donderdag . . .


Vandaag is het dus donderdag en de week is dus al meer dan half.  Gisteren was een mooie dag en hij kondigde zichzelf ook meer dan mooi aan in de vroege ochtend met de zon.  Al zien we die hier in de morgen nooit binnen schijnen, wij wonen immers aan de achterkant van het appartementsgebouw, bij ons schijnt ze in de namiddag en later in de late namiddag ook nog eens binnen, tenminste in de zomer als de zon nog hoog staat.

Gisteren begon al vrij vroeg, ik was zwetend wakker geworden, had ik gedroomd of wat, ik weet het echt niet maar ik lag daar en ben dan ook maar opgestaan.  Wanneer het al 7u gepasseerd is dan ik beter opstaan omdat ik dan toch niet meer zal in slaap geraken, tenzij het de avond voordien echt laat is geweest, wat dus niet het geval was.

In de voormiddag bleef de echtgenoot hier in huis wat uitvoeren en ik had hem gevraagd va n mijn pakje te gaan oppikken wanneer er werd aangebeld.  Ik ging eerst een douche nemen en was dan fit en klaar om daarna een wandeling te doen, al werd die in de namiddag pas gedaan.  Maar ik wou dat er iemand hier was om dat pakje aan te nemen, heb er eerder al wat over gezegd.  Na nog wat in orde zetten in de kamers en daarna die douche nemen was het al rond 10u30 en ik besloot voor het eten te gaan zorgen.  Daarvoor moet ik naar beneden gaan om de groenten daar uit de diepvriezer te halen, meestal klaar om te gebruiken maar ook verse versneden groenten zitten daarin en soepgroenten die eerder reeds werden aangekocht.  Ik ging dus naar beneden met de trap, had nog getwijfeld, zou ik de lift niet nemen maar neen, ik kon dat gemakkelijker te voet doen.  

Beneden aangekomen zag ik de pakjes al liggen, dat van mij viel op omdat het in een gele doos was verpakt, ik nam het al dadelijk mee naar boven, er lag er nog eentje maar dat liet ik wijselijk liggen.  Dus de post had die daar afgeleverd, gewoon binnen achter de sasdeur gezet en daar kon je die dan ophalen.  Ik had eerder niet meer naar de computer gekeken om te zien of het al geleverd was omdat ik met allerlei toestanden bezig was in huis en ben al dadelijk gaan kijken : afgeleverd om 09u50 !  

Dus lag dit daar al een vol uur en niemand had de moeite genomen om bij ons aan te bellen, hoe kan je dat dan weten ?!  Zo geef je alleen maar aan anderen de kans om ermee weg te komen zoals het nogal is gebeurd, al weet iedereen dat er pakjes kunnen komen, ze bellen ook nooit aan bij de personen.  En daar moet ik de post hier echt wel voor bedanken, ik weet het, time is money maar neem toch gewoon de moeite om aan te bellen bij de mensen waarvoor het bestemd is !  

Jullie worden ervoor betaald maar ook maar ergens een klacht kunnen indienen tegen deze gebruiken is gewoon niet mogelijk, jullie omzeilen alles was je zou kunnen zetten als opmerking, zelfs dat gunnen jullie de klanten niet !  Het zou heel wat beter kunnen al heb ik nu mijn pakje wel, waarvan ik een verkeerde maat heb genomen blijkbaar want ik geraak er gewoon niet in !  Maar geen nood, het zijn maar pantoffels die ik bestelde maar ze zijn wel te klein, ik ga ze seffens nog eens proberen en als het dan niet lukt dan wil ik ze wisselen, jammer maar helaas !
Nu moet ik dus nogmaals hetzelfde meemaken in de komende weken maar we zien wel hoe snel ze het kunnen leveren, mijn voeten hebben ook hun juiste maat nodig, ik had ze een maatje kleiner genomen omdat ik dacht : hier draag ik geen steunzolen is dus dat zal wel lukken.  Zo zie je maar dat ik ook eens een verkeerde beslissing heb genomen die zich wreekt.  

Later op de dag toch ook een wandeling gaan maken maar daar later wel meer over.  Nu heb ik genoten van het mooie weer en dat mag ook wel eens, het is bijna een week geleden dat ik nog buiten ben geweest dus ja, het zou vaker moeten gebeuren.

Nog een fijne dag verder voor iedereen en geniet ook van de avonden, al zijn ze lang, ze kunnen ook mooi zijn al is het reeds zo vroeg donker.  Een beetje licht in huis kan soms wonderen doen !





Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!