woensdag en gisteren weer een wandeling kunnen maken !

 Het weer zag er gisteren zo goed uit dat ik zinnens was om na de middag te gaan wandelen, tenminste als er weeral niks in de weg zou komen, wat tegenwoordig nogal eens snel kan voorvallen.  En na het eten snel mijn wandelschoenen aangetrokken en daarna op pad met mijn oude camera, ze doet het nog altijd al heeft ze hier en daar ook wel kleine mankementen maar de beelden zien er meestal nog mooi uit ook en dat is mooi meegenomen met dit mooie weer.

In de omgeving van het domein aangekomen zag ik toch overal al mensen rond lopen, niet zoals anders als het in het begin van de week is dat er geen kat te zien is, neen.  Nu liepen er wel wat mensen rond maar allemaal goed ingeduffeld tegen de kou en met mutsen aan en handschoenen, die ikzelf zelden of nooit aan trek. Dan kan je immers die camera niet goed bedienen.

Maar kijken jullie en laat de beelden voor zich spreken . . . !


De zon scheen echt wel uitnodigend toen ik in het domein was en meestal was de lucht ook vrij blauw wat een mens toch al snel naar buiten toe lokt.


Aan de vijver van de trapbootjes zag ik deze reiger staan, ook hij voelde dat het koud was want leek wel als in mekaar gedoken, al zie je wel zijn ene poot staan, de andere zal ook kou gekregen hebben !


Overal waren er ook meeuwen van de partij, al zaten ze meestal op het water te dobberen.


Die vijver lag er iets verderop ook maar heel rustig bij, het water leek bijna niet te bewegen.


Nog een troepje meeuwen, of wat dat diezelfde van een ander beeld, weggedreven door de wind.  Want die was bij momenten echt wel heel koud.


Hier ben ik aan de roeivijver met in de achtergrond het eilandje en een blauwe lucht die weerkaatst wordt in het water !


Ook op deze vijver een hele vlucht meeuwen die waren neergestreken, hadden die het dan niet koud ?!


Het zonnetje scheen uitnodigend, ook voor de meeuwen blijkbaar !


Hier liggen weer een paar bomen meer geveld, ik had het iets vroeger al gezien maar toen was het te donker om mooie beelden te schieten.  Van deze boom is een deel van de bast onderaan afgeknabbeld, zouden het de bevers zijn ?!  Ik vrees van wel, ook de andere bomen die hier liggen zijn nog niet zo lang geveld . . . door de bever ?!


Hier tussen het kreupelhout in het water en op de eilandjes ligt heel wat hout te rotten, ik ga er graag tussen neuzen maar als het water hoog staat dan moet je echt wel oppassen om geen natte voeten te halen.


Wat verder zie je de meeuwen op de paaltjes zitten, samen met een aalscholver.


Hier zijn we aan de aanlegsteiger voor de trapboten en roeiboten aangekomen, veel verder kan je daar niet meer gaan omdat het afgesloten is voor werken . . . maar niemand te zien !


Weer een overzicht van de roeivijver, als de lucht zo blauw is en de zon schijnt lijkt alles toch veel mooier . . . !


Het eilandje in de verte is ook veel bomen kwijt, allemaal door de bevers ?!  Of waren die bomen echt zo rot ?!


Ook op dit eilandje zijn er bomen gesneuveld maar die werden afgeknaagd door de bevers, daar zijn we zeker van.

En hiermee was ook de wandeling zo goed als ten einde, nog een tiental minuten en ik was thuis, voldaan over wat ik had gezien en uitgewaaid door de koude wind.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!