Maandag . . . en een nieuwe week . . .

Vandaag ga ik beginnen met een gedicht, moet kunnen op een maandag, gewoon om de week mooi te starten.  We naderen immers de Kerstdagen al is het daar nog een weekje te vroeg voor maar komen doen die feestdagen !


Wat we deze week gaan doen, ik weet wel een paar van die dingen maar de rest zien we wel als het zich voordoet.  Op maandag misschien poetsen omdat ik vermoed dat het er de volgende dagen niet meer zal van komen, wat er dan nog over blijft kan ik ook op het einde van de week nog doen.  Wat ik wel weet is dat ik dat allemaal gedaan wil krijgen voordat de volgende week nog begint.  Dan zijn we in de kerstweek en weet ik echt niet of ik veel zin ga hebben om nog wat uit te voeren, ik wil ook wel eens genieten.

Moet ge weten dat ik op vrijdagavond danig moe was van die verschillende afspraken op een namiddag, daarvoor en erna nog de was te doen en mijn hoofd tolde toen ik in bed lag.  Met het gevolg dat ik toch weeral anderhalf uur ben op geweest, wat gepuzzeld en dan weer naar bed toe.  Daar viel ik dan ook niet zo dadelijk in slaap, ik heb wel gewriemeld en gedaan, gekeerd en nog maar eens verlegd, dat weet ik zeker.  En lang blijven liggen op zaterdag zat er ook niet in, ik was veel te onrustig.

De reden van dit alles was omdat ik in de bank werd afgeblaft door die echtgenoot van mij, ik was iets aan het zeggen tegen de bediende en die man van mij maakte zich kwaad, zijn ogen schoten vuur en vulden zich daarna met tranen, van onmacht of wat, het overkomt hem wel vaker en dan volgt er meestal een scheldtirade aan mijn adres.  Maar voorlopig niet getreurd, morgen weten we meer wat er hem scheelt, hij beweert dan nadien dat hij van niks meer weet als ik hem erover aanspreek maar ik weet beter, het is er en het deugd voor niks maar we moeten ermee verder zeker ?!

Voor iedereen een fijne nieuwe week, maak van deze maandag ook weer een mooie dag !


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!