dinsdag . . .


Een mooie dag, dan moeten we ervan genieten en dat zullen we doen ook !  Maar eerst toch wel een boodschap gaan doen ergens omdat onze voorraad aan het slinken is.  En neen, het is niet voor toiletpapier maar wel voor andere dingen die ook weer nodig zijn, die ik reeds lang gebruik zoals mijn haar-shampoo !  

Ja, ook die geraakt wel eens op, ik koop die nochtans in bussen van een halve liter en daar kan ik vrij lang mee toe komen maar ja, na een paar maanden van thuis te moeten blijven ben ik er ook doorheen geraakt !  Er staat nog wel een andere shampoo maar die is niet zo goed voor mijn haren, ik voel dat maar al te goed en weet ge wat ik gedaan heb ?!  Er zit altijd wat in voorraad in een paar toiletzakken voor als je eens dringend ergens naartoe moet gaan, je weet het maar nooit, ook om mee te nemen op vakantie dus en daar ben ik nu van aan het gebruiken gegaan, het verschil is echt wel voelbaar.  De haren zijn niet meer zo stug en ze vallen gezonder neer om heen het gelaat of op het hoofd en dat is eerder wat het moet zijn !

Alles is gewoonte, ik weet het wel, je kan het ook met andere dingen wel doen maar als je wat gewoon bent om te doen en het voelt goed aan, dan moet je maar terug naar het oude als je wel eens een ander product gebruikt hebt !  Meestal ben ik degene die op zoek gaat naar het vertrouwde merk of product, ook al vind ik het niet zo snel, als ik het gevonden heb dan wil ik er ook gebruik kunnen van maken.  Zo was ik een paar jaren geleden op zoek naar één van de betere aluminiumfolies, niet dat we daar veel van gebruiken, maar ik vond het niet zo dadelijk, ja, ineens toch wel ergens bij een onlinewinkel waar ik ook nog al eens wat andere producten had gevonden.  Als je goed zoekt dan vind je dat wel, zo zie je maar, nu bestel ik daar ieder jaar een aantal stuks van die folie zodat ze gratis thuis worden geleverd en we weer ons vertrouwde merk kunnen gebruiken, wat eigenlijk merkelijk beter is dan de heel lichte die er bij ons verkrijgbaar zijn.

Wat gaan we doen vandaag ?!  Wel vast en zeker genieten van het mooie weer maar er staat ook nog een winkeltocht te wachten.  Ik ben namelijk ietsje dikker geworden en wil er toch deftig voor komen.  Ook heb ik wat gerommeld in de oudere spullen en die weg gedaan omdat ik ze toch niet meer draag, de ene al meer om verschillende redenen dan de andere maar toch.  Die ruimte wil ik weer wat invullen wat aan die goede spullen ontbreekt het momenteel.  Vroeger kocht ik er tussendoor al eens wat bij hier en daar en dan voel je dat zo niet, nu door niet buiten te komen en geen winkels open te zijn, zit ik met een tekort en dat staat me niks aan.  

Meestal wacht ik tot het solden is om bepaalde stukken aan te kopen maar nu doe ik dat niet, het is nog lang eer het weer solden is.  In het begin van het jaar heb ik wel zo een paar van die spullen aangekocht, bloesjes met korte mouwen maar ook die heb ik niet echt te veel hangen of liggen.  Ja, dat is ook weeral zo iets, leg je die neer of hang je die op een kapstok.  Maar al hangend nemen ze dan ook veel plaats in in de hangkast en liggend stapel je die op maar de stapel mag dan ook weeral niet te hoog zijn !

Gisteren heb ik toch weer wat gedaan gekregen wat ik al even aan het uitstellen was : de keukenkastjes weer eens afgewassen, alleen het buitenste, binnen maak ik er tussendoor wel eens eentje leeg en dan wordt alles weer uitgewassen en op zijn plek gezet ook zodat na een tijdje heel de ronde van de kasten is gedaan, behalve hier en daar toch nog een schuif.  En ja, hier zijn er ook nog een paar schuiven die weer eens aan groot onderhoud toe zijn, die waar het bestek in ligt, dat is bij ons verdeeld over twee schuiven, kwestie van alles kwijt te geraken, verder nog een schuif onder de oven en langs de andere kant nog eentje waar het groot geschut in te vinden is zoals pollepels en spatels en dergelijke, langere en grotere stukken dus.

Ach, ieder regelt zijn of haar eigen werk naar eigen goeddunken en dat is maar goed ook, niet iedereen is hetzelfde en wat ik aan kan kunnen anderen misschien al niet meer op dezelfde leeftijd.  Als ge weet dat wij zo zachtjes aan naar de 80 toe gaan dan weet je ook dat er al eens wat hulp moet bij gevraagd worden voor bepaalde toestanden te kunnen uitvoeren of laten uitvoeren, ja, ook dat behangen komt er wel weer eens aan, schilderen voordien, ik weet niet hoe we dat gaan regelen maar ik vrees dat het zal worden uitgegeven.  Mijn echtgenoot mag niet meer op trapjes en dergelijke gaan staan wegens niet meer al te vast op zijn benen te staan, die dan ook weeral niet zo goed meer zijn.

Daarom zijn bijna dagelijkse wandelingen, al laat hij het soms wel wat langer tijd tussen twee wandelingen in dan goed voor hem is, vandaag wil hij toch ook wel genieten en wandelen in de schaduw van de oude bomen in het domein, daar kan je rustig kiezen wat je gaat doen, in volle zon lopen, wat ik meestal verkies, maar ook in de schaduw en ja, dat vinden we daar allebei wel, al gaan we ieder op ons eigen tempo en het liefst van alles nog alleen.  

Maar een mens is een gewoontedier en als je mij laat doen dan vertrek ik steeds langs dezelfde zijde rond de grote vijver, maar nu neem ik eerst een stuk van het talud mee, ik neem de trap naar boven en een stukje verder loop ik weer op de trappen naar beneden, daar start ik dus mee voordat mijn normale ronde begint.  Wanneer je gewoon rond de grote roeivijver gaat dan heb je 1400 m gestapt maar nu wel in de schaduw. 
Alleen als je naar de boerderij toe gaat en de dierenweide, daar zit of sta je in volle zon, daar wandel ik een stuk naar beneden, door de wilgentunnel, sla af naar links en loop zo door de eerder wilde weide en een zijkant van de picknickweide tot bijna aan het verkeerspark, daar ga ik rechts tot aan de vijver en ga dan links tot aan de vijver van de kleine trapbootjes, weeral rechts en zo over het bruggetje naar de achterkant van het zwemdok, van daaruit naar rechts weer naar de grote roeivijver toe, naar rechts verder tot aan de visvijver en zo weer naar de uitgang toe. 
Voordien neem ik nog het tweede deel van het talud voor mijn rekening, trapjes op en wandelen maar, fotograferen dus inbegrepen en weer naar de trappen toe aan de loopweide voor de honden, daar naar beneden en naar de uitgang.  Als je diezelfde ronde doet dan heb je vrij ver rond gelopen, ik doe het nu met plezier maar maak soms wel eens een andere afslag, alleen wil ik vooral ook zon vangen omdat dit je gezondheid ten goede komt.

Nu wil ik vooral iedereen een heel fijne dinsdag toewensen, geniet van het mooie weer en vergeet vooral niet het veilig te doen, blijf gezond van lijf en leden !!!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!