donderdag . . .


Goedemorgen vroege vogels, ook wij waren vandaag reeds vroeg uit de veren.  Het is net of we het voelden, dat er vandaag weer eens werken zouden uitgevoerd worden bij ons, aan ons terras !  Daar ben ik deze morgen reeds vrij vroeg mee wakker geworden, niet alleen dat was de reden want ik voelde was last in mijn linker heup, wat ik eigenlijk eerder nog niet had gevoeld maar nu bleef die maar doorzeuren en ik vond niet dadelijk meer de slaap terug.  Dus blijven wakker liggen totdat ik maar ben opgestaan.

En dan ging het door mijn hoofd, zouden ze onze terrassen nu niet komen afwerken voordat we het weekend in gaan, want anders kan het nog wel even langer duren.  Meestal hebben de bouwvakkers ook rond Pasen nog wat vakantie en als dat dus niet eerder gedaan word dan zitten we daar schoon te kijken op ons terras . . . wat nog helemaal geen terras is want de tegels ontbreken nog altijd.  Ook de planten hier binnen beginnen zich te rekken, gewoon omdat ze niet buiten staan en hier is het redelijk warm, zeker in de loop van de dag wanneer de zon op het glas zit.  Het is eerder een serre en ik vrees ervoor dat we in de zomer het hier niet afgekoeld krijgen maar daar passen we dan wel een mouw aan.  Dan trekken we naar de kelder waar het koud is en waar voortdurend alles op mekaar zo tocht dat het er vrij fris blijft !

Maar kom, ze beginnen er nu aan, toen het zeven uren in de morgen was, toen waren ze al van de partij, samen met meneer de pauw, die zat ook al te kijken naar wat ze kwamen doen maar is daarna nog even een toertje gaan maken.
En tot overmaat van ramp zat er weer maar eens geen krant in de bus, dat is reeds de tweede keer in nog maar iets meer dan een maand dat we hier wonen, dat is van het goede te veel en ik vermoed dat die eruit wordt gestolen.  We hebben een brievenbus onderaan en in de andere zit wel een krant, dus niks kunnen lezen bij het ontbijt en ook erna nog niet.  Ik weet wel, je kan dat online ook bekijken maar maak dat mijn echtgenoot maar eens wijs, die weet nog niet hoe hij de tablet moet aanzetten om erop iets te kunnen vinden, laat staat dat hij weet waar er naar te zoeken.  Dus ja, is het wat chaos vandaag maar buiten zijn ze toch al in de weer, het zijn mooie grijze tegels die we krijgen en die zie ik veel liever dan die gele die ze eerder hadden geleverd op die "poten".

Toen ik nog in bed lag te draaien en te keren, toen dacht ik er ineens aan dat onze kippenbouten, die we gisteren haalden op de markt, dat die nog niet waren ingepakt en nog in onze koelkast waren blijven liggen.  Ach, wat gaat er al door een mens zijn gedachten als hij de slaap niet dadelijk kan vatten ?!  Ik keerde en draaide maar dat had niet veel zin, ik weet het maar al te goed, als ik zo vroeg wakker ben helpt er niks meer aan en rustig blijven liggen zat er dus ook al niet meer in, dan maar opgestaan zoals eerder reeds gezegd.

Ondertussen zijn de kippenbouten wel al in de diepvriezer beland, mijn kristallen glazen heb ik afgewassen en staan weer terug in de kast, die dienden om gisteren een lekker wijntje te drinken, nog wat andere dingen opgeruimd en daarna zien we weer wel hoe het verder verloopt.  Ik wil nog wel wat beelden schieten van de mannen terwijl ze aan het werk zijn maar daar wacht ik nog even mee, ze zijn nog niet ver genoeg gevorderd met het leggen van de tegels.

Wat ik vandaag nog zinnens ben : ik wil nog de was sorteren, het wassen zelf zal voor deze avond zijn of nog beter, voor morgen misschien, we zien wel.  Ik wil zoveel als mogelijk alles voor het weekend uit de voeten hebben van die was.  Gisteren heb ik met de stofzuiger rond geweest en heb daarna overal zowat door geweest waar ik gemakkelijk aan kon om met nat alle andere stof uit de wereld te helpen, dat is beter voor de allergie waar ik toch wat last van had maar ja, we zijn in het voorjaar dus is dat er ieder jaar ook wel weer bij.

Verder blijft het zoals altijd : eten klaar maken voor deze middag, daarna weer wat opruimen en zien wat het buiten doet, of het regent of dat de zon erdoor komt.

Er blijft me niks anders over dan jullie een fijne dag toe te wensen en hopelijk hebben jullie meer geluk dan wij vandaag.  Onze dag begon niet zo goed en hopelijk eindigt die beter dan hij is begonnen, genieten jullie van deze dag en maak er ook een heel mooie dag van waarop je met welbehagen kan terug kijken !




 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!