donderdag . . .


'k Heb niet naar de weerkaarten gekeken maar ik dacht dat ze nogal wat buien hadden voorspeld, of heb ik het mis, dan is het ook goed ?!

Gisteren dus geweest voor onze vaccinatie, de eerste prik zeg maar, de tweede komt binnen dit en vijf weken dacht ik zo, ze staat genoteerd maar we mogen dus ook deze keer weer komen op de vroegste tijd dat op onze berichten vermeld staat.  Ik had immers gevraagd of we bij mekaar mochten blijven, hij met zijn wandelstok en ikzelf om hem wat bij te staan als er moeilijke vragen werden gesteld.  Ook gisteren mocht dat wel, ik laat hem niet graag alleen want als hij niet kan antwoorden op een vraag, het mag ook een simpele vraag zijn, dan maakt hij zich steeds boos, gewoon omdat ze er niet bij kunnen dat hij daarop geen antwoord weet !  Ik wil de mensen die daar werken niet laten beledigen en als ik erbij ben dan doet hij zoiets niet want dan leunt hij eerder op mij en stelt mij die vragen allemaal, ook al kan hij die zelf beantwoorden maar ik begrijp hem wel op dit gebied.

Toen we dus weer terug thuis waren zei ik hem dat hij zijn pas moest op zijn gewone plaats steken en ook die kaart die we kregen, met datum en soort vaccin op vermeld, dat hij die goed moest bij zich houden.  En dan kwam al dadelijk de kat op de koord, kent ge dat "ik vind die papieren al niet meer terug en ook mijn pas ben ik zeker ginder vergeten, kunt ge niet dadelijk daar naartoe bellen ?!"  Ja, dan sta je daar weer mee te zoeken, in zijn portefeuille, alle zakken van zijn regenvest aftasten om vast te stellen dat ze daar niet zaten.  Tot op een moment dat hij begint te voelen aan zijn hemdzakje, ja, daar zat het dus wel allebei in, de dame die voor hem stond had dit gedaan omdat hij anders zijn kaarten daar waarschijnlijk had vergeten, ik had dat niet in het oog gehad maar ja, ik heb ook geen ogen op mijn rug, ik weet dus niet altijd wat hij doet als ik even niet kijk.  Het is geen lolletje tegenwoordig om met hem op stap te gaan, al gaat wandelen vrij goed, hij wou zelf van en naar de auto terug gaan over de weg en over de parkeerplaats, heel ver is het niet stappen en ze vroegen hem dan ook of hij wou meerijden met een wagentje dat ze daarvoor hadden voorzien.  Neen, hij moest en zou zelf wel wandelen, het doet hem ook goed en dat is er tussendoor echt wel aan te zien !  Dus op dat gebied heb ik niet te klagen.

Ach, we nemen alles zoals het komt, we lossen de problemen wel op terwijl ze zich stellen, al kan het voordien ook wel al geregeld worden.  Zo denk ik eraan om een stoeltje te kopen dat je in het bad kan zetten, daar maakt hij ook telkens misbaar over, hij kan zich moeilijk recht houden en dat stoeltje, dat kan ook nog voor andere dingen gebruikt worden.  Je kan daar gewoon je voeten op zetten om ze af te drogen of om aan je teennagels wat te verhelpen, of om je voeten gewoon eens af te raspen met een deftige rasp en daarna goed in te smeren zodat de huid zacht blijft en je eelt smelt als sneeuw voor de zon !  

Gisteren in de namiddag zijn we dan nog naar de markt geweest in onze vorige woonplaats en toen we naar huis terug reden zei ik nog : nu zijn we bij ons nog niet naar de markt geweest op zaterdag.  Maar dat is zo een gekke dag voor ons, een mens slaapt meestal al iets langer omdat we op vrijdag meestal iets langer op blijven ook en dan begin ik daarna meestal aan de was van het beddengoed, wat ik zo snel mogelijk wil achter de rug hebben.  En tegen dat dan op de middag mijn eten klaar is gemaakt, dan is onze voormiddag zo goed als voorbij . . . en dan is de markt hier in de buurt ook voorbij.  Blijkbaar zou die er zijn van 6u in de morgen, al vind ik dat vrij vroeg, tot op de middag maar meer weet ik er ook niet over en veel kramen staan er blijkbaar ook niet, hangt misschien wat af van het seizoen, dus dat is nog iets om uit te proberen.

We geraken zo rustig op ons eigen tempo ingeburgerd, ik die zelf al naar de kippenwinkel wandel om wat mee te brengen om te eten zoals lasagne en gehakt om zelf gehaktbrood te maken, maar dan wel van de kalkoen, iets steviger van smaak dan kippengehakt.  Hier en daar zelf ook nog wat bijgeleerd, zo gingen we eergisteren nog wat voorraad in doen van allerlei voedingswaren en daar heb ik dan ook nog wat anders gevonden wat ik zelf er eerder nooit had gekocht : uit de diepvries, potjes met peterselie en met bieslook.  Ik weet dat er nog wel andere zijn ook maar overal zie ik nu naar die potjes en de ene zijn veel handiger in het gebruik dan de andere, dus maar best die kopen die voor jou het beste lijken, zowel van inhoud als in gebruik.  Ondertussen vond ik daar ook onze favoriete pizza in het diepvriesvak, maar dat is een gewone soort die je verder ook overal kan vinden, alleen wanneer je dat wil eten zijn ze er vaak niet meer !  Net zoals het brood dat we ergens aankochten en dat zo lekker leek, ik zie het er niet meer bij hun voorraad, ook niet als we in de morgen reeds voor negen aankomen, raar toch.  De laatste ontdekking was een lekkere kaas, een soort brie, die ik reeds kende van de kaasschotels die we naar goede gewoonte lieten maken met nieuwjaarsdag om samen te vieren en te genieten van allerlei lekkers uit de winkel die nog steeds onze voorkeur geniet, toch op gebied van kaas en fijne vleeswaren.  Ik kreeg die in het oog toen ik nog naar andere kazen stond te kijken en nam hem dadelijk mee.  Toe we er in de late namiddag met veel zin aan begonnen, dat was eergisteren reeds, zag ik de hoeveelheid vrij snel slinken tot een korst met nog een beetje kaas eraan, wat de dag erna werd soldaat gemaakt toen we op de middag nog snel een boterham aten voordat we naar het vaccinatiecentrum reden.

Wanneer hier alles weer wat meer in zijn plooi begint te vallen, geraken we ook wat meer op ons gemak, je kijkt niet meer verwonderd op om hier iets te zien en dan ook daar weer wat anders, neen, het lijkt nu allemaal meer gewoon te zijn wat je ziet, ook heel handig om te weten waar wat het beste kan aangekocht worden en zo van die dingen . . . alleen kledij mis ik hier wel wat maar ja, daar zijn dan de steden weer beter voor, we liggen tussen de steden Aarschot en Leuven dus ja, kies maar eentje uit waar je naartoe wil, al is de weg met het openbaar vervoer naar Leuven wel een dik half uur onderweg met de bus, tenzij je met de trein zou gaan natuurlijk maar daar pas ik liever voor, dat ben ik echt niet meer gewoon en dat doe ik dan ook niet zo graag meer.

Maar we maken er hier het beste van, je ziet het, alles gaat al sneller dan gewoonlijk wanneer je pas hier was aangekomen, al moeten we meer buiten kunnen komen dan wat we nu toch doen met die corona, na de vele inspanningen van vaccinatie kan dat wel vrij snel wat beter gaan en komt de zomer er dan stillekes ook niet aan !?

Geniet nog van jullie donderdag, ik denk dat het voor mij een poetsdag zal worden, 'k heb hier weer wat nieuw uitgedacht om wat meer plaats te hebben in de keuken, al staat alles nog niet op punt, het komt wel, de kat haar staart is ook gekomen ! 
Nog een fijne dag verder en maak er ook een mooie dag van al ziet het er misschien buiten wat troostelozer uit !




 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!