dinsdag . . .


Dinsdag, en ik die dacht dat het vandaag was dat mijn kapsel moest worden gefatsoeneerd, neen, het is morgen pas !  'k Dacht al dat ik snel wat moest uit mijn mouw schudden om klaar te maken tegen deze middag, 'k heb nog tijd want 'k heb me danig vergist, dat komt ervan als je meestal op een dinsdag naar de kapper toe gaat !!!  maar uiteindelijk ben ik er wel blij om, 'k zie vandaag eens een zonnetje in de plaats van die regen van de laatste dagen.

De vogels hun eten drijft wel in wat water, die schotel laat niks door en dan moet je dat steeds maar uit gieten, al staat die schotel niet in de volle regen maar je ziet het daaraan wel dat het eens deftig geregend heeft !  Ach, seffens werk van maken en zorgen dat ze weer droog voedsel krijgen, ook dat moet je dan doen voor je gevederde vrienden.  En dat er hier veel zitten en veel naar mijn voedsel toe komen hebben we zondag allemaal kunnen zien !  Het was hier een drukte van belang en het is mooi om zien dat ze steeds maar met meer komen, zo lijkt het toch op sommige dagen, zoals zondagnamiddag dus !

Gisteren al wat gedaan aan de teksten en aan de kaarten, ge kent dat wel, ik ben zo iemand die gek genoeg is om nog kaarten te maken en te versturen.  Al is dat maken al wel gedaan in de drukkerij of dergelijke, dat wel, mijn eigen teksten of teksten die ik haalde van internet, die zet ik er dan ook nog eens op met een handgeschreven tekstje hier en daar en ook een handtekening of toch onze namen.  

En daar blijft werk aan, onze familie, goede vrienden en bekenden krijgen zo een kaartje, en sturen ze iets terug of niet, dat kan ons niet deren, we doen het om toch nog steeds een klein beetje contact te houden, al is dat contact wel nauwer met de ene dan met de andere.  Maar ja, dat kan je zo niet afwegen, ik wil telkens wel wat van me laten weten maar de echtgenoot die maakt daar niks van, die ziet maar wat hij wil zien, ach, zijn gezichtsveld is op dat gebied heel eng geworden tegenwoordig omdat we al meer dan genoeg hebben aan ons hoofd gehad met gezondheid en dergelijke.

Dus nu heb ik eigenlijk wat meer tijd om nog aan die dingen te werken maar eerst ga ik seffens toch zorgen voor het eten, wat dat gaat worden, geen idee, misschien toch maar rode kool uit de diepvriezer halen, daar heb ik maar weinig werk aan en dan kan ik die ene kamer wel eens opruimen.  Zo heb ik daar wat bezig geweest met kledij na te kijken, ook met wassen en dan wil dat zeggen dat er nog wat ligt en hangt dat moet opgevouwen worden, ja, dat staat nooit stil, ik probeer het dan ook steeds zo goed als mogelijk bij te houden.  Want als je alles maar laat liggen dan sta je op een bepaald moment wel voor problemen omdat het zoveel geworden is, dus niet doen alsof je het niet ziet staan of liggen, werk gaat nooit vanzelf weer weg !!!

Het is al na tien uur in de voormiddag, tijd dus om er weer eens dapper in te vliegen, met dit heldere weer van deze voormiddag is het goed om weer te beginnen aan wat er nog moet gedaan worden, vooruit met de geit.

Als mijn kaartjes klaar zijn om verstuurd te worden, dan kunnen ze weldra ook op de post gedaan worden, tenminste als ik nu nog wat zegels kan vast krijgen ook voor het buitenland.  Want wat dacht je, er zijn ook buitenlanders bij die een kaartje van ons krijgen, ja, dat is hier een vaste gewoonte geworden.

Nog een heel fijne dinsdag en maak er ook nog een mooie dag van !




Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!