dinsdag . . .

 


Inderdaad, iedereen een goede morgen toegewenst en maak van deze dag ook een mooie dag.  Ik nam met opzet deze afbeelding met aardbeien omdat we die ook in huis hebben gehaald en met een goede reden : vandaag is het onze huwelijksverjaardag en die mag ook gevierd worden, al zijn we de 50 jaren reeds enkele jaren voorbij maar toch blijft dit een dag om te vieren voor ons.

En sorry, gisteren geen tijd gehad om hier wat te zetten, het moet niet iedere dag zo zijn maar toch hou ik eraan om zoveel als mogelijk een fijne dag toe te wensen en tegelijk nog wat te vertellen van wat er is gebeurd of wat er gedaan werd.  In het weekend hebben we genoten van de zon, op zaterdag wat op het terras in de zetels gezeten en ook zondag, toen was het nog wat langer voor mezelf want ik was de godganse namiddag gewoon buiten te vinden !  En geloof me vrij, ik was 's avonds zo moe dat ik vrij snel ook in slaap ben gevallen toen ik in bed kwam.  'k Had dan ook pannenkoeken gebakken op zaterdag en dat lieten we ons smaken, ook voor zondag waren er nog een aantal maar ik eet graag ook een boterham met wat andere gezonde kost.  Daarna mag er ook een pannenkoek maar niet alleen die zoetigheid, daar doet mijn maag dan eerder lastig over en daarom wil ik dat vermijden.  Nog eentje is er over gebleven en die hebben we op maandag opgegeten, of liever, die heeft mijn ventje opgegeten !  Ik heb het voor hem gelaten omdat we zoveel rond hebben gereden van hier naar daar voor bloemen.

Ja, op maandag heb ik in de voormiddag eten gemaakt en daarna gestreken, het eten moest dus terug wat opgewarmd worden maar dat had ik zo voorzien, dan konden we vlak na de middag op pad want we waren zinnens om naar de apotheek te rijden en daarna bloemen te gaan aankopen.  Maar wat we niet wisten was dat we op de plek waar we normaal naartoe rijden, niet veel meer vond van wat ik nodig had, je zag zo dat het allemaal overschotjes waren die ze bij mekaar hadden geschraapt en die nam ik zeker niet mee.  Wel een olijfboompje heb ik gekocht met nog wat plantjes om in een andere bak te zetten als bodembedekker, ik hoop van ze over te kunnen houden maar dat weet je ook nooit of dat lukt, we kunnen het proberen hier.  

Alle andere planten heb ik gekocht in een tuincentrum niet zover er vanaf gelegen eigenlijk en daar hadden ze mooie planten staan die er vrij gezond uit zagen.  Ook een paar tomatenplanten hebben we meegebracht, ik hoop dat ze in de pot waarin we ze gaan zetten, goed zullen gedijen en dat we er vele kleine tomaatjes kunnen aan plukken, we zien wel hoe dat lukt of niet ?!  Al is het nu het probleem dat we die nog lang genoeg moeten warm houden totdat de koude dagen voorbij zijn en dat is toch ook nog tot rond half mei, nog ene hele tijd eigenlijk.   Als ik hier en daar dan kan een plantenbak en bloembak neerzetten dan ziet het er hier al veel beter uit, hopelijk zijn we het niet te snel beu om ze steeds maar water te geven !  Ach maar dat hebben we al jaren moeten doen, vroeger waren het er heel wat meer dan je ooit bij mekaar hebt gezien, ik had er vooraan bakken staan met bloemen erin, opzij langsheen een lange gevel en ook achteraan, daar stonden dan wel de mooiste !  Maar dat was toen, zo doe ik het niet meer maar ik ben terug goed op dreef gekomen, nu moet ik alleen nog zien of ik wel potgrond genoeg heb om alles te planten waar ik ze wil hebben !

Dus hier is nog veel werk voor de boeg eer alles zijn eigen plekje heeft gekregen, ik ga proberen om er een toch ook eens een beeld van te schieten als het klaar is allemaal maar dat zal dus nog niet voor morgen zijn.  Als we dan nog onze tuinmeubels hebben dan staat het hier wel vol genoeg zou ik denken, dat het nu nog eens wou regenen op het pas gezaaide gras, dan zou dat ook kunnen schieten maar dat zal nog niet voor vandaag zijn, of misschien toch wel, we zien wel.  Immers zonder water zal dat zaad niet kiemen en ik heb het al een voorproefje gegeven door er even een restje water met de gieter over te gieten.

Nog een heel fijne dag iedereen en vergeet niet te genieten, ook al is er nog corona, hou het veilig en blijf gezond.



Reacties

  1. ja Chrisje , het seizoen van planten begint weer ! ik heb gezaaid in bakjes en zet ze bij zon op de tuintafel , en 's avonds weer binnen ! voor echt planten wacht ik tot na moederdag !
    en VAN HARTE PROFICIAT MET JULLIE VERJAARDAG , zo lang samen zijn = luxe !
    bedankt ook dat je steeds een reactie zet , een praatje met me maakt ! doet goed !
    gaat het nu goed in jullie nieuwe woonst , ? al gewend ?
    veel groeten van Ani

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'k Zal in de komende dagen nog wel iets zetten over hoe het er nu buiten uit ziet. Niet echt veel want we zijn nog altijd bezig met alles naar onze hand te zetten. Maar voor mijn part vlot het hier vrij goed, we doen ons best en genieten vooral van het mooie weer. Daarom was ik deze namiddag in de weer met planten, verplanten en in orde maken van de bloemen die ik reeds kan planten. De rest heb ik nog in een bak gezet, samen wel te verstaan, omdat ik die 's nachts kan afdekken met een deksel en dat houdt toch heel veel van de kou en wind tegen dus ik probeer het zo te doen. Vroeger hadden we meer beschutting op ons ene balkon, dat was langs 3 zijden afgeschermd maar hier buiten is het nu echt wel heerlijk als de zon schijnt. En bedankt voor de felicitaties, we zijn van in 2018 reeds 50 jaren gehuwd en ook dat vieren we natuurlijk, ik ben al blij dat alles vrij vlot verloopt en dat we het hier samen goed hebben. Nog een heel fijne avond wens ik je toe en tot een volgende keer.
      Nog iets anders : rond juli zal ik niet zo dadelijk meer kunnen mailen rechtstreeks van op mijn blog, die functie wordt uitgeschakeld blijkbaar. Besparingen waarschijnlijk en weer iets eenvoudiger maken omdat het vaak niet veel wordt gebruikt, ach, ze doen maar, we hebben er toch niks aan te zeggen !

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!