dinsdag . . .


Voor iedereen een heel fijne dinsdag al zijn er tijden waarin het toch wat aangenamer is om buiten te komen dan nu.   Maar daar zullen we het nu beter niet over hebben, laten we het leven langs de beste kant bekijken en ons aanpassen zoals er gevraagd wordt door iedereen in tijden van crisis.

Gisteren zijn we een nieuwe week begonnen en we zijn er al snel weer ingevlogen, in het werken bedoel ik dan.  Zo had ik op zaterdag alles al mooi gestofzuigd in de hoop op alles te kunnen poetsen en deels is dat ook zo uitgekomen.  In het weekend heb ik er niks aan gedaan maar op maandag heb ik er wel wat tegen gezegd . . . en vlak na de middag had ik al de kamers en badkamer, toilet en hal samen met de keuken gepoetst.  Die vloer is weer zo proper dat je er kan van eten.  Ook aan dat eten hebben we samen ons werk gehad, ik had immers al een voorraadje besteld bij een kippenboer en worsten en gehakt zijn nu reeds klaar en steken in de diepvriezer.  De gebakken kippenbouten, ik bak ze niet meer zelf maar laat ze in de winkel bakken aan het spit, die moesten in de vroege namiddag nog afkoelen maar daarna mochten ze wel in de vriezer. 

Ondertussen stond mijn gehaktbrood al te bakken in de oven, ik had frikadellen, geen heel dikke, gerold en die kook ik toch wel even af, kwestie  van die niet rauw in de diepvriezer te steken, zo kan je ze ook snel ontdooien en bakken in de pan als je er zin in hebt. 

Dus vandaag nog dat gehaktbrood snijden in stukken om in te pakken en zo alles in de diepvriezer steken.  Ook die licht gekookte frikadellen in een zak steken en daarna is onze voorraad weer aangevuld.  Zo kreeg ik nog naar mijn hoofd geslingerd door de echtgenoot dat er nog wel 8 pensen in de diepvriezer zaten, ja, ik weet dat maar als je weet dat hijzelf er telkens 2 moet hebben als ik er bak, dan zijn die in de kortste keren wel weg en heeft hij niks meer, dus in het vervolg ga ik er minder bestellen maar dat komt dan wel in zijn nadeel !  Ik ga nu eens doen wat hij me vraagt en iedere maand wat opschrijven, denkt hij nu echt dat dit een verschil gaat uitmaken, neen, want de ene keer bestel ik dit en de andere keer wat anders, dus dat wil zeggen dat we nu wel verder kunnen voor een maand of wat maar veel meer is het ook weer niet.  Want is het niet zo dat je ieder dag wel een stukje vlees eet of toch zo goed als !  Hij zei me ook nog dat er nog een kilo gehakt ligt, ja, ik weet dat maar dat is om spaghetti te maken, ik wil daar dit bepaalde gehakt voor maar dat begrijpen mannen niet, die zien iets liggen en denken dan dat we daar nog weken mee verder kunnen, een week, dat zou wel lukken maar veel meer toch niet !

Ik weet dat ik doe om goed te doen en om hem te ontlasten, zo moet hij niet zo vaak die bestelling gaan ophalen maar dat wil er bij hem niet in, hij rijdt toch telkens al is het niet naar de beenhouwer of naar de kippenwinkel en dan vergeet hij nog de helft.  Iets opschrijven dat moet hij immers niet doen maar het is wel hij die alles vergeet, ik weet dat maar hij beseft dat pas als hij thuis is en steekt dan alles op mij dat hij niks meer heeft om te eten.  Neem nu zijn fruit, hij is naar een bepaald warenhuis geweest en heeft een paar baguetten meegebracht, dat mag hij wel doen maar als we brood in huis hebben dan hoeft dat voor mij niet, als hij aan iets denkt en dat lekker vindt dan krijgt dat voorrang op alles anders, kent ge die methode . . . en wat hij daarna ontbreekt van gewone dagelijkse voeding, dat is dan mijn schuld !

Och, we doen verder zoals we bezig zijn, ik weet nog wel wat te doen, ook zou ik nog eens een wandeling willen maken maar dat zit er vandaag zeker niet in.  Ik moet in de voormiddag naar de kapper en dan is de dag alweer half wanneer ik weer thuis ben en eten heb gemaakt.  Ik wil ook nog onze living onder handen nemen en het interieur wat aanpassen aan de tijd van het jaar, heb dat al wel iets gedaan maar ik wil nog wat meer hebben dan wat er nu staat.

En  deze avond zal ik wel weten wat ik gedaan heb, de mensen denken dat je rustig thuis zit en geen werk hebt of niet weet wat te doen maar dat is bij mij echt niet het geval.





Reacties

  1. ik doe het nog kalm aan hoor Chris werk loopt niet weg en de laatste week was zo stressy dat ik precies tijd nodig heb om terug de oude te zijn maar dat komt wel! De was en de strijk is wel aal gedaan en ik begin een van de dagen met de lentekuis, kamer per kamer en kast per kast! Tijd zat en buiten wacht er ook nog genoeg! Neen vervelen doe ik me nog niet! Houd het veilig daar en gezond!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een deel van de lentekuis is al gedaan, nu wil ik nog de keuken eens deftig onder handen nemen en te beginnen met de ovens. De ene oven moet deftig worden gewassen binnenkant want ik heb er pas ribbetjes in gebakken en dat geeft een vette aanslag overal, dus aanzetten op maximum nadat ik alles er heb uit gehaald wat er kan uitgenomen worden. En daarna is alles verbrand wat vuil is en moet ik dit maar wegnemen met wat keukenrol of dergelijke en eens uitwassen en klaar is kees. Gisteren heb ik nog de kamers gekuist en ook het gedeelte voor de kasten, kasten zijn met schuifdeuren en daar valt steeds stof op als je er vers gewassen kledij in legt en er wat uit haalt ook natuurlijk. Hopelijk gaat de echtgenoot dan geen "floeren" broek meer dragen want die brengen veel stof met zich mee, tenslotte zijn ze niet warmer dan een katoenen broek want dat is het eigenlijk. Ik hoop maar dat hij die nu laat hangen voor wat ze zijn en andere aan trekt, wil aantrekken maar dat is nog wat anders. Och, ik kan toch weer doorheen de ruiten kijken ook zonder spatten erop te zien voor zolang als het duurt. En nu nog hier in de living de vloer doen en alles weer wat opfrissen zodat we kunnen genieten van een volle lente hier binnen, heerlijk toch als die zon naar binnen schijnt ! Groetjes.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!