zaterdag . . .


Of de zaterdag zo "splendid" zal zijn als hierboven staat valt nog te bekijken, we zijn al blij dat het zaterdag is want zorgen hebben we steeds meer dan genoeg, en vooral in de voorbije week, wat was me dat voor een week ?!

Ik sprak gisteren over de sleutel die we moesten terug krijgen van de man die de stopcontacten kwam zetten, wel die hebben we dus niet terug gekregen en overal kregen we gewoon "Ok" terug op onze vraag waar die sleutels gebleven waren ?!  Dat doet de haren ten berge rijzen als je die vraag steeds stelt en een lacherig antwoord krijgt op het geheel.  Nu waren die blijkbaar toch nog ergens anders terecht gekomen, die had die gewoon mee naar bij hem thuis genomen en daar lagen ze . . . in de plaats van die aan de schilders te geven of in een beveiligde kast te steken, of gewoon in de brievenbus te deponeren, daar geraakt toch niemand in, tenzij het een klein kind is met een fijn dun armpje !  En wij maar sakkeren dat die niet terecht kwamen, ach, na wat rond telefoneren voor dit en dat kwam de aap uit de mouw, hij had die sleutel niet meer, die is de echtgenoot dan daarna gaan halen in de buurt van onze nieuwe woning, wat eigenlijk wel handig is om te weten waar die man woont !  Als er ooit eens zou worden ingebroken weten we waar we terecht kunnen want die heeft de sleutel toch al een paar dagen in zijn bezit ! 

En verder gaat alles maar traag vooruit eigenlijk, ik zelf ben moe om nog verder te doen, ik heb gisteren wel gestofzuigd, rondom de dozen die op de vloer stonden, 'k heb die wel voor me uit geschoven zodat ik toch overal ben geweest maar of er nog stof aan die dozen hangt, dat heb ik niet bekeken, het zal er moeten voor dienen zoals het is.  En mijn hart roept steeds maar : "ik wil ook eens een opgeruimde woning zien" maar dat is vergeefse moeite !  Dweilen met de kraan open is het en je kan je er maar beter bij neerleggen !

Verder nog wat geprobeerd om iets te regelen maar dan kan die niet en dan is de ander er weeral niet en ja, ook die regelingen moeten gebeuren voordat alles normaal kan verlopen.  Zo laten we onze verlichting nu omhoog hangen door iemand die daar zijn werk van maakt maar of die kan komen binnen dit en een maand weten we dus nog altijd niet.  Het ene hangt van het andere af en nu moet je beginnen met de laatste in de rij te contacteren . . . en wat als niet iedereen dan op tijd kan klaar geraken met zijn uitvoering van de werken ?!  De kar voor de paarden spannen heet dat dan en soms kan dat ook wel eens lukken maar vaak helemaal niet !

De hinder die de echtgenoot ondervind van zijn geheugen is ook met geen pen te beschrijven, ik vind overal stukken, dan van dit en van dat en vraag me steeds af, waarom ligt dat hier, weer aan de echtgenoot gegeven maar niks gekort, hij weet het gewoon niet meer.  Ook krijg je dan vaak eeuwige discussies en dat haat ik, gewoon omdat ik het mijne weet en ook weet dat het geheugen van de echtgenoot niet meer mee wil, en toch telkens gelijk wil krijgen en maar niet hebben !!!  Begrijp je nu mijn frustraties, ik kan uiteindelijk voor alles opdraaien en ik word daar toch zo moe van, versta je nu waarom ik 's avonds soms blij ben dat hij in de zetel wat zit te slapen, dan ben ik gelukkig nog een enkele moment gerust, ook als hij weg is met de wagen, dan weet ik dat ik hem even kan vergeten en verder doen met alles wat ik zinnens was om te doen.

Zo heb ik op donderdag al de was klaar gezet, wel wil ik nog alles van de zaterdag er ook nog bij doen en de dagen die daar tussenin vallen, in de linnenbak ligt nog wel telkens iets en ik weet dat ik die best nog leeg maak, dan is alles erbij en heb ik uiteindelijk wat meer werk verzet maar dat geeft niet, ik hou van gedaan werk, wie niet ?!  De was zelf moet dan op zaterdag deels gedaan worden en de rest doe ik op zondag wel, dan zit ik er geen volle zondag mee bezig, als je dan nog wat lekker eten op tafel wil zetten dan wil ik daar ook van genieten en begin ik weer te wassen op zondagnamiddag, dat kan best en dan heb ik vroeg genoeg ermee gedaan ook !

Dus voor iedereen wil ik een fijn weekend toewensen, zelf zal ik wel steeds in de weer zijn met alles en nog wat maar we slaan er ons wel doorheen.  Geniet er nog van !




 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!