vrijdag en de laatste werkdag van deze week . . .


Ja inderdaad, een werkdag zal het wel worden vermoedelijk.  Ik ben namelijk zinnens om hier alles eens deftig onder handen te nemen en te poetsen, dat is al van in juli geleden ! Zo lang zal je dan zeggen, wel ja, we zijn een dikke twee weken weg geweest op vakantie en daarna die volgende weken zijn in rook opgegaan aan dingen regelen, wassen, strijken, opruimen allerhande, veel meer valt er niet over te vertellen.  Dus nu is het tijd om ook weer eens al die poetsperikelen uit te voeren en daarna kunnen we weer voor een paar weken dat uitsluiten, tenzij er wat te gebeuren staat wat niet voorzien werd natuurlijk, dat weet je maar nooit !

En verder hopen we dat we ook nog wat kunnen genieten van het frisse weekend dat ons wordt voorspeld, geen nood, ook daar geraken we dan wel weer doorheen.  Is het een beetje frisser, wel we gaan maar eens wandelen en genieten van de frisse lucht, het is vrij lang geleden dat we die nog hadden maar nu moeten we genieten terwijl men kan.  Als het kan helpen trekken we een fles wijn open en genieten na wanneer we in de zetel zitten.

Dat genieten is nu weer aan de orde van de dag, je moet daar niet veel achter zoeken, het is gewoon het welbehagen dat we terug willen vinden, rustig zitten en terwijl wat eten, iets snoepen zelfs, ook dat mag tussendoor wel.  Daarna wat naar tv kijken en doen wat je graag doet.  Dat is tussendoor wat puzzelen in boekjes voor mezelf, de echtgenoot kan niet veel anders meer zeggen dan dat ze met onze voeten spelen, hij is zo zwartgallig tegenwoordig en dat doet mezelf ook weer geen deugd.  Ik zou hem graag anders zien maar dat is zijn ingesteldheid van het moment.  

Weet ge nog de momenten dat hij zei dat hij zelfmoord ging plegen en zich van het balkon afgooien als hij hier nog langer moest blijven wonen ?!  Zo erg had hij het toen echt wel maar dat is daarna weer wat gemilderd maar tussendoor steekt dat dus weer de kop op en spuwt hij zijn gal over mij uit, prettig is anders en ik draai me dan meestal om en doe of ik het niet hoor en trek de wijde wereld in, gaan wandelen is daarom mijn uitlaat en die heb ik echt wel nodig.  Jammer als het dan net geen mooi weer is maar  het is maar zoals ik het hier neerzet.  

Dreigen en doen zijn twee zaken bij hem die mekaar hopelijk nooit vinden . . . al zou dat ook nog wel eens kunnen veranderen.  Maar we doen verder zoals we bezig zijn, nu ziet hij alles zwart in en morgen is hij de lieve zelve weer terug en lacht en doet hij wat hij wil !  Zo gaat hij door het leven tegenwoordig en dat is nog redelijk goed ook voor mezelf, zo weet ik wat er zal volgen.

Dus mijn programma voor deze dagen is gevuld en dat is maar goed ook, zo blijf ik wat meer buiten schot van de echtgenoot die me steeds maar met alle zonden van de wereld overlaadt.  Hopelijk komt er nog de ene of andere tussendoor wat vragen zodat hij voor even een verzetje heeft, hij heeft namelijk niks te doen en wat zegt het spreekwoord : ledigheid is het oorkussen van de duivel ?!  Is het zo niet ?!  Ik weet het echt niet maar hier . . . twijfel ik toch wel even erover, jullie ook ?!

Op donderdag had ik al de kamers gepoetst en vandaag volgt de rest maar dat is al niet zoveel meer, zo is alles wat beter verdeeld.  Al zie ik nog een bijna volle linnenmand en nog wat stukken hier en daar die misschien ook wel weer opgeruimd en gewassen mogen worden, daarna nog de bedden weer verversen, ook was die moet gedaan worden, het zal nog druk kunnen worden al wil ik ook wel eens een vrij dag hebben zonder al te veel zorgen om me heen.  Hopelijk is er zo een dag in dit weekend, is dat reeds op zaterdag of moet ik daarvoor wachten tot op zondag, we zien wel, het weekend is er tenslotte toch ook om wat dingen te doen die je graag doet, of die je zou willen doen om wat te ontspannen !

Nog een fijn weekend wens ik je toe wanneer deze dag voorbij is.  Geniet nog van deze dagen, het is voor iedereen weer anders.  Voor de kinderen begint hierna de school weer terug, voor de werkende mens die weer terug naar het bureel moet of nog mag thuiswerken, eender, het is werken en leren geblazen.  Dat is steeds zo als september begint, dan zijn er weer heel wat dingen die we nog moeten leren van zo te doen en niet anders, corona laat ons nog niet los, we zien we wanneer het weer beter gaat . . . maar wanneer is dat ?!






Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!