woensdag . . .


Wat we vandaag gaan doen ligt in deze tijd niet echt meer vast, de ene keer wordt het dit en de andere keer weer dat.  In ieder geval schijnt de zon alweer en worden we wakker met diezelfde zon die binnen schijnt in de kamer . . . onder de overgordijnen door !

We proberen de maaltijden op vaste tijden nog steeds aan te houden zoals voorheen, alleen wat tussendoor gedaan wordt dat verschilt nu wel wat tegen vroeger voor de crisis.  Nu doen we wat we op datzelfde moment moeten doen en vullen de rest op met wat we nog kunnen doen zonder ons daarmee hoeven te haasten.  We hebben immers nu toch tijd genoeg, iets meer dan anders want de sociale contacten die vallen weg.  Aankopen doen in winkels die veraf gelegen zijn die worden uitgesteld en dat is vaak ook afstel, jammer voor wie er zijn brood moet mee verdienen maar dit jaar zal het voor velen wel iets anders zijn dan de vorige jaren.  Dat het ook geen echte vetpot gaat zijn dat weten we allemaal maar we slaan er ons wel door, alleen jammer voor wie geen spaarpotje heeft aangelegd, die zal wat sneller de tering naar de nering moeten zetten !

Gisteren nog een wasje tussendoor gedaan, eigenlijk de witte was zoals er steeds wordt gezegd.  Ik had nog een aantal badhanddoeken liggen die moesten gewassen worden, tel daarbij nog de gewone handdoeken en de handdoeken van het toilet  en in de keuken, dan heb je al snel een hoopje meer dan anders.  Daarbij heb ik maar dat witte ondergoed van de echtgenoot gevoegd en je hebt al snel een vat vol, het was dan ook niet zo maar van een weekje of zo maar van twee weken en langer wacht ik tegenwoordig niet meer.  Anders heb je een boel werk liggen achteraf waar je niet meer kan over zien en er hangt nog strijk ook nog van de vorige keer.  Nu komt dit er weer bij en heb ik meer dan genoeg om mee rond te komen voor een volle week.  En zeggen dat de week nog maar half is, dat belooft voor de volgende weken !

Een moeilijk doende echtgenoot ligt achter mij in de zetel, hij gromt en heeft commentaar op alles wat ik doe en zijn stem is weer zo hees als wat, ik zeg er al niks meer van maar hoop dat het ooit wel eens wat zal beteren.  Al weet ik bij ondervinding dat dit niet meer zal beteren maar ik troost me ermee en leg tegelijk mijn geweten het zwijgen op want anders is de dag al verpest voordat hij is begonnen en dat hoeft nu voor niemand, zeker niet in deze tijden.  Ik weet dat hij het niet zo gemakkelijk heeft maar ik zeker ook niet, ik moet maar alles verdragen wat hij me soms naar mijn hoofd slingert, geen gemakkelijke als je weet dat hij steeds maar dwingender en dwingender wordt als ik eens tegen hem in ga maar ik hou vol, desnoods ga ik dan maar wandelen om mijn gedachten ook eens leeg te kunnen maken en dat doet vaak nog deugd ook nog.  Eens uitwaaien en dat kan deze dagen best in de namiddag wanneer het iets warmer is geworden dan in de morgen.  

Gisteren was ik zo moe dat ik om 20u al met mijn ogen dicht in de zetel zat en het scheelde toen ook niet veel of ik was in slaap gesukkeld.  Dat zou wel niet zo goed geweest zijn ware het niet dat de echtgenoot me erop attent maakte dat ik moest verder spoelen aan wat we aan het bekijken waren op tv, iets opgenomen dus van eerder.  Moet ge weten dat ik ook nog de living had gepoetst nadat we alles in de vriezer hadden gestoken, ook wat de dag ervoor was meegebracht en dat ik had klaar gemaakt.

En voor vandaag staan er scampi op het menu, met sla en tomaat.  Die sla is nog zo goed als vers en je moet die eten terwijl die goed is, nu dus met die scampi.  Iets wat de echtgenoot graag eet maar waar hij nu reeds over aan het sakkeren is, ja, zijn gemoedstoestand is echt niet wat het zou moeten zijn en ik probeer die wat op te krikken maar lukken doet het me niet.  Nu iedere keer dat ik hier zit krijg ik dan ook commentaar te over : dat iedereen op de hele wereld  niet moet weten hoe hij en wij zich voelen en zo van die dingen allemaal maar ik kan het me niet meer aantrekken, ik wil dat ook wel eens aan anderen kwijt want soms is het leven echt niet gemakkelijk, ook zonder die corona en nog andere dingen die nu ons leven wat zuurder maken.

Voor iedereen nog een fijne woensdag en maak er maar een mooie dag van, ik zal dat ook proberen te doen !




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!