donderdag . . . en 14° ?!

Zonet hoorde ik de weerman vertellen dat we op donderdag vermoedelijk 14° zullen krijgen, is best mogelijk maar dan zou die wind toch wel wat minder mogen zijn, dan was het echt wel een mooie dag !!!  Aan iedereen zou ik aanraden om toch maar te genieten van dit zonnetje, het is er heerlijk in als je wat uit de wind kan gaan zitten of wandelen, eender wat je doet.

Maar ik had weer zin in een wandeling op woensdag en ook toen was het mooi weer, ik had zelfs te veel aan mijn licht wintervestje, dat laat nu eens echt niks door, de wind dat is niet erg maar ik zweet daar dan zo in.  De volgende keer toch maar iets ademend aantrekken want dat is niet gezond als je weer thuis bent en je rug is nat van een wandeling te doen !!!

De resem beelden volgen hierna, kijk en geniet met met mee . . .


Naar dit jong groen was ik op zoek, het gras wordt ook steeds maar groener, dat is een teken dat het weer aan het groeien is en gazoneigenaars zullen dat wel beamen.



Een verloren sleutelbloem in de kant bij het onkruid, mooi toch dat de natuur steeds haar weg zoekt.


Hier aan het verkeerspark was het zo rustig, niet veel mensen waren hier op de wandel, wel enkele maar dat geeft niet.  En ik zag toch weer vier jongeren samen rond lopen in het domein, samenscholing mag niet dus eigenlijk is dit verboden !




Als je hiervan de vergroting ziet dan kan je ook opmerken dat die ene eend niet gans groen is op haar kop, het is wit met groen, onze eend komt wel vaak voor op deze vijver.


Dit zijn dan de "normale" eenden, ook die zitten er natuurlijk maar er zijn toch weer mensen die met hele zakken vol met brood naar het domein komen om ze te voederen, foei !


En hier weer een boom, een treurwilg met die bijna eeuwig groene takken.



Hier zijn we aangekomen aan de vijver van de kleine trapbootjes voor de kleintjes, ook hier liggen de bootjes al klaar maar ze zullen blijven liggen vermoeden we dan als de crisis nog wat verder duurt !


Twee zwanen in het riet en maar met die snavel naar eten zoeken, ze waren rustig en ik liet ze dan ook rustig zitten, niet storen is steeds het beste.


Een overzicht van de roeivijver met inde achtergrond de aanlegsteiger van de roeiboten en trapboten voor de groten onder ons.


Nog snel het andere deel van de grote vijver en we zijn weer op weg naar huis toe, al is dat nog steeds in het domein zelf.


Hier komen we al dichter naar de uitgang toe maar toch nog snel een meerkoet fotograferen die op een tak in het water haar toilet aan het maken is.


Anemoontjes groeien niet alleen in en onder struikgewas maar ook op de rand van de vijver en ieder jaar komen de bloemen heel talrijk terug, genoeg water voorhanden zeker ?!


Dit is het laatste beeld van deze serie, hier gaan we op weg naar de uitgang aan de Bruineveldparking . . . en wat later zijn we terug thuis !



Reacties

  1. Mooie foto's Chris en als je het zo bekijkt dan lijkt het of er geen vuiltje aan de lucht is , de natuur ontwaakt en biedt zich weer hoopvol aan alsof die wil zeggen.. het komt allemaal terug goed ...Door al die corona miserie heeft de natuur weer wat krediet gekregen... Ik heb me al afgevraagd of het de natuur niet zelf is die ons op deze manier wilde wakker schudden en zeggen dat we totaal fout bezig waren? Ik denk dat na de crisis er bepaalde zaken grondig zullen veranderen.... en dat ten goede ! Dan zou er nog een beetje een positieve kant aan al die ellende zijn . Geniet jij maar van je wandelingen! Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, maar nu zeggen ze al dat we dit virus wel ieder jaar zouden kunnen terug verwachten, wat gaat dat dan leveren, iedere keer weer lockdown of niet ?! Het is nu wel genoeg geweest daarmee, ik zie het echt niet zitten om ieder jaar daarmee geconfronteerd te worden maar als het zo is dan moeten we mee met de rest willen we gezond blijven. We zien wel hoe het dan is, nu is nu en we leven tot nu toe nog en dat is het voornaamste, al wil dat niet zeggen dat we het niet kunnen krijgen ! Nog een fijne dag verder !

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!