donderdag . . . en ander weer ?!

 


Hopelijk komt de regen niet zo met bakken uit de lucht gevallen zoals op deze afbeelding maar krijgen we malse buien die snel weer de grond in trekken !  Het is een droge maand geweest en we weten er allemaal van mee te spreken.  De meesten onder ons hebben dan ook nog snel besloten van hier en daar nog wat werkjes op te knappen voordat de regen komt.  Zo las ik bij een vriendin dat ze deze dagen met het schilderen van hun woning zijn begonnen, de buitenmuren wel te verstaan.  Hopelijk krijgen ze het werk gedaan voordat er regen valt, ik wens ze in ieder geval goede moed toe en vermoedelijk komt de regen niet te snel waar ze bezig zijn !

Gisteren was een dag om eerder vrij snel te vergeten, het werk in huis wou niet vlotten, ik had geen zin om iets te doen en besloot dan ook om even te gaan wandelen, dat bij nader toezien dan ook weer niet is doorgegaan !  Ach, ik had echt geen zin om wat dan ook te doen, zelfs niet om van de zon te gaan genieten op ons terras !  Ik wist nog altijd niet of onze plantenbak daar goed stond waar ik hem had gezet, ik twijfelde aan mezelf en wou mijn hoofd eens leeg maken.  Ook had ik nog wat papieren in te vullen en dat ging me eigenlijk ook al niet zo goed af, dan nog maar wat telefoons gedaan naar de ene en de andere, een afspraak gemaakt ook nog, bij de kapper wel te verstaan en daarna heb ik de "pijp aan Maarten gegeven" en ben me gaan omkleden om buiten wat te genieten, samen met de echtgenoot.  Maar dan zie je daar wel weer snel iets wat nog zou moeten gedaan worden en dat maakte me dan weer moedeloos.

En eigenlijk had ik dit van eergisteren al wat, ik kon toen mijn draai niet krijgen toen ik buiten ging zitten, dat was de beginfase van dat alles, toen we weer terug binnen waren gegaan en ook wat hadden gegeten, toen kreeg ik zo'n verdomde kou in huis dat ik snel een fleece heb aangetrokken, mijn warme pantoffels en ook een dekentje over me heen had gelegd.  Pas toen begon ik wat te bekomen van dat alles, ik weet niet wat ik toen had.  Ik had het koud en kreeg het niet voldoende warm om te zeggen : ik heb het weer warm !  Neen, ik nam een klein scheutje whisky in een whiskyglas en deed daar wat koel water bij en dat heb ik opgedronken, iets wat ik alleen doen wanneer ik niet kan slapen, nu dus ook gedaan om weer warm te krijgen.  In het vervolg begin ik wat te poetsen in de plaats, dan krijg je ook warm en hebt tegelijk overal het vuil weg, misschien nog wat beter dan iets te drinken !!!

Nadat ik dit hier had neergezet gisteren dus, ben ik toch me gaan omkleden om buiten wat te genieten, met een boekje bij de hand en dat lukte me vrij aardig, maar het zou beter zijn gelukt als ik ook mijn oortjes had in gedaan om naar de radio of om naar muziek te luisteren.  Dan wordt je niet gestoord door allerlei geluiden van buitenaf.
Maar eind goed al goed, we zijn er weer doorheen gesparteld, ik heb terug zin om te werken en dat is een goed teken !

Nu wachten we op de opklaringen die ons zijn voorspeld door de weergoden en daarna kunnen we weer eens een stapje naar buiten zetten !  In ieder geval zal ik me zo niet meer laten gaan zoals in de vorige dagen, al komt dat tussendoor toch wel weer eens te voorschijn, het snel de kop indrukken is de boodschap en zelf eens een stapje in de wereld zetten zou beter zijn geweest.  Ik zie er naar uit om dat weldra ook nog eens te doen en ervan te genieten.

Nog een fijne dag wens ik iedereen toe en zorg dat de muizenissen uit je hoofd weg blijven of dat je ze zo snel als mogelijk de wereld uit helpt.  Het helpt je allemaal niks vooruit, in tegendeel, het zet je weer een stapje achteruit, het is bijna zomer, geniet er nu eens van als het mooi weer is !




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!