maandag . . .


Met deze poes met mooie grijze vacht en tekening gaan we een nieuwe week tegemoet.  Ze belooft mooi te zullen worden maar daar zullen we deze voormiddag nog niet veel van zien.  Want we hebben al een afspraak lopen en komen naar onze wasbak in de badkamer kijken die steeds maar opnieuw water door laat.  We hebben dat reeds een paar keren doorgegeven en ze komen daar telkens eens naar kijken en er wat aan doen maar binnen de paar dagen erna is het weer van hetzelfde en eindelijk gaat er schot in de zaak komen.  Zal ook wel mogen zijn want we wonen hier nog toch al anderhalve maand en nog is het euvel niet verholpen, nu moeten ze maatregelen treffen en zorgen dat het in orde komt en spoedig ook

Want stel je voor, steeds moet je maar oppassen dat er geen water in die onderliggende schuiven komt gelopen.  Die ene krijgt meestal geen water te verwerken maar die waar mijn haardroger in steekt, net daar staat er meestal wel een klein plasje onderin en het is niet echt om mee te lachen dat je daar reeds zo lang mee sukkelt.  Het is iedere dag weer hetzelfde, kijken onderin die schuif of er water staat en meestal is dat ja en los je dat op met het op te kuisen, ik heb er al een handdoek voor klaar gelegd om dat telkens mee te doen.  Als je daar wat mee op let gaat die vast een week wel mee en kan je die gewoon uitwassen met de rest van de witte was of met licht gekleurde en zo hebben we dat steeds maar opgelost . . . maar nu is ons geduld op.  Ofwel passen ze alles aan zodat die schuiven onderaan droog blijven ofwel breken ze die wasbak maar af en vervangen hem zodat alles daarna weer helemaal is zoals het was, klaar om er weer een jaar of twintig tegen te kunnen, ja zo lang willen we nog leven !!!

Nog een aantal van die dingen allerhande, ook de wind die hier nu weer fel binnen waait, zelfs zo erg dat ik onze store heb dicht getrokken om dat wat binnen de perken te houden.  Wanneer ik hier aan de computer zit, op iets minder dan een meter van het raam af, kan ik het hier niet uit houden van de koude wind die naar binnen komt gewaaid met die windstoten, het huilen is er dan ook telkens bij, alleen is het nu iets minder dan toen met die felle windstoten die we een tweetal weken geleden ook hadden.  Ik zit zelfs met een stijve nek ervan om hier te blijven zitten moet ik dan ook telkens iets warmer aan trekken en dan liefst met een iets hogere kraag die je kan omhoog zetten, anders helpt het nog niks !  

Waar die kemels in Brussel zich mee bezig houden, aanhoudend verluchting moet er zijn, alleen zou je ze daar zelf eens moeten in zetten en verplichten om een ganse dag te blijven zitten, pas op, alleen een dag van 8u werken, meer vraag ik niet.  En ze mogen alleen van hun plek gaan om te gaan plassen, ook eten is toegestaan maar zitten moeten ze op die plek waar het zo tocht !!!  En dan zeggen dat ze dat in de zomer ook zo in zich hebben, waar gaan we naartoe, onze woning wordt dan opgewarmd en we zitten beneden, dat kan nog een groot voordeel zijn omdat we een koude kelder onder ons hebben, maar die koelt het hier niet echt af, hoe geraak je dan die hitte in de volle zomer kwijt ?!  
Ge kunt geeneens alles afsluiten tegen die hitte en ook niet tegen de koude, verdomme mensen wordt nu toch eens wakker en gebruik jullie gezond verstand.  Een woning kan je alleen weer afkoelen in de winter wanneer je in de vroege ochtenduren alles kan op mekaar open zetten en daarna weer alles dicht houden om de zon en de warmte te weren.  En wij moeten dat maar pikken van jullie !!!  Waar gaan we naartoe, ik haat het om zo behandeld te worden als vee en te moeten luisteren naar jullie onbenullige regeltjes die geen steek houden voor een gezond mens !

Zo, dat is er weer maar eens uit, ik voel me echt wel misdeeld op dit moment, er wordt niet naar ons geluisterd en we worden ook niet geholpen.  Als er problemen zijn stellen ze alles maar uit en wie is er de dupe van : wij !!!  Maar verder veel zelf doen zoals ze het zelf willen en ons doen opdraaien voor alles, neen, dat pikken wij niet meer, ik ben het beu om in het gareel te lopen en ik ga daar wat aan doen ook.  We kennen er een oplossing voor en die gaan we proberen toe te passen ook, in de mate van het mogelijke.  Nu dat dit van ons is doen we er eigenlijk mee wat we zelf willen en ook hoe we het willen.  Onze man die hier ook zorgt voor de deuren en ramen maar die ze bij ons niet mocht zetten omwille van andere regeltjes, wel die gaan we om raad vragen en als hij er wat kan aan doen, dan wil ik dat ook zien gebeuren en ze kunnen de pot op met hun regeltjes, dat zij ze zelf maar toepassen, wij doen nu ermee waar we zin in hebben, ook al staat dat wel ergens vermeld in een bepaald dossier, gedaan met die prullen allerhande, ik wil een huis dat je kan afsluiten zoals wij dat willen, punt uit !

Amai, het was een lastige bevalling maar ik word me er nu van bewust dat we dit al eerder hadden kunnen doen, want wanneer een gebouw is goedgekeurd en de panden zijn verkocht dan is het van de eigenaar en heeft de rest er nog weinig aan te zeggen, al ben je wel gebonden aan uitzicht en dergelijke dat je niet mag wijzigen, maar we wijzigen niet alles, we zetten het gewoon naar onze hand en dat moet volstaan.

We zien wel hoe ver we ermee geraken, nog een fijne nieuwe week wens ik iedereen toe en als het mooi weer is : vergeet dan niet te genieten.  Wij gaan het ook niet aan ons hart laten komen !!!




 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!