vrijdag en bijna weekend !


Met dit mooie weer wil een mens aan de tuin en de balkons denken om ze op te fleuren met wat bloemen of planten.  Zelf heb ik hier wel een bloempje staan ook, sleutelbloemen maar daar is nu het beste al wat van voorbij, er komen nog wel bloempjes aan maar de planten geraken uitgeput, ik laat ze dan ook meestal maar staan in hun pot en zet ze niet in verse bladaarde, dat speelt ook wel een rol.  Ze zijn hier daarna toch maar voor de compostbak en dan doe je beter geen moeite om ze uit te planten.

Een wandeling doet deugd, ik voel het steeds als ik terug thuis ben aangekomen, dan voel ik me ontspannen en kan ik ook goed slapen.  Als ik een hele dag binnen zou moeten blijven, zoals er me onlangs iemand liet weten, dan zou ik zeker een halve nacht wakker liggen, daar ben ik van overtuigd.  Dus voor de algemene gezondheid is het aangewezen om toch één enkele keer per week naar buiten te gaan of twee keer als het mogelijk is.  

En verder doen we hier binnen zoals we steeds gedaan hebben of steeds doen, ons bezig houden met het maken van eten, dat heeft een mens nodig om te blijven leven.  Is het dat niet dan ben ik aan het puzzelen, ik wil ook wel eens wat lezen hier en daar, 'k heb dan ook een heel groot voordeel : ik verslond vroeger alles wat er aan leesvoer onder mijn ogen kwam en dat kan ik nu nog altijd !

Verder is er ook nog de tv maar daar kan je niet altijd naar zitten kijken, al neem ik tussendoor wel eens iets op wat voor mezelf bestemd is en waar de echtgenoot zeker niet wil naar kijken.  Maar . . . als ik dan zit te kijken dan wil hij ook wel blijven zitten.  Ik wil afwisseling in wat ik dan ook te zien krijg, is het over natuur, over reizen over wat nog allemaal, het gaat er bij mij in als koek !  Ook daardoor heeft een mens een grote hoeveelheid allemaal onnodige dingen opgeslagen in zijn of haar geheugen maar ik vind dat fijn om daar eens ergens te kunnen mee uitpakken als het van pas komt.

Er waren er ooit die me een "weet-al" noemden maar dan als scheldwoord eigenlijk, wat ik hen niet kwalijk kon nemen maar het zag als een pluim; wat is er immers prettiger als er problemen zijn en je een directe oplossing kan aanbieden ?!

Ach zo heeft ieder nu zo zijn eigen leven in de nabije omgeving meestal.  Maar het heeft ook een groot voordeel : je krijgt oproepen en je belt ook wel eens naar vrienden om te vragen hoe het met hen gaat !  Je zoekt weer contact met "vergeten" vrienden en zo geraak je weer wat dichter bij mekaar na een tijd niet meer samen nog wat gedaan te hebben. 

En nu gaan we naar het weekend toe, ook dit is weer in een ander ritme dan in de normale weekdagen, het moet niet altijd hetzelfde zijn, eens wat anders mag ook wel.  Op normale zondagen zouden we hier of daar iets gaan eten, dat kan nu niet en we moeten er het beste van maken.  Maar ik heb daar wel een oplossing voor, zo heb ik al wat lekkers klaar gemaakt, de ene keer scampi die we allebei graag eten, de andere keer ribbetjes, dan weer gewoon steak en frietjes . . . zo gaat de lijst nog wel wat verder ook en er zijn er nog zovele die ik kan opnoemen maar ik ga ermee stoppen.  Zo zou ik nog terug honger gaan krijgen en daar mag ik nu nog niet aan denken, ons eten is nog maar pas aan het verteren.

Ik ga iedereen een heel fijn weekend toewensen en hou het gezond en veilig zodat we niet veel van de vrienden moeten missen !


Reacties

  1. Ik fiets mee maar met voldoende afstand tussen ons Chris haha!
    Heel even binnen wippen, een goeie dag zeggen, vragen hoe het daar bij jou gaat en of dat eenzaam opgesloten zitten niet begint te wegen, een riem onder het hart steken en een stevige knuffel achterlaten.... dat doe ik heel graag omdat het onze enige manier van contact is! Feitelijk is er hier niet veel veranderd maar toch voelt het anders aan. Straks werk ik nog wat in de tuin nu de zon nog steeds van de partij is , volgende week zal ik hier binnen wel mijn bezigheid hebben want ze voorspellen kouder weer. Vriendschap in deze donkere dagen krijgt nu een nog diepere betekenis.. er gewoon zijn voor mekaar, luisteren als het moet en mekaar oppeppen als het nodig is je zegt het maar... You got a friend in me! Hartelijke groeten

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die beperkte eenzaamheid die ons wordt opgelegd en die goed is voor iedereen, begint na een tijdje toch wel zwaar te wegen. Maar ook niet altijd, er zijn wel zonnige momenten zoals wanneer ik een wandeling kan maken, dan is mijn hoofd echt wel leeg als ik terug thuis kom maar eer we een uur of twee verder zijn is het weer zoals voorheen ! De echtgenoot is dan ook niet zo goed bezig eigenlijk, hij laat soms wat eten staan en dat is geen goed begin, ik zou zeggen : eet maar al wat je op kan, als het je kan redden van de ziekte die corona heet dan mag het ! Hij snoept wel tussendoor maar ik zie maar al te goed waarmee hij bezig is. Vandaag was het hier "restjesdag", er waren nog wel groenten genoeg voor deze middag en ook nog één portie soep en die is dan ook voor hem maar verder nog 2 fricadellen, 1 worstje, een halve witte pens en 19 scampi. Allemaal van vorige maaltijden en die zijn nu op en weet ge waarmee we dat hebben gegeten : met gestoofd witloof . . . en dat kan ook lekker zijn. In ieder geval heeft het ons gesmaakt en dat is wat telt. Iets lekker bij wat ander lekkers dat kan toch niet slecht zijn . . . en nu liggen er nog enkele scampi over maar die eet ik straks wel eerst op bij mijn boterham. Toen onze kinderen nog klein waren en thuis waren dus ook, toen hield ik één dag per week "restjesdag", het hing er al vanaf van wanneer die restjes waren en zo wordt je overschot ook weer opgewerkt en herwerkt meestal tot ook iets lekker. En nu op naar een heel rustig weekend, ik wil vandaag nog wel wat doen maar voor morgen zou ik nog wat willen wassen en daarna zal het op zondag wel gedaan zijn . . . of ik moest aan de strijk beginnen maar die gaat niet lopen !!! Nog een fijn weekend en maak er ook een mooi weekend van ! Groetjes van ons allebei.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!