Woensdag en hoe ziet het weer er buiten uit ?!

 


Een fijne woensdag en de week is weeral half, weldra is het dan ook Allerheiligen en Allerzielen maar dat is pas in het weekend.

Eerst en vooral zou ik jullie er vooral willen op attent maken dat dit beeld hierboven niet echt strookt met de werkelijkheid.  Volgens mij zijn het allemaal paddenstoelen die gewoon bij mekaar in een hoopje mos werden gestoken om zo een mooi beeld te vormen ?!  Valt het ook niet bij jullie op dat er te veel verschillende samen staan en dat is heel zelden of nooit het geval in de natuur dus dit is niet juist !  Maar het beeld lijkt wel mooi te contrasteren met die groene plukken mos die er omheen zijn gezet of die daar werden klaar gezet zoals het nu toch wel echt is !  Daar zou ik vroeger geen probleem mee gehad hebben maar nu wel als je even nadenkt hoe de natuur in haar werk gaat in de herfst.  Hebben jullie dan verschillende paddenstoelen op mijn beelden zien staan op één en dezelfde plek, neen hé !

Ach, dit is muggenzifterij maar het is wel degelijk de waarheid hier en de waarheid mag gezegd worden.  Maar ook dat die feestdagen weer aan komen dat we onze overledenen gedenken, ach, ik denk er anders ook wel aan.

Zo verbaasde het mij dat ik in de week een berichtje binnen kreeg van een vriendin met het bericht : "Bedankt voor de mooie tekst, weet ge dat het al 22 jaren geleden is dat mijn echtgenoot is overleden ?!"
Dat pakt me dan op datzelfde moment, als je er even op nadenkt was het 2 jaren voordat wij hier zijn komen wonen dat hij dus is overleden.  Maar wij denken daar ook nog tussendoor aan terug, immers hier hangt een mooie potloodtekening van mijn grootouders langs vaders kant omhoog, die hij dus zelf heeft gemaakt, echt wel goed gedaan en heel goed herkenbaar.  Daarvoor hebben we foto's gegeven van toen wij getrouwd waren, omdat ze toen nog allebei redelijk goed gezond waren en er toen op die dag mooi voor kwamen, fijn gekleed en opgetuigd.  Zo zie je maar dat ook wij aan hem nog regelmatig denken, telkens als we die tekening bekijken die hier aan de muur hangt boven de computer . . . waar ik nu zit te tikken !

Och, we hebben allemaal wel veel mensen, familie of vrienden, goede kennissen, die zijn overleden, op onze leeftijd kan dat dan ook niet anders zijn, we hebben bijna drievierde van een eeuw geleefd, ik nog net niet maar de echtgenoot wel.  Begin zelf maar eens te rekenen, onze ouders, schoonouders en de rest van de familie, er blijven er niet zoveel meer van over en dat is vrij normaal.  

Zou het vandaag goed weer zijn om naar de markt te gaan ?!  Het is steeds afwachten maar als we met de wagen gaan dan kan het ons weinig schelen welk weer het is, dan moet je niet met pakken op en af de bus zeulen.  Dus als we willen wat meebrengen dat de moeite is dan gaan we samen met de wagen, anders gaat de echtgenoot zelf alleen met de bus maar dan is het ook telkens wat wachten totdat die bus er weer is en ook omgekeerd als je naar huis gaat heb je steeds nog een paar honderden meters te stappen voordat je thuis binnen bent.  Dus bij slecht weer gaan we dan met de wagen om toch wat meer te kunnen mee nemen van de markt. 
En nu net denk ik eraan, zouden we geen groene selders mee nemen, ik kan die dan snijden in grove stukken om bij de mosselen te doen, mochten we die tenminste mee naar huis toe nemen van de markt.  Ach, ook thuis smaken die lekker en eigenlijk is er niet zoveel werk aan om ze klaar te maken, misschien toch maar doen, al heb ik geen grote kom waar je ze goed kan in opschudden, dan is het maar die grote soepkom die ik heb, veel meer zit er niet op.  Dat doet me eraan denken dat we die meestal wel gingen eten als het nog in het seizoen was van de mosselen.  Dan heb je daarvan niet veel aan te trekken, ik denk dan aan de grote kom, maar die heb ik reeds jaren geleden weg gedaan toen we een nieuw kookvuur moesten zetten, niet dat het gans versleten was maar er mankeerde wel iets aan, zo lang is het dus geleden dat we die thuis nog hebben klaar gemaakt, toch maar weer eens aan beginnen !

Als we dus mosselen mee naar huis hebben genomen, dan laat ik het jullie weten, ook of ze gesmaakt hebben dus maar dat is voor een volgende dag waarschijnlijk, of ook niet, ik weet niet wat de echtgenoot daarvan denkt !  Hij heeft immers steeds commentaar over wat ik hier neerzet of niet laat zien wat ik schrijf, ook deze keer was hij weer snel achter mijn rug om gaan kijken op de computer.  Pas op, hij mag dat doen en ik heb voor hem niks te verbergen maar ik heb toch veel liever dat hij zich daar niet mee bemoeid, kwestie van geen commentaar te kunnen geven op wat ik neerzet !  En commentaar krijg ik dan telkens toch iedere keer wel !  Dat was deze keer dus ook weer, niet mooi als je zulke dingen te horen krijgt en steeds een spervuur van vragen moet beantwoorden !

Nog een fijne woensdag wens ik iedereen toe en op de koop toe nog mooi weer krijgen ook zal wel wat te veel van het goede gevraagd zijn zeker ?!











Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!