donderdag . . .

 


Of het weer ook mooi zal worden valt nog te bezien, net zoals gisteren zal het wel weer wisselend zijn : een moment wat regenen en tussendoor veel wind maar ook even de zon te zien krijgen.  Wisselvallig noemt men dat volgens mij maar dat hoeft niet echt, het mag ook de ganse dag mooi blijven zodat we toch nog eens kunnen buiten komen.

Ook op woensdag hadden we datzelfde weer, allez voor zover ik dat toch kan bepalen, de zon scheen hier in de voormiddag en ik begon met mijn schoenkast uit te ruimen.  We hebben die laten inbouwen in de hallkast en waar mijn zomerschoenen stonden staan nu die van de winter, alleen de lange laarzen tot aan de knie die staan er niet bij in, gewoon omdat die daar te veel ruimte in nemen en ik ze liever in de doos laat totdat ik ze meer zal dragen.  Ja, de zomerschoenen zijn weer opgeborgen en ook ik heb dan nog wat proper gemaakt ook en toen ik nog aan wat anders wou beginnen, toen kreeg ik ineens het idee in mijn hoofd om een wandeling te maken !  Dat idee sluimerde al een beetje maar bij het zien van de zonneschijn buiten . . . ik had mijn strijkijzer aan gezet en zat te wachten totdat het warm genoeg zou zijn om ermee te beginnen, toen kreeg ik die inval en liet alles voor wat het was . . . niet zonder datzelfde strijkijzer weer uit te zetten en me klaar te gaan maken !  Klaarmaken, veel was daar niet voor nodig, ik moest gewoon maar mijn handtasje nemen en alles zat er reeds klaar in om te vertrekken, alleen geen camera deze keer.  Ik wou het eens zonder doen en vrij snel ook weer terug naar huis komen, gewoon omdat ik nog niks had voorzien om op de middag te eten !

Ik was al vrij snel in het domein en zou gewoon rondom de grote vijver wandelen en zo weer naar huis terug, dan was ik nog op tijd terug om voor iets te zorgen om te eten.  Want ik had geen briefje gelegd om te zeggen dat ik wandelen was, niks gedaan, zo maar vertrokken . . . voor mijn idee ging ik nu de wijde wereld in waar het waaide.  En plots dacht ik eraan : zou het wel verstandig zijn om daar onder die bomen te wandelen zo met die wind die er staat.  Nochtans was het niet echt koud, ik voelde toch geen kou, dat heb ik zelden als ik op pad ben, het is alleen maar als ik thuis stil zit dat ik het koud krijg maar dat is normaal.  Zeker nadat je gestapt hebt en dan alles gewoon maar laat gebeuren om je heen, wanneer je ontspannen bent bedoel ik dan, heerlijk toch, alleen dat koudegevoel hoeft er voor mij niet bij te zijn.

Veel volk liep er niet rond te wandelen, wel velen met hun hond aan de leiband, gelukkig maar, want ook in het domein willen ze wel eens hun hond de vrije loop laten, en dat kan best op de hondenweide, maar op de paden mag het nooit want het is een domein met een openbaar karakter en zodoende zijn er wel honden toegelaten maar alleen aan de leiband, net zoals je moet doen als wanneer je op weg bent op het voetpad of op de rijbaan.  Ik haat het dan ook dat mensen hun hond zo maar eens los laten lopen, zeker als er nog andere wandelaars zijn maar ja, er is immers snel iets gebeurd en daar kan dat dier dan meestal nog niet zelf niets aan doen, ze kunnen gewoon bijten of schrikken en dat is al meer dan genoeg !

Alle bladeren zullen nu wel snel van de bomen zijn, overal zijn ze ook wat kanten aan het snoeien en dat is nu echt wel een goed ogenblik ervoor.   Ook de bermen nog wat opruimen zodat ook daar de bladeren weg zijn, vandaag lagen er dan ook vrij veel bladeren op de paden maar dat is normaal met die wind, hoe houden ze die daar dan weg, de wind blaast ze terug naar de plek waar ze vandaan komen !

Beelden zijn er wel geschoten maar dan van de gsm en ook die zijn wel mooi maar ik heb ze nog niet echt bekeken op de computer, moet die gsm er nog eens aan leggen zodat ze ook bij de andere beelden staan die ik reeds heb gemaakt met diezelfde gsm, mijn kaartje is immers vol en dan worden ze daarna ergens anders opgeslagen, dat moet ik nog eens gaan opzoeken waar het kan zijn.

Bij het verlaten van het domein zag ik een man ook naar de uitgang gaan, ik had hem eerder al in het oog gehad omdat hij niet echt vast op zijn benen leek te staan, hij ging ook met een wandelstok maar als die man van mij daarmee uit wandelen gaat dan zie je verder niks aan hem, bij die man was het gans anders.  Hij had echt wel die stok nodig om vooruit te geraken en die benen waren niet zoals ze normaal moesten zijn, wellicht ook de reden dat hij die stok bij zich had.  Bijna aan de uitgang keek hij naar mij om en zei : "Dag madammeke, een heel fijne morgen !"  - zelf zei ik, "Ook een heel fijne morgen en heeft de wandeling deugd gedaan ?!  We zijn weeral aan de uitgang gekomen en ik ga naar huis, u waarschijnlijk ook." - "Oh ja, ik heb ervan genoten zo van in die wind te lopen !  Was genoeg voor vandaag, nog een fijne dag verder !" en weg was hij . . . en ikzelf ook, ik was hem immers voorbij gegaan en was al op de parkeerplaats waar ik steeds over moet wil ik aan de rijbaan en het zebrapad komen waar ik naar de andere kant ga van diezelfde rijbaan.

Een tiental minuten later stond ik bij ons thuis binnen en zag dat de echtgenoot al zijn boodschappen had gedaan, gelukkig, hij vroeg wel waarom ik geen briefje had gelegd, hij heeft dat in de voorbije weken ook niet meer gedaan dus ja, ik dacht dat hij het wel zou weten dat ik eens naar buiten was gegaan.  Mocht ook wel zijn, ik had genoeg binnen gezeten en een mens kan beter naar buiten gaan met mooi weer dan met slecht, is dat niet zo ?!

In ieder geval heeft het me deugd gedaan, ik heb er meer deugd van om in de voormiddag te gaan dan dat ik in de namiddag ga wandelen, ik voel me dan de hele namiddag zo heerlijk ontspannen zodat ik weer frisse moed heb verzameld en terug aan het één of ander werk in huis kan beginnen !  Al ga ik vandaag wel even uitrusten, mag ook wel eens zijn zeker.

Nog een heel fijne donderdag en maak er ook een mooie dag van, eender hoe je die zelf door brengt !




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!