donderdag en tweede kerstdag . . .

Vandaag zal alles wat op een rustig tempo verder gaan, het leven zoals het is met een Alzheimerpatient . . . het is niet eerlijk en ik ben er nog niet echt klaar voor.  Vergeef het me als ik hier maar zit over door te bomen maar ik kan me er tot nu toe nog altijd niet bij neerleggen en mijn hart is zo opstandig dat het mezelf geen rust gunt.  Zo heb ik weeral vele dagen achter de rug dat ik 's avonds de slaap niet kan vatten en weer op sta tot een uur of drie in de ochtend en daarna . . . dan slaap je natuurlijk en bent de dag erna zo moe dat je tussendoor al eens in slaap valt . . .  Mensen die dit herkennen die mogen reageren en ook eens hun hart luchten.

Mijn eten met Kerst was echt wel geslaagd, het waren dan ook geen culinaire hoogstandjes maar gewoon lekkere schotels die we allemaal kennen en daar wil ik dan ook wel mijn werk aan doen zodat het smaakt zoals nooit tevoren.

Maar wat eten we vandaag : de restjes !  Ah ja, die moeten ook verwerkt worden en zo liggen er nog een aantal fricadellen over van de vorige dagen, heb ik nog een twintigtal scampi van op kerstavond, nog twee stukken konijn liggen er ook van gisteren.
Voor vandaag zal het dus ofwel konijn worden met als bijkomende portie die scampi met sla en aardappelen.  De aspergesoep die staat er nog wel voldoende voor een dag of twee en daar doen we het dan maar mee.  Er is nog witloof, er is sla en tomaten dus gezonde groenten voor bij wat we eerst gezegd hebben.  We zullen in ieder geval nog geen honger hoeven te lijden !

Vandaag dacht ik eerder al van eens te gaan shoppen maar wegens de vermoeidheid heb ik dat maar wat uitgesteld, er komt wel eens een dag dat het zal gaan en wat niet gaat dat moet dan maar wandelen of lopen . . . Zo zie ik een wandeling ook wel eens zitten maar daar moet het dan wel echt weer voor zijn, ik hoef geen uren buiten door te brengen maar wel even en in de namiddag wil ik wel wat rust en dan vooral in mijn hoofd, het zijn drukke dagen voor de zenuwen en voor mezelf en ik vraag me dan ook af of ik dit ga volhouden . . .

'k Zit echt wel met twijfels over allerhande dingen, moeten we het komende jaar nog met vakantie gaan, eentje is reeds besproken en vastgelegd en we zijn ook nog een tweede zinnens maar als ik dan weet dat ik tegen al die dingen moet opboksen.  Gans alleen zonder dat je tegen iemand wat kan zeggen en zeker tegen hem niet, dan weet je dat het wel zwaar kan doorwegen zo met twee, met heel wat meer zorgen dan voorheen !!!  Hij verstaat nu al geen rede meer, is er niet meer vatbaar voor en leeft meer in zijn eigen wereldje dan in dat van mij maar ik krijg toch steeds de volle laag al heb ik er niks mee te zien, niet bepaald goed voor de verstandhouding als je begrijpt wat ik bedoel.

Moet ik hem nu zijn wagen al gaan afnemen en moeten we die dan maar verkopen ?! Nog zo van die zaken allerhande, voor mijn part rijdt hij nog goed genoeg maar ja, als het eens niet meer gaat is het nog tijd genoeg, zo sus ik mijn geweten dan weer tussendoor, maar is het ook zo ?!  Kan hij werkelijk nog goed rijden ook, ik vertrouw hem nog maar is dat ook voor anderen zo ?!

Allemaal problemen die zich nog niet stellen maar waar je toch al snel mee bezig bent, kwestie van veiligheid allemaal, kan je dit nog toelaten, kan je dat nog aan hem toevertrouwen, het zijn problemen en ik weet er op dit moment echt geen weg mee.

In ieder geval gaan we onze tweede kerstdag van dit jaar niet laten vergallen door al die problemen, behandelen als ze zich stellen . . . maar dan kan het wel eens te laat zijn en dan krijgt een mens er misschien problemen mee op een ander gebied.

Voor iedereen toch nog een heel fijne tweede kerstdag en geniet nog van het komende weekend.  Want nadien gaan we naar het einde van het jaar toe en daarna vallen we zonder al te veel blutsen en builen het nieuwe jaar in . . . !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!