donderdag . . .


Oh wat een rare week is het voor ons, gisteren de ingreep, die goed verlopen is bij de echtgenoot, vandaag al op controle en daarna zijn we aan het einde van de werkweek gekomen, al is dat voor ons nog niet het geval.  Dat alles is voor ons een drukte die we niet meer gewoon zijn, maar die ingreep is ook weer snel vergeten als alles goed loopt en goed geneest achteraf, alleen heb je er vrij veel verlet mee om alles gedaan te krijgen.

Gisteren waren we reeds om 9.30 u binnen in huis, ik weet niet meer precies wanneer we vertrokken zijn in het ziekenhuis maar als ik dat wil weten kan ik het wel nakijken op mijn gsm want ik heb dadelijk een berichtje gestuurd naar onze dochters.  En van Gasthuisberg naar huis toe is het niet zover eigenlijk, we hebben telkens een taxi genomen, zowel dus om er naartoe te rijden als om weer naar huis te geraken.  Dat is nog steeds de beste oplossing als de afstand niet te groot is tussen het ziekenhuis en je eigenlijke woonplaats, dat is bij ons dus in groot Leuven en best te doen, kan ook met bussen en dergelijke maar dan heb je meer tijd nodig omdat je van thuis uit moet overstappen.

Vandaag voor die controle kunnen we bij ons thuis opstappen op de bus en gaan tot op een plein.  Van daaruit trekken we te voet naar de plaats waar de controle wordt gedaan en daarna op dezelfde wijze weer naar huis toe.  Het is dan wel op de middag maar we zien wel, soep met een boterham lukt ook wel voor een dag of wat, je kan nog altijd wat klaar maken nadien om tegen de avond aan op te eten en dan heb je ook je normale voedsel naar binnen.

Eigenlijk wil ik nog wel wat anders doen ook dat rond rijden van hier naar daar, er staat nog strijk, ik wil de ramen lappen langs de lange zijde van het appartement en daarna zien we wel want dan is het weekend.  Ook dacht ik nog aan de vloer kuisen maar dat kan ook op maandag wel en zelfs nog op dinsdag, het hangt gewoon af van wat er nog op ons programma komt.  Er zijn immers zaken die je vaak niet meer kan uitstellen maar dat nemen we vaak voor lief, alleen als het wat veel wordt dan roep ik het echt wel een halt toe, we moeten ook nog kunnen ademen hé want zonder dat gaat er hier niks meer.  We zien wel wat de volgende week ons brengt, nu nog niet beginnen over piekeren.

Na het weekend is het weer een dag om terug op controle te komen en daarna kunnen we aan andere dingen denken maar even rustig aan doen, ook dat poetsen en strijken en allerlei andere dingen vragen wat inspanning van mij en te veel is te veel, nu gaat het nog maar dat valt nog te bekijken hoe het volgende week zal verlopen.  Ach het zal allemaal wel los lopen, eerst alles afwerken wat nu op onze agenda staat en daarna pas ingrijpen als het te veel wordt.

'k Wens iedereen dan ook een fijne donderdag toe en we kijken allemaal al uit naar het weekend, ik toch ook eigenlijk want dan wil ik wel eens een dagje wat rust hebben ook, veel meer zal er niet inzitten.  Dus als je me soms eens een dag of twee moet missen dan weet je dat ik aan het poetsen ben geslagen, niet treuren, ik kom wel terug en misschien wel met nieuwe beelden, zal van het weer afhangen . . . !

Blijf genieten waar je ook maar kan  !

















Reacties

  1. Dag schone poetster.... Het is goed te horen dat de ingreep bij je ventje goed gelukt is weeral een probleem minder! En inderdaad van die ene dag boterhammen met soep ga je niet dood het kan zelfs eens lekker zijn! Werk maar rustig je agenda af en vergeet niet wat vandaag niet lukt dat doe je dan morgen wel! Nog een hartelijke groet Chris!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is waar maar ik ga daar niet op antwoorden waarom het dit keer niet gaat van ermee te wachten, ik stuur nog wel een mailtje of zo. En dat soep eten met een boterham heeft me iedere keer wel gesmaakt, de laatste dagen deden we dat ook maar dan maakte ik 's avonds snel wat anders klaar en uiteindelijk blijft dat bijna hetzelfde als voordien wat we dus te eten kregen. Maar nu ben ik moe en wil wel even rusten ook, het moet niet iedere dag hetzelfde zijn, morgen komt er in de voormiddag ook nog iemand hier bij ons en dan hoop ik van daarna toch wel even gerust te zijn en zondag ook. Want maandag is het opnieuw controle voor Ivo en in de namiddag ga ik de kamers poetsen zodat hier alles op dinsdag weer prima in orde komt, dat is ook het werk verdelen al wordt dat door dezelfde persoon gedaan ! Nog een fijne avond en een fijn weekend, geniet ervan !

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!