woensdag . . .


Is het vandaag een keerpunt in de coronacrisis of blijft alles bij het oude en gaan er geen café's en andere zaken meer open dan voordien het geval was ?!  Het is afwachten, vandaag valt er misschien wel een beslissing maar of dat ook zo zal zijn komen we later wel te weten !

Als dit de laatste zonnedag van de week is dan raad ik iedereen aan om er vooral van te genieten.  Het is niet voor iedereen een mooie dag, ik heb namelijk hier een wens van de echtgenoot de bodem in geslagen, heb mijn veto gesteld tegen het verkopen van ons appartement en we zullen alles wat tot nu toe al gepland was heel vriendelijk afwijzen.  Ik was het beu om mee naar hier en daar gesleurd te worden zonder dat er iets nieuw uit de bus kwam dat beter was en dan blijf ik bij mijn standpunt.  Geeft dat van zijn kant dan even wat rare gezichten zonder een lach, dat is dan maar zo, ik wil me niet weer in schulden steken, al is dat wel sterk uitgedrukt natuurlijk.  Maar al dat rondgehos naar hier en daar dat is er me te veel aan geworden, zeker als je weet dat alles weeral nieuwe investeringen vergt en dat je spaarpot dan ook wordt gehalveerd, ook al zou je veel van dit eigen appartement krijgen, het is me te veel en ik doe er niet meer aan mee.

Waar komt dat nu allemaal van zullen jullie jezelf afvragen, wel hij wil steeds maar ergens anders naartoe gaan, gewoon omdat de kosten hier zo hoog op lopen en ja, dat is wel zo maar daarom dan zulke drastische maatregelen willen treffen is me echt wel te veel.  Ik zie graag nieuwe woningen en ik wil ook wel een nieuwe maar hier alles zo maar achter laten, wel dat zit er voor mijn part niet meer in.  Ik heb gevochten om naar hier te kunnen verhuizen en nu ik hier al 20 jaren woon wil ik er niet meer weg.  Het is hier zo slecht nog niet, overal dichtbij en je hebt het domein, waaraan ik echt wel verknocht ben om wat in de natuur te kunnen doorbrengen, ook hij maar hij geeft dat niet toe !  Wil dat niet toegeven en ik moet maar meedraaien en ergens anders weer een nieuwe vriendenkring opbouwen en weer alles leren kennen, neen, als het niet kan op mijn voorwaarden en met wat ik wil dan hoeft het voor mij niet.

Gisteren dan ook weeral een hele tijd wakker gelegen omdat ik zat te dubben, later toch in slaap geraakt maar deze morgen weer vrij vroeg wakker ook, ik kon het niet meer voor mezelf houden en heb het hem al dadelijk gezegd bij het ontbijt.  Hij schrok er blijkbaar niet van maar ja, hij neemt zo maar de beslissing om weg te gaan, wel dan moet hij dat maar alleen doen, we zien wel wat ervan komt.  Ik wil dan ook iedereen oproepen om met hem te praten zodat alles kan blijven zoals het is, een zieke geest doet rare sprongen zoals je weet en dat is hier wel degelijk aan het gebeuren.

Nog een heel fijne dag aan iedereen en hopelijk is het morgen allemaal wat gemilderd met die plannen en kan ik ook weer een rustig weekend tegemoet gaan, ik heb er de laatste tijd niet echt veel aan gehad moet ik zeggen, gewoon omdat je zit te piekeren.  Nu hoop ik maar dat dit de laatste keer is dat we zulke dingen gaan bespreken en opzoeken want ik doe het gewoon niet meer !  Het is me allemaal wat te veel aan het worden, er is nog wel wat meer in het leven waarvan we kunnen genieten en laat ons dat nu ook in alle rust doen.

Hou het veilig en vooral gezond en vergeet vooral niet te genieten van deze voorlopig laatste zomerse dag !


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!