maandag . . . oef . . . weer een week corona achter de rug !


Vandaag kijken we even terug, een week is weeral voorbij, een week vol met coronanieuws en we beginnen dus ook weer aan een nieuwe !  En hopelijk wordt het van dag tot dag mooier, en dan heb ik het niet alleen over het weer maar wel ja, ook over die corona.

Wat gaan we deze week allemaal doen, ja, dat weet ik ook nog niet, het hangt ook allemaal wat van het weer af natuurlijk.  Een wandel zat er niet echt in op de voorbije dagen, er stond ofwel wind, ofwel viel er wat regen, al was het hier echt niet zoveel, ge kent dat, op de ene plek wat meer en later op de andere dan viel er heel wat minder blijkbaar.  Ook op een kilometer van onze woning af verliep het net hetzelfde.  Zaterdag hebben we geen regen gezien, ik durf niet te zeggen geen druppel want soms valt die eruit zonder dat je er eentje van gezien hebt.  Net zoals de weerman ook vertelde : op de ene plek kan er wat vallen en op de andere niks, dat wil zeggen dat die druppels gewoon verdampten voordat ze de aarde hebben geraakt.  En waar dat dan precies was kon hij ook niet zeggen, ergens boven onze hoofden vermoedelijk.

Ach dat weer en de corona, laat ons liever over andere zaken spreken, zo wil ik deze week mijn haren, manen liever gezegd, laten kortwieken, pas op, ik kom er nog vrij goed voor eigenlijk gewoon omdat mijn haren de laatste keer geknipt werden net de dag voordat het niet meer mocht, raar toch hé !  Zo ga je vandaag nog naar de kapper en morgen kan het niet meer !!!  Zo loop ik dus met haren die twee maanden tijd gehad hebben om te groeien en dat steeds goed doen tot nu toe.  Verder moeten onze voeten weer eens goed verzorgd worden, ik weet het, dat moet je dagelijks doen maar soms vergeet een mens dat al eens en om eerlijk te zijn, zelf daar veel aan doen dat kan ik niet meer, gewoon omdat die nagels licht beginnen in te groeien, ik zeg niet dat ze pijn doen, dat niet maar ze neigen wel naar ingroeien en daar ben ik bang voor.   

Op zondag heb ik mijn handen zelf wel eens goed verzorgd, dat hebben die ook wel nodig.  Zo had ik in de voorbije week ook de keuken eens afgewassen en daar draag ik dan achteraf wel de gevolgen van.  Ik zat met zulke dikke gezwollen vingers dat ik die ene ring die ik draag aan de wijsvinger, niet meer kon af krijgen.  Een dagje later nam ik een douche en toen voelde ik dat die vingers toch al veel dunner waren, probeerde in de douche om die af te toen, ik had toen namelijk mijn haren gewassen en met conditioner ingesmeerd.  En ja hoor, door die handen wat langer omhoog te houden was de zwelling in de vingers wat gemilderd en door de conditioner gleed die ring er bijna moeiteloos weer af.  Sinds die dag heb ik hem uit gelaten en ligt hij voorlopig goed opgeborgen in de kast, waar hij thuis hoort.  Niet dat het een duur spul is, dat niet maar wel een ring die ik graag draag en steeds draag ook, behalve nu dan voor een tijdje.  Ik zal proberen die later wel weer aan te doen maar voorlopig wil ik mijn handen wat ontzien.  Dit alles is het gevolg van pijnlijke gewrichten, ik meen dat het artrose is en dan speelt het weer ook mee een rol.  

En ook deze week gaan we verder met onze gewone dingen die we alle dagen doen zoals eten en koken en wassen en plassen, al had ik dat in het weekend nu wel weer gedaan ook.  Daarom heb ik wat meer vrije tijd en als er dan wat mooi weer komt dan wil ik wel gaan wandelen ook.  Een beetje ontspanning is mooi meegenomen, het hoeft niet altijd zwaar werk te zijn dat een mens te verwerken krijgt.  'k Weet dat ook ik daarmee moet oppassen tegenwoordig en het is reeds wat jaren geleden dat ik het nog allemaal gedaan kreeg zonder dat ik ergens wat last van had, ach, zo gaat het ook, alleen moet het nu wel in stukken en brokken gedaan worden wil het zijn sporen niet te veel nalaten.

Dan denk ik al dadelijk aan het poetsen van de ramen, hoe lang is het nu alweer geleden, ik meen van in maart.  We zijn ondertussen eind mei en dan wordt het weeral tijd om het eens opnieuw te doen.  Al stond ik vorige week al te popelen om aan die van de keuken te beginnen.  Wanneer je dan op een trapje staat en vlak bij die ruit terecht komt, dan pas valt het op dat ze vuil is, als daarna dan ook de zon er nog eens op staat, dan zie je dat ze echt wel erg vuil is geworden !

Zo zie je maar dat er steeds wat anders te doen valt dan wat je gewoon bent, al doe ik dat wel graag.  Ik heb graag dat het proper is en zeker tegen dat de zon gaat schijnen, al zullen al die ruiten niet tegelijk worden gedaan, het moet er toch eens van komen dus we zien wel wanneer we dat dan doen.  Allemaal plannen en mogelijkheden, als er tijd genoeg is kunnen we het doen, zo niet wordt het wel even uitgesteld !!!

Voor iedereen een heel fijne week en voor deze avond : blijf genieten maar hou het veilig.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!