woensdag . . .


Een fijne woensdag voor iedereen, dat doet me eraan denken; vandaag is het ook aswoensdag blijkbaar en het officiële begin van de vasten.  

Of we ook een mooie dag gaan krijgen valt nog af te wachten, nu vandaag, ik schrijf dit op dinsdag, schijnt het zonnetje, de ene dag is de andere niet, dat weten we allemaal !

Zo ook om iets gedaan te krijgen, je begint ergens mee, wordt onderbroken door de ene of de andere, en je ritme is weg en je doet snel nog iets anders, zo verlopen de meeste dagen wel, al is het hier gans iets anders.  Afwisseling noemen ze dat maar niet altijd is die even welkom, als je aan iets dringend bezig bent zoals eten op tijd proberen klaar te maken, wel dan moeten ze me maar gerust laten, dan hoor ik langs die kant ook niet om eerlijk te zijn.  Maar als het dringend is en anderen hebben dringen die hulp nodig die jij hun kan geven, dan wordt dat hier ook wel gedaan.

Zo hadden we in het weekend of vlak ervoor, ik weet het niet meer zo zeker, toen was de inrijpoort van de gezamelijke parkeerplaatsen en afgesloten garages stuk.  Een tijd later was dat dan hersteld en kraait er geen haan meer naar.   Maar dan een dag of wat later was de lift stuk, wat eraan mankeerde geen idee, er moesten wel stukken worden besteld blijkbaar maar we zijn woensdag en het is reeds van op zondag dat ervoor getelefoneerd werd om de panne aan te geven, ergens centraal dus.  Als er hier bij ons nu moesten mensen wonen die slecht te been zijn of die hulp nodig hebben bij het stappen, dan zou het een penibele situatie worden.  Maar ook oudere mensen die kunnen soms wel eens problemen hebben om boven te geraken, doe zo maar eens de trappen van een aantal verdiepingen hoog naar het bovenste toe !

Zelf had ik ook even een probleempje op zondag, toen was ik naar onze afgesloten garage in de parkeergarage wat spullen gaan halen om een lekker maal te bereiden.  'k Had een fles rode wijn, had wat fijngesneden groenten erbij, nog een kilo erwtjes, een paar dikke ajuinen, samen toch ook meer dan een paar kilo's gewicht en ik stond in de kelder aan de lift.  Moet ge weten dat ik voordien dan ook in de nacht van donderdag op vrijdag ziek was geworden, braken, diarree en zweten allerhande, ge kent het wel, ik had dus buikgriep, 'k stond dan ook nog wat te trillen op mijn benen daar beneden en zag er tegenop om naar boven te gaan.  

Normaal draai ik daar ook mijn hand niet voor om en doe dat gewoon, ik neem dan ook heel zelden de lift, tenzij ik zwaar beladen naar boven moet.  De echtgenoot die doet vaak de aankopen en ook die komt dan van uit de garage meestal met de lift naar boven maar nu zaten we dus zonder lift en moesten we te voet verder.  Of het vandaag gaat gemaakt zijn weten we niet, we weten ook niet wie er gaat komen want het zou best kunnen dat de syndicus iemand anders opstuurt om aan het euvel te verhelpen, net zoals aan de inkompoort van de garage.  Of ze dan ook nog volledig onder garantie alles gaan herstellen is maar de vraag, meestal hebben ze niet graag dat er anderen zich ermee bezig houden al ligt het hier misschien toch wel wat anders.

Ondertussen zijn we allebei reeds meerder keren naar boven en naar beneden geweest, ik moet er voor de volledigheid bij vertellen dat we op het eerste wonen, niet zo hoog dus, en dat is wel echt goed te doen.  Het is tevens ook goed voor onze conditie al laat die van mij tegenwoordig echt wel wat te wensen over maar dat heeft niks uitstaans met de lift.

Op dinsdag was ik na de middag ook stik kapot, ik zou zo naar buiten gegaan zijn om te wandelen maar de moed ontbrak me om een stap naar buiten te zetten, ik voelde me nog steeds zo platjes.  Ook al had ik een goede nachtrust achter de rug en kon ik vrij goed eten, mijn ingewanden werken dan ook zo goed als normaal terug als voordien.  Dus daar kon de oorzaak niet liggen, wat er me scheelt, een slapte op dit moment dat ik niet te boven geraak en een soort van vermoeidheid.  De echtgenoot maakt dan ook veel misbaar als ik wat aan de computer zit maar als er wat moet opgezocht worden hier en daar, dan is er niks te veel, dan moet ik dat zo snel als mogelijk maar doen want anders zit het er tegen, en daar heeft hij tegenwoordig met zijn ziekte wel een handje van weg.

Wat ik eigenlijk zinnens was in deze week : eens alles goed opruimen en poetsen zodat we weer fris en fruitig verder kunnen doen zoals het hoort.  En is het niet zo dat een opgeruimd huis het hele werk is, als je eens met frisse moed aan een dagje of wat van rust toe bent, dan pas kan je daar van genieten maar of het er ook zal van komen in deze week, daar heb ik echt geen idee van, in ieder geval niet zoals ik nu gesteld ben, ik zou nog liever weer mijn bed in kruipen . . . !

Nog een fijne dag verder en maak er ook een mooie dag van, als dat al mogelijk is.






Reacties

  1. Chrisje luisteren naar je lichaam als het even teveel is of het lukt niet zo vlot hewel kruip dan maar terug in je bed ..en wat die lift betreft.. ik hoop dat ze snel gemaakt is. Ze zouden daar toch rekening mogen mee houden dat niet alle bewoners 3x7 zijn hé? Verzorg je maar en hopelijk krijgen jullie snel een straaltje zon dat zal veeeel deugd doen , denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet ge wat ze doen als er wat scheelt hier, dan komen ze ons 's morgens storen als we nog maar pas uit ons bed zijn en Ivo daar in zijn peignoir nog rond loopt ! Dan vragen ze of hij kan helpen en ja, hij doet het dan maar weer en helpt zoveel hij kan, totdat hij er zelf bij neervalt ! Hij is nu al ziek en dan toch nog proberen ze, al zegt hij steeds bij hoog en bij laag dat hij de mensen wel wil voorthelpen maar dat ze het zelf moeten doen en niet hij ! Als hij nu eens leerde luisteren naar zijn eigen woorden en dat ook toepast, dan moeten ze wel hun plan leren trekken, net zoals met die lift, ze ligt in panne, je geraakt er niet meer in en dus ook niet aan de telefoon waarmee je de firma kan verwittigen. Ik weet ook wel dat je die nummers kan bekomen op een andere manier maar dan komen ze hem hier halen op de middag . . . om ermee naar de andere lift te gaan in onze blok en van daaruit te bellen, kunnen ze dat nu niet zelf eens doen, en die gek van mij die doet dat maar, het zal hun leren voor de volgende keer. Blijkbaar is die lift nog niet zo snel weer hersteld, er moet een stuk worden besteld en dat kan wel een volle week of nog langer duren dus in het weekend staan ze hier weer aan de deur maar deze keer ga ik eens antwoorden dat ze nu wel eens hun eigen plan kunnen trekken ! Ik ben het beu ! Ook deze middag, komt er iemand hier die moest komen, dat wisten we maar die was te voet tot hier gekomen en het had blijkbaar wat langer geduurd dan hij wel dacht dus die komt laat hier, ik zit met het eten te wachten totdat ik het welletjes vond en alles heb klaar gemaakt, ik heb gegeten en toen kwam Ivo pas binnen. Ja, ik weet het maar al te goed dat ik had kunnen wachten maar ik wil ook niet met een volle maag dadelijk aan het poetsen hier in onze living beginnen ! Ik wil ook eens wat meer rust en regelmaat zonder steeds rekening te moeten houden met anderen, het zijn wij die hier leven en ik wil ook wel eens gerust gelaten te worden. De mensen voor het ene of andere klusje binnen laten is geen erg, dat neemt niet veel tijd in beslag maar al dat andere moeten ze eens verdelen onder de anderen die hier wonen, die hebben ook tijd en onze onderbuur die doet dat wel maar die weet ook niet steeds hoe of wat en wie ze kunnen verwachten, wij kennen er wel vele mensen van maar ja, ze kunnen ze toch ook controleren. Die moeten zich steeds kenbaar maken en anders moeten ze maar naar beneden gaan om de controle uit te voeren, zo hebben wij dat in het begin opgelost, niemand binnen laten zonder dat je in persoon ziet wie het is ! pff, ik ben er echt nog altijd moe van, al heb ik nu wel net gedaan met poetsen en laat ik alles hier wat verluchten zodat het is opgefrist, heerlijk, ik snak zo naar de lente, ge kunt het niet geloven hoe zwaar het me valt om nu dat druilerige weer terug te zien, gisteren zag het wit en toen kon ik het verdragen, dat geeft nieuwe moed omdat het zo helder klaar is ! Nog een fijn weekend en hopelijk zonder al dat gezaag rond onze oren !!!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!