maandag en een nieuwe week !!!

Inderdaad een nieuwe week begint maar ik ga even terug naar de vorige week, weet je wel Valentijn.  Toen maakte ik een fikse wandeling, ik had het nodig met maar weer een aanvaring met de echtgenoot terwijl hij wat later met knikkende knieën en met hangende pootjes terug kwam met bloemen en met verontschuldigingen, hij zag zelf wel dat hij te ver was gegaan en dat ik het niet pikte !

Kijk hier maar naar de beelden, ze spreken voor zichzelf en zo niet dan zet ik er wel wat commentaar bij.


bloemen die ik kreeg met Valentijn


hier en daar zie je al paasbloemen of narcissen staan in volle bloei






sneeuwklokjes, jawel, dit zijn de echte !


tussendoor vele grijze wolken en een enkel straaltje zon


deze boom zal wel moeten sneuvelen . . . door de wind ?!


op het rustige water zie je goed de weerspiegeling van de bomen


krokussen staan er mooi met hoopjes bij mekaar te pronken


madeliefjes vind je al snel heel het jaar door


nog maar wat sneeuwklokjes bij mekaar, mooi toch zo samen


en ook gele krokussen maar de grote variant ervan


op het water was het meestal heel rustig, niet normaal . . .


dit was het enige leven dat er te bespeuren viel, meer was er niet te zien . . .


alles bleef rustig . . .


. . . tot deze kraai bij mij in de boom bleef zitten . . . 


rietkraag



'k kon het niet nalaten om ze toch eens van dichtbij te fotograferen


het eilandje aan het bruggetje langs waar wij meestal weer naar huis terug gaan


wat ze hier zinnens zijn is mij een raadsel, vlak aan het bruggetje


even op het talud gaan wandelen en daar dit tegen komen, 
droge takken begroeid met mossen


ken je dit pluis, de vruchten van de clematis, het groeit hier overal


mooie bogen gevormd door de ranken van de clematis


hier weet ik weer de naam niet meer van maar dat zoeken we op,
cornus mas of gele kornoelje


vlak bij huis zag ik deze takken staan met groene blaadjes, de lente is in aantocht !!!


op ons terras heb ik twee van zulke kommen staan waarin sleutelbloemen
ook zij hopen op een vroege lente


Weten jullie nog hoe je de beelden in een groter formaat kan bekijken: gewoon met de muis op de eerste afbeelding klikken en je krijgt ze onderaan het beeld te zien waar je gewoon met pijltjestoetsen kan verder bladeren doorheen het geheel.  Veel kijkgenot !!!

Reacties

  1. Eens goed uitwaaien kost deze dagen geen moeite, en kan goeddoen. Het ziet er ook een groot en rustige omgeving uit! mooie foto's. Hopelijk begint de week wat rustiger voor jou. Alfy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'k Hoop er ook op, bedankt voor je reactie, ik zie er naar uit om eens rustig naar de stad te kunnen gaan, ook dat doet een mens soms deugd, eens windowshopping te gaan doen en tegelijk eens wat eten en rustig uitblazen. Van de wind hadden we hier niet zoveel last eigenlijk, wel gisterenavond toen we thuis kwamen van een bezoekje aan onze achterkleindochter, het was de eerste keer dat we haar te zien kregen in levende lijve, het heeft ons deugd gedaan. Er zijn ook beelden van gemaakt ook maar ik moet ze nog bekijken op de computer en misschien hier en daar wat bijwerken ook. Nog een fijne dag en doe zo verder met het goede werk dat je verricht voor de ouderen van dagen . . . !!!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!