Woensdag, de week is weeral half . . .


Een fijne dag wens ik iedereen toe en geniet er maar van nu dat het nog mooi is !  Eigenlijk heb ik dat gisteren tussendoor ook wel even gedaan.  'k Had mijn standenstoel naar buiten gehaald en heb me erin gezet, naast mij het witte tafeltje en verder wat thee gezet zodat ik kon drinken.  

'k Was immers al in de weer geweest met nog wat opruimen en proper maken, ik had gemorst met water op het terras en dat moest toch weg zodat de stenen konden opdrogen.  Ik zag de zon zo mooi schijnen naar binnen toe, de temperatuur ging al dadelijk een graad of wat omhoog en ik besloot dat raam in de keuken open te zetten, ook om erdoor naar buiten te gaan, dat  is handiger dan die schuifdeur, die is nogal log en zwaar om open te schuiven en dit is gemakkelijker.  'k Had er al een matje aan gelegd zodat je niet van dat fijne gruis mee naar binnen brengt, kwestie van niet steeds met de stofzuiger te moeten rond gaan.

En geloof me vrij, het was er heerlijk om te zitten, al bleef ik er niet elk moment zitten, ging eens naar binnen de thee halen, buiten opdrinken en wat achterover liggen in de zetel, het deed me echt wel deugd.  Terwijl zo alles wat overdenken, naar de lucht kijken, eens zien of de pauw niet van de partij was maar niks te zien, hij was nochtans reeds in de vroege morgen op onze inrit aan het scharrelen tussen de stenen en hier en daar wat aan het oppikken.  Tussendoor nog snel hier wat gedaan en daar ook nog wat gezocht wat eerst niet bleek te hangen waar het normaal hangt en dan weer even de stoel in om te genieten van de weldoende zonnestralen.  Daar zou ik het wel kunnen uithouden als er niet iemand was die steeds maar weer beroep op mij doet en niet kan verdragen dat ik daar een beetje rustig zit te genieten !  Maar ja, dan ging de telefoon met een sms en hij kwam naar huis toe en we reden dan dadelijk naar de winkel waar we iets hadden besteld, gelukkig duurde dat nog wel even en ik heb er letterlijk van geprofiteerd en ik voelde me nadien de koning te rijk. 

Ook ik wat even aan een rustperiode toe maar de batterijen zo opladen is mooi meegenomen, dicht bij huis, alles in de nabijheid om van te genieten en dan die weldoende zon, het kan maar niet op.  Alleen blijven mooie liedjes niet echt lang duren, nooit eigenlijk en daarom heb ik geleerd om ervan te genieten terwijl de kans er is, eender wat ze nadien van mij dan vertellen, het moest maar zo goed niet zijn, denk ik dan achteraf !  Wat ik ook nog had kunnen doen; me een glaasje wijn in schenken en er van genieten maar dat is iets wat ik liever in de avonduren doe, tijdens de dag doe ik dat meestal zelden, ik wil mijn verstand erbij houden.

En ik vermoed dat er nog mensen zijn die van deze zonnige dagen hebben genoten, als de tijd er voor juist is moet je dat doen, is er niks echt dringend te doen, laat alles staan en later gaat het dubbel zo goed.  Ach, we moeten het nemen zoals het komt, in de komende dagen zal het weer stilaan veranderen maar of het daarom veel slechter zal worden is nog afwachten.  Ik hoop er met velen onder ons op dat we nog redelijk wat mooie dagen zullen kennen, al zal dat vermoedelijk in een andere maand dan wel zijn, februari loopt op haar einde.

Dan beginnen de maartse buien en de aprilse grillen, ik geef er niet om dat het regent als ik binnen wat te doen heb maar als ik naar buiten wil dan zie ik ook wel liever mooi weer, dat is goed te verstaan en anderen zullen het beamen.

Nog een fijne avond wens ik iedereen vandaag toe en morgen is er weer een nieuwe dag.


Voor deze mooie dagen waren er in de lucht vrij veel kraanvogels te zien in grote groepen, daarom deze afbeelding hier van twee "kroonkraanvogels".



 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!