woensdag . . . de week is weeral in de helft . . .


Ik schrok er wel even van dat ik al woensdag moest zetten, oei, wat vliegt de tijd toch snel, zeker als je wat om handen hebt !

Voor mij voelde het aan of het was nog maar maandag, raar toch hoe je soms verkeerd kunt zijn met die dagen, al zijn ze nu niet allemaal hetzelfde, gisteren was het immers meer wat regen dat er verwacht werd maar echt veel hebben we toch niet ervan gezien.  Het hoeft voor mij niet maar de boeren op het veld willen wel wat meer water zien en ook in de ondergrond zit er nog niet voldoende reserve !  Ja, het water daar was weer wat aangevuld maar met die droge weken is er weer veel van opgebruikt, jammer maar helaas.  Alles staat nu mooi groen en in blad, al zijn de bladeren nog niet wat ze zouden moeten zijn, het komt wel als er weer eens wat water uit de wolken wil vallen !

Plantjes en bloemen heb ik hier ook nog niet gezet op de balkons, ik weet niet goed wat ermee te doen, het is al te gek dat je dit drinkbaar water, want daar gaat het wel over, zo maar aan de planten geeft als er weer een tekort dreigt in volle zomer en dat is dan meestal voor ergens in augustus.  Tenminste als het weer zo mooi blijft en ook droog, de warmte doet ons wat meer water verbruiken en er is al weinig dus misschien ook stoppen met hier planten en bloemen bij te zetten.  Dus die welke het overleefd hebben die mogen blijven maar meer hoeft nu ook echt niet !

Dus zal het deze keer wel wat minder bloem zijn ook, slecht voor de bijtjes want die kwamen vaak op bezoek en ik zie ze steeds graag komen.  Ook van die solitaire bijen zie je hier wel vaak rond neuzen naar een woning waarin ze hun eitjes kunnen leggen met een voorraad voor de jongen.  In een gebouw zijn vaak genoeg holen en holletjes die open zijn hier en daar.

Op dinsdag heb ik 5 kilo asperges in de vriezer gedaan, vroeg zeg je, ja, maar je weet maar nooit wat er nog kan komen eens er weer wat meer vrijheid wordt gegeven aan de handelaars en dokters en dergelijke.  Dan trekt een mens er misschien wat meer op uit om hier dit en dan ginder weer dat bij te halen . . . de voorraden geraken ook wel eens op !  En het zou best kunnen dat de echtgenoot aan zijn tweede oog wel wordt geopereerd, ik zou willen dat het vrij vlug kan gaan en dat zal ook wel zo zijn als ze van hun woord zijn.  Wij waren immers bij de eerste die in dit geval waren dat de ingrepen werden gestopt dus en er werd ons op het hart gedrukt dat we daarna ook de eerste zullen geholpen worden.  Als dat waar is dan moeten we ons daarop wel wat voorbereiden en niet te veel meer uitstellen.  Want dan zit je weer enkele dagen dat er geen boodschappen gedaan kunnen worden met de wagen omdat hij niet mag rijden en soms komt er nog wel wat meer bij kijken ook.  Maar we zien wel hoe alles gaat verlopen, we kijken er in ieder geval naar uit, dan zijn we van al die miserie weer wat af.

Och ja, gisteren heb ik in de namiddag ook nog alles van de was opgevouwen en weg gelegd, dus ja, ook dat is weer in orde voor een week of twee.  Alleen nog enkele stukken strijken en dan ook nog wat uit de kast halen van zomerse spullen die moeten gestreken worden.  Mijn rug begint dan telkens op te spelen en zo ook gisteren dus, ik ben ermee gestopt en heb me in de zetel gezet, in de relax en dat heeft mijn rug wel goed gedaan, te veel met mijn armen en rug werken geeft de laatste tijd wel meer pijnen.  En nu maar hopen dat die weer terug normaal gaat aanvoelen, dan kan ik in de komende dagen toch ook weer eens poetsen . . . dat ben ik toch zinnens !

Nog een heel fijne woensdag, maak er ook een mooie dag van en geniet tot 's avonds want dan pas is de dag zo goed als gedaan !  Droom mooie dromen en laat de rust over je komen zodat je de morgen erna fris weer uit je bed kan komen !




Reacties

  1. Wij hebben hier gisteren amper 5l regen gehad dus niet genoeg om de tuin van water te voorzien, het mag dus nog wat regenen. Ja ik hoop het voor jullie dat je man ook bij de eersten zal zijn om die nodige operatie te laten doen doen! Asperges zijn lekker en ik denk in het weekend ook mijn voorraad in te slaan. Verse zijn toch altijd beter dan die uit bokalen hé? Houd jullie daar veilig en gezond en tot de volgende Chris!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier was het wel een tijdje dat het geduurd heeft maar zo een malse bui is ook snel weer verdwenen, zeker nu dat alles zo droog is. Ook vandaag zag ik alleen deze morgen dat de balustrade van de balkons nat was, dat er dikke druppels aan hingen maar dat was het dan ook. Ik denk niet dat hier in de omgeving in de loop van de dag nog een druppel gevallen is. Maar nu begint het weer grijzer te worden en misschien valt er nog wel een druppel. Van de asperges hebben we hier altijd een volle schuif in voorraad ingevroren en dat gaat een vol jaar mee en dan moet je er echt wel zuinig mee omspringen. Maar zo zijn ze inderdaad het beste in mijn ogen, en die welke je eerst en vooral zo vers van het veld kan eten, die smaken als goud in de mond, bij mij toch ! Het is een groente die we bij ons thuis allemaal even graag aten en nu ook nog altijd.
      Nog een fijne avond en hou het veilig en gezond, ook al hebben we nog geen mondmaskers in ons bezit ! Groetjes.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!