woensdag . . .


We zijn weeral in de helft van de week aangekomen, wat vliegt de tijd toch snel.  Oei, dat hoor en lees ik overal tegenwoordig van de andere bloggers, is dat omdat we een dagje ouder worden of is dat gewoon omdat het allemaal echt zo snel gaat ?!  Het antwoord ligt ergens in het midden vermoed ik, gewoon omdat alles snel gaat en we nog een fractie sneller leven dan voordien, ook dat kan best zijn maar een feit is een feit : wie heeft er nu nog tijd op overschot ?  Daar kan ik geen antwoord op geven, zelf kom ik vaak tijd te kort, net zoals deze dagen, ik wil dit en dat gedaan krijgen maar daar komt wat tussen en alles ligt al vrij snel overhoop in onze planning die we eerder hadden voorzien.

Ach, wij vinden nog wel tijd om alles te doen maar het moet toch steeds zo snel gaan en waarom dan vraag ik me af ?!  Het leven is al jachtig genoeg, zonder dat ze ons nog wat moeten opjagen.  Maar dat ligt vooral aan onszelf, we willen te veel samen gedaan krijgen en dat is iets wat niet mogelijk is, daar ligt meestal wel de reden.

Mijn ruiten poetsen is weeral wat uitgesteld, vandaag kan ik nog wel wat doen maar op dinsdag hadden we al een paar afspraken en die moet je nakomen, dus ik begon al vrij snel op dinsdag met wat eten te voorzien.  Niet dat het vroeg klaar was, dat niet maar wel dat ik alles had klaar staan om eraan te beginnen, dat is reeds het halve werk.  Ik ging immers selder klaar maken en die heeft wel even tijd nodig om gaar te worden.  Daar dan nog wat witte saus op gemaakt, terwijl twee stukken kabeljauw gebakken en we hebben ervan gesmuld.  Anders zouden we misschien een paar stukjes aardappel overschot gehad hebben maar nu was dat allemaal verdwenen, zo hoort het eigenlijk iedere dag te zijn.

In de namiddag hadden we die afspraak en daar waren we vrij snel van terug, een verwijsbrief voor de arts die toch wel wat testen gaat doen bij de echtgenoot maar dat zien we later wel, eerst nog een afspraak maken in het ziekenhuis en dan zullen we verder zien.  Die vergeetachtigheid van de echtgenoot die blijft maar duren en ook tijdens de koffie na het afscheid van zijn kozijn, wist hij niet goed meer waar zijn hoofd stond, het was ook allemaal veel moet ik zeggen maar toch !  Ook mijn hoofd stond niet naar andere dingen op dat moment maar ik bleef er vrij koel onder en hield hem in het oog, ik ben niet alleen de bezorgde echtgenote maar ook zijn geheugen bij momenten.  Maar je kan er niet altijd bij zijn en ik zie nu hoe hij zijn lijstje opmaakt van wat hij nog moet meebrengen van de winkel.  Zo bijvoorbeeld schrijft hij op dat hij "koffie wit" moet meebrengen, dat zijn dan koffiefilters maar van die witte, kent ge dat ?!  Dat doet me steeds maar meer en meer twijfelen aan zijn geestelijk vermogen en ik zei dat tegen de huisarts en die schrok er blijkbaar van.  Ik zie nu meer en meer van die dingen die niet normaal meer zijn en ik wil nu ook wel eens weten wat er aan de hand is.  Dus is dat weer een moment dat we samen daar naartoe gaan.  Hij verwijt het steeds de artsen dat ze dit en dat op hun beloop laten maar ik zie wel dat hij het is die niet meer juist weet wat ervan gezegd werd . . . 'k Wil weten of er iets aan de hand is en wat er hem scheelt, is dat misschien te veel gevraagd ?!  Ik vind van niet en je kan bij zulke dingen niet snel genoeg bij zijn, ik zie nu de evolutie en dat stemt me echt wel ongerust.

En voor vandaag zal dat ene balkon dan maar aan de beurt komen zeker, de potten moeten er nog af want zo kan ik dat niet proper maken, voor de rest ga ik het nog wat uitstellen tot de volgende week.  Daarom had ik ook eerder het idee van de ruiten langs de binnenkant te poetsen zodat ik niet meer met al dat nat hier door de living moet gaan, dan neem ik gewoon een emmer met water en dat is voldoende om die ruiten te poetsen, echt heel vuil zijn die daar niet.  Gewoon omdat er net boven nog een balkon hangt dat dit van ons wat afschermt van alle weer en wind.

Op het lange balkon is het dan wel schuiven en opschuiven totdat alles gepoetst is, dat moet van de ene kant naar de andere kant en dan weer terug om alles op de vloer proper te krijgen, ach, dat lukt ook wel maar je hebt er wel wat tijd voor nodig.

En daarna, wel dan mag de zomer beginnen, we krijgen wat warmer weer maar van dat hete zoals met de hittegolf dat hoeft nu ook weeral niet.  We hebben immers op zaterdag een barbecue en dan mag het wel mooi weer zijn maar hitte hoeven we daarbij niet !  Dat doet me eraan denken dat ik eigenlijk nog wat vergeten ben toen we gisteren gingen winkelen, och, we zien wel hoe we dat regelen !

In ieder geval : geniet nog van jullie woensdag en maak er vooral een mooie dag van !  Als de zon ook nog van de partij is dan is iedereen blij !



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!