien wel hoe de namiddag verloopt, ik wil nog wel even genieten ook maar wel deftig insmeren want zonder dat zou een mens er wel eens kunnen uitzien als een kreeft en dat is nu ook weer niet nodig, we zien wel hoe we dat doen vandaag.  Rusten na gedane arbeid mag ook op tijd en stond en ik heb er al veel genoegen aan beleefd ook, maar ik ben steeds zo bang omdat ik weet dat er ooit wel eens een dag komt dat dit niet meer zal kunnen, we maken er tot nu toe nog het beste van maar hoe lang nog, ik zit er vaak mee in mijn maag en zou beter wat meer genieten al doe ik dat ten volle en dan krijg ik van de echtgenoot steeds een opmerking dat hij eens zijn zin gaat doen maar wat dat dan is weet ik echt niet.  

Zijn spraak en taal is ook niet meer wat het is geweest, gisteren toen was het net of hij vond weer zijn woorden niet meer, hij was tot bij een vriend geweest die vroeg of hij eens langs kon komen, wel hij deed dat dan weer dadelijk.  Maar van wat er daar verteld is kan ik geen snars verder vertellen, het was weer erg en het lijkt wel of hij zit weer in een dipje.  Toch maar opletten dat het weer niet erger wordt want enkele dagen geleden zat hij daar ook in de zetel te wenen. Hij droomt van een vakantie die heel zeker niet meer zal doorgaan als ik het voor het zeggen heb.  Ik weet nog wel wat hij aan kan maar ik weet ook dat er reeds heel veel van zijn kunde is weg gevallen en dat verontrust me.  Niet echt aangenaam als je dat weet maar ja, wat doe je eraan ?!

Hier kan ik nog zowat van die dingen zetten maar ook weer niet alles, al kan ik ook nog wel op andere plekken mijn zorgen even vergeten en alles zeggen wat op mijn hart en lever ligt.  Nog een heel fijne dag wens ik iedereen toe en probeer, net als ik, je zorgen wat opzij te zetten en geniet van het mooie weer terwijl het er is, ook in het weekend lijkt het me nog wel mooi te worden zo aan de voorspellingen te horen tenminste.  Groetjes.





 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!