dinsdag . . . nog een zonniger dag ?!


Hoera, we zijn aan de zonnedagen toegekomen en gisteren was al heel mooi, ook warm en zonnig, ons terras gebruikt waarvoor het dient en genoten in de zon.  Eerder na de middag hadden we toch al bezoek gehad en daarna snel even naar buiten, de stoelen klaar zetten om te genieten, het moest maar zo'n mooi weer niet zijn.  En je zou gek zijn om er niet van te genieten, ik doe niks liever als de zon schijnt, dan buiten zitten is mijn grootste genot en tegelijk nog wat zonnevitamientjes op doen ook, mooi meegenomen toch ?!

Weet ge dat toen ik even na zessen ging kijken hoe warm het nog was, de thermometer, in de zon goed en wel, die gaf toen 32° aan.  Zo heet zal het wel niet geweest zijn maar toch heb ik vrij veel zweet gelaten en het heeft me goed gedaan ook.  Ik zat daar eerst met mijn jeans aan en een gewoon t-shirt met korte mouwen maar dat heb ik niet lang uitgehouden.  Eerst naar binnen om een topje zonder mouwen aan te trekken, kwestie van mijn lichaam te laten mee genieten van de zon, het ging niet om de warmte, al was die ook aangenaam, ik wou gewoon rustig buiten kunnen genieten.  Daarna weer maar eens naar binnen om een short aan te trekken, ik heb er daar een aantal liggen waar ik kan uit kiezen maar ik koos voor de gemakkelijkste om aan te trekken en ook de lichtste, kwestie van al dat zweet te kunnen laten ontsnappen !  Ja, lach er maar mee, ik genoot terwijl er nog werklui aan het werken waren, al hadden ze vrij snel ook de schop neergezet en leunden op de steel, deed me denken aan "als ik even tijd heb" van Louis Neefs, waarvan een standbeeld is gemaakt dat in Aarschot ergens staat.

Verdorie wat deed die zon goed, toch maar wat insmeren, weer eens naar binnen en insmeren en daarna weer wat buiten gaan zitten, ik ben op dat gebied wat onrustig, ik loop vaak in en uit wanneer ik mijn draai niet echt goed vind . . . maar deze keer zat ik echt wel goed en mijn zetel in de zon en maar lezen, wat puzzelen en dan weer iets anders doen, ook nog thee gezet en . . . verder genoten, ach het deed weer zo'n deugd om op het terras te kunnen zitten en, jazeker, van zon en warmte op je huid te voelen !  Nadien begon ik hier en daar wat rond te letten en kreeg wat in het oog dat me stoorde, er lag nog vrij veel cement op de terrasvloer, ook op de blauwe steen aan de schuifdeur en aan het keukenraam lag hier en daar wat cement, nog opzij aan die blauwe steen hing een klodder mortel, hopelijk was het maar stabilisé die zich had vastgehecht door nat te worden en kwam die los terwijl ik er met een stukje hout tegen duwde, ja hoor, het viel op de vloer.  Ook naast de buis langs waar het regenwater naar beneden stroomt, als het tenminste niet bij ons naar binnen komt nadat het de muur heeft gevuld zoals heel in het begin van het jaar het geval was, daar lag ook nog wat te veel van die cement op de nieuwe stenen die werden gelegd.  

Ik kreeg er de kriebels van, wel de poetskriebels en ik besloot na lang wachten, uiteindelijk toch een emmer te vullen om alles wat proper te maken maar hoe doe je dat zonder al te veel water te verspillen ?!  Wel ik nam een dweil en mijn aftrekker zodat ik zonder al te veel moeite alles proper kreeg, of toch zoveel als alles, hier en daar is er nog wel wat vast geplakt maar dat lopen we er wel af na verloop van tijd.  Nu was die vloer uiteindelijk eens gepoetst en kon ik alles een vaste plek geven, voorlopig toch want je wil later nog wel eens wat veranderen ook als je ziet dat het niet zo goed staat, ook de zon staat hoger of lager in een ander seizoen maar nu gaan we toch naar de zomer toe, we zien wel hoe dat verloopt allemaal.

Nadien ging ik snel in de keuken de oven aan zetten om wat brood op te warmen, de echtgenoot had immers broodjes meegebracht, van die kleine baguetten en die zouden dienen voor onze broodmaaltijd rond 18u.  Nadat ik buiten had gezeten smaakte dat veel beter dan anders, ook al was het maar wit brood dat ik at, ik at wel meer dan op andere dagen.

En vandaag, ja, ik schreef dit gisteren, toen kon ik echt met welbehagen op mijn dag terugblikken.  In de voormiddag had ik zaken kunnen bespreken en in regel gebracht zoals ik het wou hebben, er was iemand naar onze wasbak in de badkamer komen kijken en had die syfon nog eens vaster aangedraaid, nu bleef het weer even droog maar het is nog afwachten wat het de volgende dagen zal doen.  In de namiddag had ik deels wat genoten van ons nieuwe terras, het was nu ook al proper gemaakt, en de stoelen stonden erop die we vroeger ook gebruikten, tenminste ik deed dat toen toch, nu kwam de echtgenoot er wat bij zitten en vond ook dat het een warme dag was.

Dat het voor ons een rustige aangename avond werd hoef ik er zeker niet bij te vertellen, in ieder geval hoop ik erop van deze nacht goed te kunnen slapen.  Nog een heel fijne avond wens ik jullie toe en geniet nog maar van de mooie dagen die ons nu toebedeeld worden, het is de moeite waard om daarvoor wat tijd te maken als daar de kans toe is !





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!