donderdag . . . en een eerste bezoeker !


Een fijne donderdag voor iedereen, wat het weer gaat doen vandaag weet ik niet zeker, dat er wat wind werd voorspeld heb ik wel gehoord toen we in de wagen zaten, verder is het afwachten en zien wat de dag ons brengt en hopelijk komt er eens een oplossing voor al de problemen die we hebben, grote en kleine, meer moet dat echt niet zijn !!!

We waren naar onze nieuwe woning toe gereden om daar wat te gaan poetsen, ge kent dat wel, kasten uitwassen om in gebruik te nemen en voor mij was het eerder de vloer poetsen, dat is nu gedaan maar die geraakt niet zuiver genoeg naar mijn zin.  Er blijven steeds gele vlekken over op een eerder lichtgrijze vloer, is het lijm of iets waarmee de plinten tegen de muur werden gezet, geen idee, ik vraag eerst wat info aan de mensen die de vloer hebben gelegd en daarna zullen we zien hoe we het gaan afhandelen.  Ook zwarte strepen maar buiten liggen keitjes en kleine steentjes blijkbaar en ook een soort van grind dat tussen de klinkers werd geborsteld.  Ik meen dat het ook daarvan kan komen en als je dan met je voeten schuift over de vloer of met een zwaarder apparaat of dergelijke, dan kan dat natuurlijk wel zijn dat het strepen maakt.  Maar hoe geraak je daar weer vanaf en waarmee moet je dat doen ?!

Ook werd onze dag even opgeleukt door een eerste bezoeker, we hadden die er al wel eerder zien rondlopen maar deze keer zocht hij de mensen echt wel op, de zon scheen mooi naar binnen en ook onze vriend liet zich graag zien, je kon echt wel zien dat het dier mensen gewoon was, het was helemaal niet bang, ik kon vrij dicht tot aan het raam komen, waar hij zich voor bevond, kijk maar . . . !!!






Toen ikzelf naar de voorkant van onze nieuwe woning ging, toen kwam meneertje ook naar die voorkant om te zien wat daar nu weer gaande was, en zo ging hij van de ene kant eens kijken en dan weer naar de andere kant waar ik op het laatste ook terug bezig was met poetsen.  Bang is hij helemaal niet en je jaagt hem er ook niet zo maar voor het minste weg, een welgekomen gast, alleen ben ik bang dat hij ook van mijn bloemen en planten zou komen snoepen, mochten die er al staan !!!  Van wie die is, ik weet het echt niet, van een buur misschien en was het hier zijn bosje waar hij steeds ging rondstruinen, ik weet het echt niet maar het is wel een mooi dier, vind je ook niet ?!

Dat was dus tot zover onze eerste gast, een mooie kleurrijke gast met een mooie pluimstaart.

Nog een heel fijne donderdag en hopelijk heeft het niet te hard geregend zodat er weer water binnen staat bij ons.  

Ik weet echt niet wat we nog kunnen doen om wat druk te zetten op de firma zodat ze toch ook eens een herstelling naar behoren uitvoeren zodat we geen water meer binnen krijgen, wat gaat dat worden, ik blijf er niet meer voor opdraaien, je mag gerust weten dat ik dan echt wel boos kan worden en dan sta ik niet meer voor mezelf in, kan dat nu toch niet sneller geregeld worden, het kunnen toch geen grote werken zijn om het water uit de mensen hun woning te houden !!!



 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!