maandag . . . een nieuwe week en weldra een nieuwe maand ook nog !


Ja, in tijden van coronacrisis gaat de tijd toch snel, ook al kan je niet je normale leven hervatten tot nu toe, we houden ons binnen en proberen ook nog wat nuttige dingen hier uit te voeren zoals het al gaat !  Maar prettig is het niet, al hoor je mij niet zo fel klagen, ik heb al betere tijden meegemaakt, wie niet, maar ook dit gaat weeral voorbij en zo lang houden we ons bezig op hoop van zegen.

Gisteren had ik wel wat te klagen eigenlijk en dat op een zondag !  Niet dat die dag me heilig is dat niet maar ik hou er wel van om op zondag wat rustiger alles gedaan te krijgen en ook wat te genieten, zowel van het eten als van de rust in eigen woning.  Tussendoor al eens iets te doen wat je anders niet doet zoals bepaalde dingen weer in orde stellen en dergelijke.  

Hier begon er echter iemand haar of zijn balkons te poetsen met vrij veel lawaai en ook nog wat modder en vuiligheid dat naar beneden kwam.  En daar was ik het dan echt niet mee eens, ik wil ook wel eens poetsen en ook dan spat er wel wat over de balustrade of van het balkon zelf af maar toch wil je steeds zo voorzichtig mogelijk alles gedaan krijgen, die mensen dus boven ons niet.  Het is niet de eerste keer dat ze zulke dingen uithalen maar nu hebben we het met eigen ogen gezien hoe ze dat deden, ze gingen er letterlijk met de grove borstel doorheen en alles spatte in het rond.  Op mijn pas gekuiste ruiten, want de wind stond net goed om alles te besprenkelen met het vuile water van hierboven  !  En ik die toen dacht dat het regende, ja, zo zie je maar dat je het ook niet altijd dadelijk in de mot hebt van waar het komt !  Om dan helemaal alles om zeep te helpen, begon hij, want het was de eigenaar zelf die aan het poetsen was, ik kon dat zien in de weerkaatsing aan de overkant van het appartementsblok in de ramen, met emmers water alles af te spoelen, en dat het dan droop van dat terras af naar beneden op dat van ons en ook op dat van de benedenbuur natuurlijk.

Dus met dit water kwam dan ook het vuil naar beneden en onze balustrade zag er tamelijk vuil uit, wat later wel wat werd opgedroogd, ik heb er zelf niks meer aan gedaan, was het beu om anderen hun vuil op te ruimen.  Maar als het weer eens regent, en dat zou wel in de komende dagen kunnen gebeuren, en de balustrade ook weer nat is, dan ga ik er meestal snel met een doek over.  De vuiligheid hangt er nu onderaan en dan neem je dat snel ook weer weg.  Zulke dingen doe je gewoon niet als je met anderen samen woont in een appartementsblok, iedere mens heeft de plicht om rekening te houden met anderen, ook wij doen dat al twintig jaren ondertussen en als je zo handelt is er niemand die te klagen heeft.

Dat ik me dan ook heb lastig gemaakt en eens naar boven heb geroepen dat je dit niet zo doet en dat alles op de onderliggende balkons terecht komt maar daar hebben ze toch geen oren naar, een gesprek erover beginnen lost niks op, dat hebben we reeds lang ondervonden en daarom zeg ik het ook liever op het moment zelf.  Een antwoord hebben we niet gekregen maar als je doet dat je neus bloedt dan is er wel wat met je oren aan de hand en met je verstand misschien ook wel.  In ieder geval zullen het nooit goede buren worden, al zeg ik ze iedere keer wel een goede morgen of avond of een goeden dag als ik ze tegen kom maar ook dat zou wel eens kunnen wegvallen . . . al laat ik me daar niet aan kennen !

Dus nu zullen wij weldra het vuil van anderen hun balkon kunnen opruimen maar dat is vrij snel gedaan als je dat steeds wat onder handen neemt, ook al wordt het niet geschuurd of dergelijke.  Dat wil dan ook zeggen dat ze er voordien niks aan hebben gedaan of zelfs niet hebben opgeruimd maar ja, dat is hun fout dan en niet die van ons, wij moeten daar niet voor boeten maar zij moeten wel wat properder handelen in de toekomst anders zullen we geen goede buren blijven !

Nog een heel fijne dag voor iedereen en geniet nog van het zonnetje voor zo lang ze schijnt !

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!