dinsdag . . .

 


Een fijne dinsdag voor iedereen, geniet van deze dag en maak er ook een mooie dag van.  Dat hier werken aan de gang zijn weten jullie nog niet, maar ze zijn aan de terrassen bezig. 

Onze terrassen staan "op pootjes" maar nu gaan ze die vast leggen op stabilisé en daar werden we pas tegen het einde van vorige week van op de hoogte gebracht, ik dacht dat ze dat beter vonden om het water zo te laten weg lopen onder de tegels en had er al wel mijn bedenkingen bij dat niet iedereen even goed daarmee zal omspringen.  Maar handig is het wel, mocht er een tegel door breken door de ene of andere voorval, dan kan je die ook vrij snel vervangen.  Waar we eerder woonden daar hadden we dat ook maar alleen die welke beneden woonden, gelijkvloers dus. 
Alleen hadden we toen wel kleine tegels, deze zijn grote zware tegels en die vervangen is niet zo eenvoudig want de gaten zijn dan ook echt wel groot te noemen als er wat aan de hand mocht zijn, dat is nu wel vermeden door ze vast te leggen op die stabilisé.

Dat gelijkvloers zitten, kennen wij nu ook en het is toch wel een ander gevoel dan wanneer je boven zit, boven weet je dat ze niet zo snel bij je aan kunnen kloppen om de ene of andere zaak te regelen of te vragen, hier staan ze vaak aan je raam voordat je ze hebt gezien maar ik vind het ook wel aangenamer om zo te zitten, zeker als nu de lente eraan komt en je overal nieuw groen te zien krijgt.  Dat wil zeggen dat ze weldra ook wel zullen werk maken van dat gazon maar ja, de nachten zijn nog steeds vrij fris en vanaf april kunnen ze daar misschien wel aan beginnen.

Ondertussen staat het hier langsheen het raam vol met potten en plantentrollies en met planten in potten én op trollies.  Ik hoop maar dat ze het niet te lang trekken want dan ben ik het beu om hier dat groen te zien staan wat op ons terras zou moeten gezet worden !  Als ze nu wat verder doen dan zijn we daar binnen dit en het einde van de week vanaf.  Dan kan ik weer eens deftig poetsen in huis, nu moet ik het willens nillens uitstellen, gewoon omdat er geen plaats is om te bewegen.


Het was geeneens acht uren in de morgen toen de pauw reeds controle kwam doen dat de werken waren gestart, hij was er echt niet gerust in, weeral werken waar ik zo graag kom, zal er door zijn kop gegaan zijn !  Hij heeft de ganse dag over en weer gelopen en was niet echt in zijn element, hij wou het anders zien blijkbaar !


Hier zie je goed hoe alles werd gedaan, het ligt klaar om de tegels erop te leggen en als ze nu nog een paar dagen daarmee moesten wachten dan zie ik meneer pauw hier zijn sporen na laten en misschien nog wel wat anders ook !


Mijn zakken met potgrond staan tegen de muur bij de buren maar dat deert niet, niemand breekt daar zijn ledematen want het is voor ons eerder een blinde muur, hierachter hoeven ze niet te komen, dat is ons stuk van het gras dat er nog moet gezet worden.  De poten waarop onze tegels hebben gerust, die staan nu nog op de foto maar zonet hebben ze die komen weg halen, om ergens opnieuw te gebruiken denk ik dan.


Zo staat hier alles zowat op een rijtje naast mekaar, bloembakken en potten en trollies alom, ja waar zet ik ze anders ?  In de kelder is geen plaats meer en hier op het terras stond het voor iedereen uit de weg . . . nu dus even niet meer !


Je ziet het, hier is echt geen enkele plek onbenut gelaten, overal staan bloempotten en toebehoren, ik hoop dat het geen volle week meer zal duren eer weer alles weg is uit onze living.  Had ik dat geweten dan was ik iets later mijn potten gaan aanschaffen, deze die hier staan die hebben hun winterfrak nog aan, die zou ik nu hier binnen wel eens kunnen uit doen !

Nog een heel fijne dinsdag en hopelijk krijgen we nog wat mooie dagen, dan kan ik ook nog wat genieten van de zon en een wandeling, het zou me echt wel goed doen !






Reacties

  1. Ik las dat jullie met redelijk wat beginnersproblemen te maken hebben! Zou eigenlijk niet mogen als een mens veel geld uitgeeft maar ja stielmannen! Soms zijn ze echt niet meer wat ze vroeger waren!! En zoals de scholing het laatste jaar verloopt , belooft dat ook niet veel voor de toekomst Chris! Houd jullie veilig en gezond!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn hier zaken bij die we reeds gemeld hebben van in het begin en nu komen ze er op uit dat de wasbak blijkbaar ergens schuin gemaakt is waar dat niet mag zijn en zodoende zitten wij al van in het begin met nat in een kastje, eerst pas gezien in de schuif waar mijn haardroger lag, een gevaarlijk spel als elektriciteit en water bij mekaar komen ! Gelukkig hebben we dat bijtijds gezien maar nu komt er een stielman hier binnen die ons wil verder helpen en alles eens goed nakijkt, waarom kon dat dan eerder niet vraag ik me dan af ?! Ook de kraan in de keuken aan de spoelbak, die draait onderaan en bovenaan even hard mee, nu is dat blijkbaar van de baan geholpen, door diezelfde stielman, zo zie je maar dat het ervan af hangt wie dat je in huis krijgt om het na te zien allemaal. Ook die voegen waar hier en daar niet alles is dicht gemaakt, daar heeft hij ook iets aan gedaan, al is het maar een lapmiddel maar het helpt en iedereen is tevreden, tot nu toe toch. Alleen dat wasbakje moeten ze komen vervangen, daar heeft hij al het nodige voor gedaan ook. Het probleem van die verluchting, wel het was gewoon een stuk verschuiven dat hij deed en de tocht is in de hoek toch al weg, de rest . . . daar zullen we zelf wat moeten op vinden, ik heb al wel een idee of twee, ik ken mensen die hetzelfde aan de hand hadden en die het zo hebben opgelost, tot tevredenheid van beide partijen.
      Ik heb niks tegen anderstaligen en zogezegde "vreemden" die in ons land komen werken, er zijn een deel goede bij maar ik denk toch dat er ook veel andere bij zijn en als je dan net zo iemand treft, dan heb je tegenslag als ze binnen geweest zijn en gewerkt hebben ! Nu is er nog wel altijd een schuif van de keuken die niet volledig dicht gaat uit zichzelf, als je er een duwtje tegen geeft dan staat ze gelijk met de rest maar ze wil zover zelf niet gaan.
      De werken hier buiten aan het terras die hadden ze gisteren al gedaan, nu nog de vloer leggen en we zitten safe . . . ik hoop maar dat ze niet te lang ermee wachten want mijn potten en planten staan nu binnen in onze living en daar zijn ze echt niet voor bestemd. Maar dat valt al bij al nogal mee.
      En nu zitten we misschien morgen reeds met een verstrenging van de coronaregels, dat zou weer een domper zijn op wat we hier al aan de hand hadden. Ach het houdt maar niet op maar ik troost me er dan mee, dat ik met goed weer toch ook nog eens kan gaan wandelen, al is het hier maar vlakbij, we zien wel. Hou je veilig en gezond.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!