donderdag . . . en de kogel is door de kerk . . . !

Aan iedereen een heel fijne donderdag toegewenst.  Op dit moment schijnt het zonnetje maar of dat ook zo blijft is nog maar de vraag, daarom weet ik echt niet goed wat te doen met mijn dag : wordt het opruimen en poetsen of gaan we wandelen ?!  Hangt af van wat de wolken en de zon hier doen, schijnt ze dan ga ik wandelen, en schijnt ze niet meer na de middag dan zal het poetsen worden.  Maar we zien wel hoe onze dag verloopt vandaag, er is keuze te over aan allerlei dingen die toch nog moeten gedaan worden ook, zo ben ik met een wasje tussendoor bezig, gisteren nog de handdoeken en witgoed gewassen en nu is het de gekleurde bovenkledij, donker en licht gekleurd en daarna zien we wel !

En ja hoor, hier is de kogel door de kerk, ik hoop toch dat je die zegswijze kent, we hebben onze beslissing genomen en we gaan dus weldra toch met vakantie.  Corona of niet, waar we naartoe gaan waren tot nu toe nog geen besmettingen in de omgeving en dat stemt ons eerder vrij gerust.  Het is een landelijke streek en als we toch vrij veel kunnen gaan wandelen dan geeft dat niet of er ook ergens een besmetting kan opduiken, we kunnen vrij snel pakken en weer naar huis toe trekken in de hoop dat het tegen dan hier weer wat gekalmeerd is en de tweede golf over haar hoogtepunt heen is . . .

Dus gisteren heb ik onze toiletzakken, die steeds mee gaan op verplaatsing, voorzien van nieuwe voorraad en gezorgd dat we zowat alles mee hebben wat we mochten nodig hebben voor onderweg en voor onze verzorging ter plaatse.  Ik hou er niet van om hier of daar andere producten te moeten aankopen, al kunnen ze ook wel eens beter zijn dan die welke wij zelf steeds gebruiken !  Dat hebben we ondertussen ook al wel ondervonden en dan kan je maar best wat nieuwe voorraad inslaan voordat je weer naar huis toe vertrekt !  En goedkoper dan hier bij ons is het meestal ook wel dus daar moet je het niet voor laten !  Er wordt immers minder btw gerekend op zowat een hele resem producten die merkelijk lager zit dan bij ons dus dat scheelt een druppel op een borrel !

Vallen alleen de klederen die we regelmatig dragen nog nagekeken te worden, sommige moeten nog gewassen worden omdat je die toch al een aantal keren hebt gedragen in eigen land en de rest kan zo mee als ze nog zuiver genoeg zijn, nadien heb je ze toch weer allemaal te wassen omdat je er toch wat van hebt gedragen.  Ik wil dan ook telkens dat alles zo goed als bijgewerkt is voordat er gepakt moet worden, dan kan je uitkiezen wat het beste past en wat je het liefste draagt, dat zijn twee van de voorwaarden die ik stel en daaruit neem ik wat mee.  Niet zoveel eigenlijk, we nemen maar één koffer mee maar dat is wel een redelijk grote en die is helemaal gevuld maar dan wel van top tot teen gekleed zijn we ermee.  Dus ook ondergoed en dergelijke zit daarin en ik meen niet dat het voor ons beide te veel is te noemen, je moet immers ook iets warm voor 's avonds mee nemen, al trekken we niet zo vaak iets heel warm aan.  

Alleen als je een hele tijd buiten blijft zitten dan koelt het daar namelijk fel af, je zit in een omgeving met water, weides, heuvels rondom en dan voel je snel dat alles vochtig blijkt te worden.  Voor het opfrissen van gedragen kledij is dat heel goed, gewoon op een kleerhanger buiten hangen tijdens de nacht en het is weer fris in de vroege morgen, niet vergeten binnen te halen om het te laten drogen voordat je het draagt !  ja, de nevel en de dauw brengen dat gevoel met zich mee maar ik vind het fijn om er weer fris en fruitig uit te zien in de morgen, koelte doet me goed en dat heeft een mens ook nodig, net zoals de zon.

In de voorbije weken hebben we tussendoor gekeken naar de temperaturen en die lopen in de voorbije dagen toch tussendoor op tot 30° dus eerder een vijftal graden meer dan we hier hebben in volle zon, al heb ik er de laatste dagen wel kunnen van genieten op ons eigen balkon !  Ja, als het niet te warm is kan ik het er wel heel goed uithouden en dan komt dat gelukshormoon naar binnen stromen, ik voel het dan in mijn hele lichaam en het doet een mens zoveel goed, ik kan niet zeggen wat ik dan allemaal voel maar de vakantiestemming is dan echt niet ver meer af !

Dus als je hier een aantal dagen na mekaar niets meer hoort van mij dan zit ik in het buitenland te genieten van zonnestralen, tenminste dat hopen we toch !  Een heel fijne vakantie zo onbezorgd als andere jaren zal het niet worden want ook daar zijn regels te volgen natuurlijk maar ja, we zien wel hoe het daar loopt, ik hoop op wat rust en dat is daar heel zeker te vinden !  Verder tussendoor eens iets lekker eten en drinken en veel meer hoeft dat niet te zijn, dat is vakantie, ook verzorging voor ons zit er dan in wat we anders zelf thuis moeten doen zoals koken en dergelijke.  Van wassen is ginder soms ook al wel eens sprake, zeker als er wat gemorst is hier en daar maar verder zien we wel en een bloesje is meestal heel snel doorgespoeld zodat het weer fris ruikt, ja, ik heb er zo van die welke ik graag draag en die moeten dan meerdere keren kunnen gedragen worden ook. Buiten hangen is één manier maar ook snel dat doorspoelen en laten uitdruipen op een kleerhanger, als het warm genoeg is dan is dat ook vrij snel gedroogd zelfs tijdens de nacht.

Ach, eigenlijk kijk ik er wel naar uit om ook eens goed ontvangen te worden en wie weet is het onze laatste reis niet die we doen met de wagen onder ons twee ?!  Dat weet je nooit vooraf maar ik vrees er toch wel een beetje voor.  De echtgenoot begint tegen te sputteren als hij weer eens naar hier of naar daar moet om dit of dat te gaan aankopen, ja, dan pas zie je wat je zal missen als die wagen er niet meer is om mee weg te kunnen !  Ik kan ook wel hier en daar iets bestellen maar het zelf in de winkel zien en het dan kunnen meenemen is toch nog wat anders dan het zo op het uitzicht van het geheel te kunnen bestellen en aan kopen, het is anders maar daarom niet beter.

Ik wens iedereen nog een fijne donderdag toe en vergeet vooral niet te genieten maar blijf gezond !



Reacties

  1. Geweldig bericht en heel erg bedankt voor het delen van de geweldige informatie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!