dinsdag . . .


Een heel fijne dinsdag wens ik iedereen toe en geniet ervan in alles wat je doet.  Al lukt dat laatste vaak niet altijd maar we proberen er toch het beste van te maken.

Zo zag het er op maandag ook mooi uit in de morgen maar van voor de middag was dit reeds aan het veranderen, je zag het aan de lucht en die voorspelde niet echt veel goeds meer.  Hier bij ons waren er werken  bezig, ze waren de grond aan het frezen met een tractor en machine erachter en dat ging vrij vlot, alleen hier bij ons in de hoek aan die muur, daar moest wel wat meer met de hand gedaan worden.  En zo gebeurde dus ook, het was echt wel op de middag dat ze nog aan het werk waren, eerst goed die grond klein maken en zorgen dat er geen onnodige dingen meer in diezelfde grond te vinden waren, wat niet echt eenvoudig was.  Hier en daar is toch telkens wat handwerk nodig en hoe dat gras er zal uitzien na verloop van tijd, wel dat is steeds afwachten, we zien wel hoe lang het mooi groen blijft nadat het de kop heeft opgestoken.  

Ik hoop maar dat het niet te veel werk met zich meebrengt want een mens wil toch ook wel eens genieten van een mooie dag in de week en niet gestoord worden door machines, al is het maar om het gras af te rijden.  Daarmee zullen we toch ook wel rekening moeten mee houden van tijd tot tijd en hopen dat het van de eerste keer goed gedaan is, in ieder geval ligt er graszaad genoeg op hier bij ons in die hoek !

Zo was alles pas gezaaid toen er donkere wolken opdoken, vlak na de middag dus, het begon al snel te sneeuwen, een vlokje hier en daar en vrij snel vielen er vele tegelijk, echter niet voor zo heel lang, gelukkig maar.  Daarna bleek er een felle zon te staan die alles heel snel weer opwarmde, de lava in de grond waarop werd gezaaid hield de warmte snel vast en al dadelijk was het geheel aan het dampen, net zoals je ziet wanneer het warm is geweest en er valt een bui tijdens een onweer, dat kan dan ook verschrikkelijk dampen.  Overal zag je diezelfde damp, op daken van garage, ook op  huizen en ook dus op ons pas gezaaide veld !  Raar maar waar, 'k heb er beelden van geschoten.

Maar niet alleen daarvan, toen hier die werkzaamheden zijn gestart in de voormiddag, toen hoorde ik de pauw al van ver aan zijn geroep, hij was niet meer te houden blijkbaar en toen die tractor over en weer reed zat hij bij de buurvrouw op haar muurtje en later op de grond rond te draaien.  Hij gaf een mooie show voor ieder die het zien wilde, hij wou pronken met zijn veren en ja, zijn staart ging gans open achter zijn rug, mooi toch, en tegelijk scheen ook de zon op die mooie kleuren, een pracht van een vogel en maar van zijn tak maken om al dat lawaai, en op zijn eigendom of wat hij ervoor aanziet !
Hij draaide zich telkens helemaal rond, iets wat ik vroeger nogal eens gezien had bij een ander pauw, lang geleden waar ik in mijn jeugd in de buurt woonde.  Ik kende dat gedrag reeds van toen.

Kijk maar naar de beelden . . .


En sorry dat er steeds een boom of takje in de weg staat maar ik had niet te kiezen, het was nemen zoals het is om een beeld te schieten, ik stond ook gewoon maar binnen achter het raam !



Hier stond hij dus net mooi met zijn open staart naar de zon gekeerd zodat dit het beste beeld ik wat ik kon nemen, en maar draaien . . . tot hij weer op het muurtje ging zitten en weg was hij !


Nadat het gras gezaaid was begon het dus te sneeuwen met dikke vlokken !


Dit beeld nog even gemaakt om te verduidelijken dat het echt wel dikke vlokken waren.


Daarna het dampen van de natte aarde waarop volop de zon scheen en toen gaf het dit fenomeen, overal, kijk ook maar op het bijna platte dak van de garage, ook op het dak van huizen . . . al staan die er nu niet bij op, ik kon niet alles fotograferen maar de temperatuur heb ik toen wel bekeken en het bleek 13° te zijn op de thermometer, die in volle zon hangt !



 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!