vrijdag en weldra ook weer weekend !


Voor iedereen een heel mooie vrijdag wens ik en maak er daarna ook nog een fijn en gezellig weekend van !

En weer wat nieuws van het coronafront : onze schoonzoon ligt op intensieve, met perslucht en wat nog allemaal maar dat wordt reeds wat afgebouwd blijkbaar.  Hij voelde zich gisteren toch al ietwat beter toen hij wat zuurstof had gehad, ja, dat zal het die longen wel helpen om hun werk te doen.  Een longontsteking is niet niks en dit is volgens de artsen het gevolg van die corona, daar steekt ze dus weer de kop op.  Of wel was dit reeds aan het sluimeren, bij onze dochter was er al dadelijk een hoest bij en die moest dus ook antibiotica nemen om haar longen te genezen, net zoals haar man nu ook nog moet doen.  Een longontsteking duurt een viertal weken blijkbaar en daarna zou het moeten weer beter gaan.  Of hij nog lang op intensieve moet verblijven weten we niet maar ze hebben dit gedaan omdat het vlak na die besmetting was van corona.  We duimen allemaal en hopen dat hij snel weer uit het ziekenhuis kan komen en naar huis mag gaan, en mens is liever in zijn eigen omgeving dan in een instelling al is het soms daar ook wel beter om te genezen.

En hier zijn we nog wat aan het rommelen gegaan, ik heb daar een volle doos met kaarsen, geen dunnen kaarsen, wel die zijn er ook nog wel bij maar dikke kaarsen.  Ik kocht die meestal gewoon om ergens in een kaarsenhouder te zetten.  Nu dat ik dit alles van de hand aan het doen ben heb ik die kaarsen ook niet meer nodig natuurlijk, al zijn er nog wel een paar die ik ga bij houden, soms komt het wel eens van pas om die nog eens te branden . . . en dan denk ik net aan deze toestand allemaal die we nu wel kennen : corona.
Verder liggen er nog paasversieringen en die wil ik ook wel eens sorteren om hier en daar nog wat van te behouden maar wat niet meer kan dienen vliegt weg, of gewoon wat ik niet meer wil zien want dat heeft geen nut meer.  Hetzelfde met kerstversieringen, die heb ik ook nog in geuren en kleuren allerhande, al werd er al wel wat grote kuis in gemaakt in de vorige jaren maar toch zit er steeds nog wat tussen wat al lang had weg gemogen, ook dat gaat nu naar ergens toe gewoon om te vernietigen.

Zo is het ook nodig om eens in alle dozen en kasten te kijken wat daar in zit, weet ge dat ik vorige zomer mijn zomerschoenen niet heb gedragen, gewoon rond gelopen op sandalen en die zijn dus helemaal versleten !  Nog zoiets, hier en daar nog wat waar je niet meer had aan gedacht, zo liggen daar nog wat doeken die ik steeds gebruikte om over een zetel te hangen toen onze kleinzoon nog klein was, ook een dekentje en dergelijke maar dat laatste gaat niet weg, dat blijft.  Al die oude dingen die mogen van de hand gedaan worden, eender hoe, als ze maar weg zijn.  En zo heb je een heleboel rommel liggen, ook in de garage staat reeds een hoop die we niet meer gebruiken, het was nu echt wel nodig om dit eens allemaal leeg te maken en op te ruimen, gelukkig maar dat het winter is en je niet veel nieuw kan aankopen in de winkels, want ook daar komt nog wel wat uit hier en daar, maar nieuwe spullen gebruik je meestal wel nog dus dat houden we tegoed voor volgend jaar, of volgend seizoen, maar dat is dan wel de winter.  In de winter proberen we alle oude dingen weg te werken om er in de lente terug in te vliegen en alles wat te vernieuwen.

En nu gaan we naar het weekend toe, ik wens iedereen dan ook een heel fijn weekend toe, in de voorbije week hadden we al een "vrije" dag en dat scheelt, zo was deze week "gebroken" zoals ze dat bij ons zo mooi kunnen zeggen.  Geniet nog van het weekend dat eraan komt en tot een volgende keer !




 

Reacties

  1. dag Chrisje
    dat klinkt heel ernstig daar met de familie van je dochter , ik hoop van harte dat het goed komt .
    zo weinig mogelijk contact met iedereen is de boodschap , en ik weet dat het lastig is als je kinderen ziek zijn , maar denk ook aan jezelf hé
    je hebt het ook zwaar met je man die minder is
    sterkte
    liefs ani

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zit hier allemaal wat tegen op dit moment, zelf ben ik nog de kasten aan het uitruimen in voorbereiding op wat nog komen gaat. En dan heb ik al wel eens hulp van de echtgenoot, hij wil al dadelijk alles weer naar buiten helpen maar ja, waar laat je alles wat je kwijt wil, het Spit is niet meer open op dit moment, wegens de corona natuurlijk en waar geraak je dan iets kwijt. Het zijn gewone kleine spullen van iets wat geld gekost heeft tot prullen eigenlijk. Ook nog erfenissen van ouders en schoonouders, een mens houdt dat dan even bij maar nu mag het voor mijn part wel het huis uit. En de rest deftig sorteren zodat je dat ook nog kan gebruiken later. Er liggen ook nog wat handleidingen te wachten om door te gaan, er liggen misschien wel nog enkele bij die kunnen dienen maar meestal zijn die waarvan we de spullen weg doen ook mee weg gedaan, toch nog even controleren. Op dit ogenblik hebben we nog geen resultaat van de punctie die werd gedaan en is het weer afwachten, zullen we daar morgen iets van vernemen, ik heb er echt geen idee over. En met die corona doe je dan ook weer niet wat je wil dus ja, bezoeken zit er zeker niet in, er mag maar één persoon bij op intensieve dus . . . wachten ! Met de dochter en kleindochter scheelt er maar weinig, Sarah is helemaal oké en onze dochter die vecht nog steeds op er weer boven op te komen blijkbaar volgens het bloedonderzoek, ontbreken wel : wat vitamines en mineralen maar dat kan verholpen worden, heeft toch al tot volgende maand gekregen van de arts ! Dus die corona is heel zeker niet om mee te lachen, iedereen neemt dus maar beter zijn voorzorgen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!