Maandag . . .


Hoe de maandag zich aandient vandaag ?!  Wel ik zou het niet weten, ik zet dit immers vooraf al klaar, toch nu dat ik met andere dingen bezig ben.

Maar dat doet me toch aan wat anders denken : zo vond ik na een aantal jaren een doos weer terug met allerlei linten op bobijn terug, ik wou toen immers een strik maken in de kerstboom om die wat meer te versieren in de plaats van een gewone piek erop te zetten.  En ik vond die doos met linten maar niet terug, ik had er wel zeker verschillende in goud en in het zilver, zodat ik kon nemen wat ik nodig had om alles wat op mekaar af te stemmen, en niet meer terug te vinden, dan waren ze maar weg denkt een mens dan op dat moment !

Nu ging ik dus die kasten wat uitruimen, er zitten immers nog spullen in waarvan ik weet dat ze zeker wel weg mogen, de winter is daar een seizoen bij uitstek voor om daaraan te beginnen en ik nam een paar grote dozen eruit, met foto's allerhande, al zaten ze deels toch wel wat geklasseerd ook maar toch eens goed gekeken, nog wat nagekeken en ja, er mochten wel enkele van die pakjes weg, je kan niet aan alles houden en in albums ze gaan steken neemt nog veel meer plaats in dan die schamele doos met foto's al is het niet echt een kleine doos, ze weegt wel wat als je daarmee van een trapje moet komen en ik kan het weten.

Achter in die kast zit nog een doos, een grote blikken koekjesdoos, een mooie groene die ik niet heb weg gedaan . . . maar wat mag daarin zitten . . . bij mij ging al snel een lichtje op toen ik ze terugzag . . . daar zouden die brede linten wel eens kunnen zitten allemaal . . . en hetzelfde was ook zo, gevonden dus !  Na een aantal jaren er weer wat nieuwe te hebben bijgekocht en die gewoon bloot in een andere kast te leggen, daar zag ik ze immers goed liggen en moest ik niet gaan zoeken in die ander kast.

Weet ge, die kast is een vrij diepe kast omdat het ook een hangkast is voor de vesten en mantels die we in gebruik hebben, niet dat we daar een grote hoop van hebben maar toch wel enkele en dan ieder nog wat zowel voor zomer als voor winter en een fleece hier en daar er bij . . . die kast zat echt wel vol ermee !  Maar dat doet dat onze andere legplaatsen in diezelfde kasten, ook diezelfde diepte hebben en je dus gemakkelijk twee stuks achter mekaar kan zetten om alles ruimtelijk zoveel als mogelijk te gebruiken, wat we ook gedaan hadden.  Dan wel ook wat vergeten en wat je niet zo dadelijk ziet staan daar vergeet je snel wat er zich in bevindt, ik wil nu ook nog wel die andere dozen eens controleren want ik meen dat er hier en daar wel wat verouderde dingen in zitten die ook weg mogen.  Nu dat we toch bezig zijn kunnen we het beste van alles toch maar alles eens leeg halen, is goed dat het eens wordt gedaan met het gevolg dat je weer wat minder spullen hebt en meer plaats om wat anders te zetten.

Wat er nog allemaal zal uit komen, daar heb ik geen idee van maar dat er nog wel wat zit wat weg mag, daar ben ik sterk van overtuigd, al weet ik dat in diezelfde kast wel wat steekt wat nog wél gebruikt wordt en dat is de paasversiering en onze kerstboom en versiering.  Maar daar hebben we een paar jaren geleden nieuwe dozen voor gekocht zodat alles ordelijk bij mekaar zit.  Nu nog eens die paasspullen sorteren en ook misschien wel eens wat weg doen, wat je niet gebruikt mag weg is mijn motto en dat zal ik dan ook toepassen.

En zo geraakt dit ook weeral van de hand, als ik nu nog eens onze living weer terug normaal kon door lopen, want hier en daar staan nu toch ook dozen tegen de grond en die horen er niet echt bij, ik wil terug orde want nu zoals het er staat geraakt niemand er nog aan uit en brengt het meer werk met zich mee.  Misschien toch eens proberen om in de garage wat plek te krijgen van de echtgenoot ?!

Ik ga er in ieder geval mijn hoofd niet over breken en ik hoop dat ik mijn benen er ook niet over breek maar we lossen dat wel op binnen dit en het einde van het jaar, tenminste dat hoop ik toch !

Nog een heel fijne nieuwe week wens ik iedereen toe, maak er ook een mooie week van en vergeet niet te genieten maar hou het vooral veilig en blijf gezond.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!