vrijdag . . . en rustig uitbollen naar het weekend toe !


Een heel fijne vrijdag voor iedereen en geniet er maar van want het weekend komt eraan !

Gisteren al een wasje of twee, drie gedaan en daarna ook nog gezorgd dat alles droog was zodoende dat we vandaag niet zoveel werk er meer aan hebben.  Wel nog dat ondergoed opvouwen en alles weg leggen in de kasten maar echt zwaar werk is dit niet.  De strijk, dat zien we wel wanneer die gedaan wordt, of ik dat in de eerstkomende dagen ook zal doen moet nog blijken want ik heb zin om aan andere dingen te beginnen in dit weekend.

Dus vandaag zal het een eerder rustige dag worden, niet te veel om ons hoofd, ik moet me ook geen zorgen maken om het eten want de lasagne staat reeds klaar in de koelkast.  'k Moet alleen de oven klaar zetten, alles in een schotel doen en daarna wachten totdat het klaar is.  En de echtgenoot had natuurlijk weeral nogal veel meegebracht maar we zien wel wat met dat overschotje gedaan moet worden.  Als je hem liet doen dan blijft hij daarvan eten maar dat hoeft nu ook echt niet zo te zijn, ik wil wel iets lekker eten maar te veel is te veel van het goede.

Zo zijn we gisteren dus al wat voorraad gaan indoen, niet tegen de komende feestdagen, daar is het nog wel wat te vroeg voor, maar wel tegen dat er eens een dag komt dat het niet zo vlotjes gaat allemaal of wanneer we naar het ziekenhuis moeten in december.  Dat komt er dan ook weeral aan en dan heeft men al snel wat klaar gemaakt, dat is toch handig als je wat vooruitziend bent, 'k heb dan ook twee diepvriezers om me daarbij te helpen en om alles wat te bewaren.  

Dan bekijkt de echtgenoot de rekening die ik betaalde en zegt dan steeds : alles is toch duur !  Maar hij ziet niet dat we twee volle zakken bij hebben, ge kent dat wel zo van die speciale boxen waarin je wat diepvriesproducten kan bewaren, iets langer dan in een gewone zak, gewoon voor onderweg naar huis toe.  

Hij zou wel willen dat we nog steeds de prijs betalen van 20 jaren terug maar dat is reeds lang verleden tijd, ik weet  het wel, hij leeft nog steeds in die tijd, ik doe mee met de huidige tijd, toch als het over die dingen gaat.  Ik reken ook nog wel eens terug naar onze Belgische Frank om maar dat is toch heel zelden, meestal voor extra grote uitgaven, verder hou ik steeds rekening met de huidige gang van zaken, bij de les blijven is steeds de zaak en opletten moet je dus altijd doen.

Ach, we kunnen weer een tijdje verder met onze voorraad en daar zijn we niet kwaad om.  Als je iedere dag naar de winkel moet lopen om wat bij te halen dan is het ook niet zo goedkoop meer, zeker als je weet dat ik bijna iedere dag soep heb vooraf, daar gaan wat groenten in over een hele tijd gesproken dan.  Ze samen aankopen als ze bijvoorbeeld met twee worden verkocht voor een mindere prijs, dat kan wel wat voordeliger komen als je er ook wat kan van in doen, maar toch eerst goed naar de prijs kijken, je wil niet bedrogen uit komen.

Zo gaan we dus het weekend in, met de gedacht in ons achterhoofd dat ik weldra ook de kerstboom wil gaan zetten.  Is dat niet wat vroeg, hoor ik je vragen, neen, ik wil die zetten voordat ik hier alles weer eens ga deftig onderhanden nemen.  En die kast verschuiven en er goed achter poetsen kan ik beter nu wel doen, zodat er later niet te veel meer samen kan vallen.  Want er komen ook nog verjaardagen bij in december, die onderzoeken zitten er dan ook aan te komen, ook nog een tekst van de echtgenoot en daarna consultatie om de resultaten te bespreken en eventueel nog wat andere dingen ook.  Dus wil ik goed voorbereid kunnen aan dit alles beginnen.  'k Wil ook nog de ramen lappen met wat deftig goed weer om ze te kunnen kuisen, geen vorst zoals de voorbije dagen en dan kunnen we naar de feestdagen toe gaan.  Dus als ik dit alles wil gedaan krijgen op mijn tempo dan kan ik daar nu het beste mee beginnen, gedaan is gedaan.  Als alles zijn rechten heeft gehad dan moeten we er ons geen zorgen meer om maken en zitten we voor een maand of wat weer safe. 

In de buurt hebben ze hun kerstboom reeds lang staan, ze doen dat wel altijd zo, ik heb eens ergens gelezen dat je kerstboom zetten de mensen wat vrolijker maakt in deze donkere dagen.  Al mogen we daar nog niet echt van klagen, je kan altijd een kaarsje aan steken of een lampje aan doen maar het is toch niet hetzelfde.

Als het zover is laat ik het jullie wel weten, ondertussen wens ik iedereen wel een heel mooi weekend toe, het weer lijkt ook mee te vallen en vergeet vooral niet te genieten !!!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!