maandag . . .


Maandag, inderdaad, een nieuwe week begint en ook vandaag is het weer inpakken zoals je weet !  Ach, het is niet anders, ooit geraakt het ook wel eens gedan maar ik wil het ordelijk inpakken, kent ge dat, ge kunt al die kledij en dergelijke inpakken en gewoon de doos dicht en verder er niet meer bij nadenken.  Hier is het wel nadenken en zien of we dat nu dadelijk nodig hebben, neen, dan is het goed en kan je er nog wat andere dingen bij steken die je ook niet dadelijk nodig denkt te hebben, doos dicht en gedaan !  

Dat heb ik al met een groot aantal spullen gedaan maar gisteren had ik het over de foto's allemaal.  Die zitten in dozen en die dozen zijn afgesloten en staan zo in de kast, nu dus al niet meer maar ze zijn nog niet verpakt om te verhuizen, ik wil daar nog wel wat andere dingen bij steken ook maar wel meer "lege" dozen.  Kent ge dat zo van die dozen die je staan hebt en niet steeds vult met etenswaar bijvoorbeeld, of die je niet gebruikt om dadelijk wat in te leggen, of waar iets heeft in gezet dat je weg hebt gedaan en waar er niet dadelijk een nieuw gebruik voor is ?!  

Wel zo heb ik er enkele waar ik ook wafels in bewaar als ik er gebakken heb.  En ja, ook nog enkele andere dozen hier en daar staan, ach, nu moeten ze dus ook mee verhuisd worden en dat kan je best bij iets steken wat zwaar weegt, zo kan je de hele doos vullen en weegt ze niet echt loodzwaar.  Want papier en dergelijke kan wel zwaar wegen als je er heel veel in propt.  Zo heb ik nog een dikke map hier gevuld met allerlei gedichten die ik zelf heb geschreven en die ik niet weg doe, ik wil daar tussendoor eens weer naar grijpen om soms eens eentje te publiceren hier of daar.

Verder heb ik deze voormiddag de was gevouwen en weg gelegd, nog snel wat gestreken ook en ja, dan heb je tegen de middag al heel wat verzet, geen tijd gehad om wat in te pakken maar dat kan in de namiddag ook nog wel, al moet ik nu oppassen voor mijn rug want na strijken en vouwen doet die rug vaak pijn.  Ik voel wel dat de spieren zijn belast geweest maar verder nog geen hinder van andere dingen in die rug, dus hopelijk blijft dit zo voor vandaag.  'k Heb ook nog een telefoontje gedaan om zeker te zijn over een bepaald gegeven en daarna ben ik erin gevlogen.  Het eten is bijna klaar, ik moet er nog wel iets aan doen maar ik wil hier ook nog wel even vertellen hoe het allemaal gaat.

Aan de afloop van dat hemelwater is nog niks gedaan voor zover wij weten, of er nog water naar binnen is gekomen weten we niet maar dat zullen we straks hopelijk wel vernemen.  Mocht er iets te zien zijn geweest dan hadden de schilders er al wel iets over gezegd, we krijgen dan een berichtje binnen of een telefoontje.  Daarna zal het nog maar eens een mail sturen worden naar de bouwers van ons appartement om hun erop te wijzen dat er nog niet veel verholpen is van wat wij als niet goed hebben bestempeld of waar we iets willen gewijzigd zien, het duurt toch allemaal zo lang eer ze daar iets aan verhelpen.

En onze sleutel die we terug kregen van onze woning daar geraken we nergens meer mee binnen tot zo ver wij weten.  Wat er scheelt, geen idee eigenlijk, die is gewoon in een paar handen geweest van mensen die er wat moesten komen doen en verder weten we echt niks wat er scheelt.  Maar het is ook weer een sleutel die we niet meer kunnen gebruiken, wie gaat dat betalen als we er daardoor ook andere sleutels moeten laten bijmaken, ons slot gewoon verwisselen voor een ander en daarna zeggen dat ze moeten komen als we thuis zijn, nog het beste van alles zonder te veel gedoe met sleutels.

Nu nog de voorbereidingen voor de middag verder doen en even rustig eten, al is dat er in de laatste weken ook vaak al niet meer bij.  Want ofwel moeten we ergens dringend naartoe of wel is er vlak op de middag een onverwacht voorval zodat de ene of andere wel uithuizig is en niet kan mee eten, dan stel ik het wat uit en als dat te lang duurt dan eet ik gewoon een boterham en word het warme eten uitgesteld tot 's avonds.

Nog een fijne week wens ik iedereen toe en geniet er van terwijl er ook nog eens een mooie dag is zoals we in de voorbije week ook hadden.  Heerlijk toch om weer eens naar buiten te kunnen in die drukke periode, ik wens het ook iedereen toe !




 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!