woensdag . . .


Voor vandaag geven al iets minder temperaturen, zou zou het in de nacht van dinsdag op woensdag toch al iets minder warm geweest zijn, al hebben we daar hier bij ons echt nog niet veel van gevoeld.

Toen ik op dinsdag bij de kapper was hadden we het er nog over, over de warmte die nu wel overal binnen zit, je zal dat pas het beste voelen als het buiten echt wel veel frisser is geworden.  Dan sta je te beven als je naar buiten gaat omdat die warmte nu echt net was wat we toch ook wel nodig hebben, al mogen ze ons dat wel in kleinere porties opdienen ook !!! Dat ze hierboven daar maar eens aan denken, al wie daar aan het weer staat, het kan ook op een ander manier, of is het misschien geweest om te straffen ?!  Och, wat denk je nu toch allemaal weer, het is toch eender, als we er maar weer doorheen geraken dan is het toch goed zeker ?!

Vandaag zal het nog wel meer dan warm genoeg zijn, we geraken het stilaan toch gewend van te zweten en eigenlijk, zweten kan geen kwaad, maar dan moet je ook vrij veel drinken om dat verloren vocht weer aan te vullen.  En dat water drinken, want ja, daar gaat het vooral om, om dat water, dat is voor mij echt geen probleem, ik drink als een kameel zeggen ze dan.  Die kunnen ook hun reserves terug aanvullen door steeds maar te drinken, wel dat kan ik ook.  Al is echt veel te veel drinken ook weeral ongezond maar zover gaan we daar nu echt niet mee !  Je moet gewoon zelf voelen hoeveel je moet drinken en ik meen dan ook wat ik zeg als ik verkondig dat de meeste mensen echt wel veel te weinig drinken.  Zo geraakt je lichaam ook veel sneller in de problemen als het zo warm is maar ja, maak het ze maar wijs, ze denken dan dat ze niet meer dan een glas of zo moeten drinken, neen, vele glazen op een dag en zo je voorraad aanvullen, dan mag je zweten zoveel je wil, dan komt dat later weer terug in orde . . . door opnieuw te drinken

Vergeet niet dat de mens voor een heel groot percentage uit water bestaat, de rest is vaste stoffen en wat we eten dus, ook nog ons bloed dat door de aderen stroomt, ook dat is een vloeistof maar zo wordt dat niet echt mee gerekend.

We zullen van deze warme dagen maar het beste maken en we hopen allemaal dat er snel een einde aan die hittegolf komt, zo zijn we er sneller vanaf en kunnen we weer wat gemakkelijker adem halen.  Want ook dat speelt mee voor een aangenaam gevoel, voor een gevoel waar we ons goed bij voelen, voor een soort van rust dat over ons heen komt.  Want als het warm is dan voelen de meeste zich wat opgejaagd, heeft dat met de bloeddruk te maken of zo, ik weet het niet maar het is een soort onrust dat de mensen dan bezig houdt.  En dan denk ik weer aan de minder goede slaap die je hebt als het zo warm is, aan de onrustige nachten dus en dan haal je die schade weer in als het vooral 's nachts niet meer zo warm is en terug afkoelt.

Zo warm zoals we nu hadden, dat hoeft voor mij niet echt, ik ben daar niet voor in de wieg gelegd om door die hitte te wandelen of te lopen, al heb ik dat vlak voor de middag wel gedaan.  Maar eens is meer dan genoeg, ik doe dit niet meer al heeft de wandeling op zich wel goed gedaan, dat wel, alleen in de zon lopen doe ik niet meer, ik hou van de zon maar niet van de hitte die ze soms meebrengt, zeker hier in eigen land.  Moesten we nu in het Zwarte Woud zitten dan zou ik zeggen : ja, laat die warmte maar komen !  Dan trekken we daar naar een hoogte waar het heerlijk koel is zo onder de bomen, daar te wandelen is echt wel een plezier, het doet een mens goed.  Je ruikt het daar in de lucht, daar zit eerder verkoeling in dan opwarming, al kan het er ook wel echt heet zijn op zulke dagen maar het is er veel beter draagbaar en dat is wat we daar dus vinden.  De rust en de warmte die we kunnen dragen, zo moet dat zijn, een duidelijk evenwicht.

En nu nog een fijne dag verder, geniet van je woensdag en maak er ook nog een mooie dag van !!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!