dinsdag . . .

 


Een mooie dinsdag wens ik iedereen toe en als het even kan, maak er dan ook een fijne dag van voor jezelf en voor de anderen.

Op maandag was ik al snel bezig met de rode kool weer uit de diepvriezer te halen, ge weet nog wel dat ik die in de vorige week daarin had gestoken, klaar gemaakt en alles.  Maar doordat die verpakkingen, waarin ik het allemaal invries, te veel plaats in nemen, haal ik die er ook weer uit en zet alles in plastieken zakken, plastiek hoor ik je zeggen, ja, zo is het nu eenmaal, het neemt weinig plaats in en dan kan ik die plastieken dozen om in te vriezer weer opnieuw gebruiken voor wat anders.  Ik had ook nog lange maar ondiepe dozen om wat in te vriezen maar daar heb ik er maar vier van gevonden, al zag ik daarna nog wel een viertal andere staan in de kast ook.  Ja, die man van mij zal niet goed gezien hebben en dat daar maar ergens neergezet waar hij het toen kwijt kon, meestal gaat dat dan ook zo.  Maar nu weet ik dus ondertussen dat er van die sterke dozen nog wel een aantal staan, handig voor de volgende keer.

Ik haalde dus de rode kolen uit de dozen en zette ze samen of alleen, al naargelang de grootte, in een plastieken zakje, afsluiten en daarna weer de vriezer in, zo nemen ze niet zoveel plaats in beslag en kan er nog heel wat bij.  Immers hier lagen nog wat pompoenen ook die een onderkomen zochten, ik kon ze voorlopig nog wel in de garage laten liggen maar daar worden ze er ook niet beter op en soms komen er toch ook snel zwarte vlekken op en dat wil zeggen dat er schimmel in aantocht is.  Daar houden we geen van allen van en dan moeten die snel ook in de vriezer, dat wilden we toch wat voor zijn en de echtgenoot besloot van die pompoenen door te snijden, met zijn kapmes voor keukendoeleinden en zo gaat het ook vrij snel.  Nadien nog wat in kleinere stukken snijden en in de zakken doen.  Zo zit er nu toch al 3,5 kilo in de diepvriezer voor later soep van te maken of wat anders kan ook al zie ik dat hier niet zitten.  

Die van mij lust er alleen soep van, verder gaat zijn zin naar pompoen ook niet maar ja, wie ben ik om daar commentaar op te geven, ik ben al blij dat hij zich daarover heeft ontfermd zodat ik wat anders kon doen en nog even verpozen bij een thee voordat ik ook nog wat anders ben begonnen.  Maar eerst heb ik nog alles naar beneden naar de garage gebracht in een grote winkeltas en weg gezet, ge ziet het nog bijna niet liggen.  'k Heb dan ook verteld dat hij er nog wel wat mag meebrengen, een stuk of vier of nog meer maar dat zien we wel als hij er nog vind in de winkel of op de markt of zo.

Daarna ben ik begonnen met de was van zondag weg te bergen, een deel was reeds opgevouwen maar de sokken en ondergoed moest nog gedeeltelijk gedaan worden.  Ik ben dus dadelijk er naartoe gegaan, heb alles weg gelegd en opgevouwen en daarna nog de wasmanden weg gezet zodat alles weer open en vrij was in die kleine kamer waar mijn strijkplank dan open staat en waar ik ook de wasmanden op een rek kan zetten.

Iets daarna was het al tijd voor ons tussendoortje, meestal is dat dan ook wat fruit, zeker in de zomer maar ook in de winter kan ik dat smaken zo tussendoor.  Het is gezond en vooral nog wat beter dan snoepen ook, dus de lijn kan er tegelijk van mee profiteren.  Mijn maag was in het voorbije weekend dan ook een paar dagen overhoop gehaald, ik weet niet wat de oorzaak was maar tot zondag heb ik er wat last van gehad, nu blijkt het toch weer voorbij te zijn maar straks ga ik toch weer een geroosterde boterham eten met wat gekookte hesp, iets wat licht is en goed verteerbaar, in de hoop dat de maaglast toch weg blijft.  Ik was er niet echt ziek van maar die maag bleef blijkbaar zwaar beladen en was het een te trage vertering dat ik had door over te schakelen van zomeruur naar winteruur of wat de oorzaak ervan was, ik heb er zelf echt geen idee van.  Nu blijkt alles weer normaal te zijn en zo wil ik het ook behouden.

Nog een fijne dag wens ik iedereen toe al is de dag misschien bijna voorbij tegen dat je dit allemaal leest maar toch, ik hoop dat je ervan genoten hebt.  Omdat het nu toch ook wat vroeger donker is dan voorheen wens ik jullie nog een fijne avond toe en blijf vooral genieten !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!