vrijdag . . . laatste werkdag van de week . . .


Ja, de vrijdag is de laatste werkdag van de week, toch in normale seizoenen en dan ook zonder de crisis die we nu hebben.  

Maar ook nu begint de laatste dag van de week voor de werkende mensen, en daarvan zijn er nog meer onder ons dan we zelf denken.  Je ziet de mensen niet meer vertrekken naar hun werk maar daarom leveren ze niet minder werk dan op "normale" dagen in het jaar !  Iedereen doet op dit eigenste moment wat hij of zijn kan en moet doen om ook onze economie draaiende te houden, je ziet het niet altijd maar ze zijn er wel die welke geld uitgeven en die werken om voor onze voeding te zorgen.  Kijk maar naar de winkeliers waar je de boodschappen doet, de beenhouwers en de bakkers, zonder hen zou het niet lukken en ook zij hebben het druk in deze dagen van corona.  Ook zij moeten dagelijks hun werk doen of we hebben geen eten . . . en dat zou wel erg zijn voor vele mensen, voor allemaal zeg maar.

Voor mijn part mogen die mensen die nu nog aan het werk zijn een medaille krijgen of gewoon gefeliciteerd worden, net wat ze zelf willen : in de belangstelling staan of gewoon krijgen waar ze recht op hebben en een kleine extra !  Ik weet niet hoe anderen erover denken maar we moeten dankbaar zijn dat die mensen dat allemaal willen blijven doen, ze doen het hun hele leven lang meestal met volle overgave en meestal ook wel met volle goesting.  

Eigenlijk ben ik blij dat ik niet meer bij de werkende mensen gerekend wordt, zo deel je zelf je dag in, al mogen zij dat binnen bepaalde perken ook wel doen, zeker nu in deze situatie.  Lang leve de vrijheid om te doen en te laten wat we willen, al is dat ook niet echt waar met die corona waar jij je ook moet aan houden.  Maar in het echt voelen we het niet omdat we er reeds wat aan gewoon zijn geworden, al wil ik nu ook wel eens uitbreken . . . en dat botst dat vaak met mensen in mijn omgeving.  

Zij zien dat anders maar ik wil het zo en zal het zo ook uitvoeren, het werk kan blijven liggen, ik wil wandelen met mooi weer of genieten op het balkon van de zon die er nu is.  Want dat heb ik graag, de zon op mijn lichaam, het is bijna net hetzelfde gevoel dat je krijgt als je echt in verre oorden ligt te zonnen, die endorfines die ons het leven wat aangenamer maken !  En die zijn welkom, ik heb die zeker wel nodig want zit vaak binnen wat uit te voeren omdat het nodig is en omdat er iemand om me heen dringend wil dat dit wordt gedaan.  Hij is echt wel te veeleisend geworden en ik wil er tussendoor aan ontsnappen, wat niet altijd gemakkelijk is.

'k Wil nu iedereen een fijn einde van de week toewensten en hopelijk krijgen we in het weekend ook nog redelijk goed weer zodat we toch niet moeten zitten treuren  !  Dat we dan ook wat ontspanning kunnen gebruiken leidt geen twijfel, we moeten de moed erin houden en ons zo flink als mogelijk gedragen in alle omstandigheden.  Geniet nog van deze laatste dagen van april want weldra gaan we naar een nieuwe maand : de maand mei waarin iedere vogel een eitje legt blijkbaar volgens het gezegde toch !


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!