woensdag . . .


Voor iedereen een heel fijne woensdag, de dag van gisteren was warm, heerlijk in de voormiddag maar wel drukkend in de namiddag maar och, we klagen steeds en dat is niet de bedoeling, ik zet het hier maar neer zoals ik het aangevoeld heb !

Wat is er gedaan van al wat we zinnens waren, wel heel veel eigenlijk en dat op vrij korte tijd ook nog !  Zo heb ik mezelf wat overtroffen op maandag maar daar later meer over.  We zijn naar de stad gereden om eens te gaan kijken naar dat vestje dat ik mooi vond.  Gewoon om het even te passen en zien of ik ermee sta, en ja, het stond me geweldig.  'k Had me er wel even op voorzien, had mijn grasgroene katoenen broek aangetrokken en zo was het ook nog een mooie dag, samen met een fraai t-shirt van de winkel waar we waren, dat had ik eerder in maart of zo reeds aangekocht.  Kwestie van toch al iets in huis te hebben dat bij die bepaalde groene broek paste.

Nu had ik die vest gepast en zocht nog een t-shirt of bloesje, liever een stoffen exemplaar zei ik in de winkel maar die waren meestal met 3/4de mouwen ofwel met lange mouwen en daar heb ik er voorlopig wel genoeg van, al kan je wel steeds een bloesje bij gebruiken.  Maar ik wou het vast en zeker hebben om bij die groene broek te dragen, ik zag er wel enkele maar daar zat mijn maat al niet meer tussen, dus ik zocht nog wat verder, paste hier en daar wat en keurde het meestal wel af omdat ik mezelf ken.  

Zo zat er echt wel een fijn bloesje bij met wat glitter in de draad en dat vond ik mooi en passend ook bij die broek, alleen kan ik dat lurex gedoe in een bloesje op mijn blote huid niet verdragen, ik ga dan krabben van de jeuk en dat kan niet de bedoeling zijn, het voelde echt wel hard aan, in mijn idee dan wel.  En tenslotte komt de dame nog met een bloesje af dat vooraan een mooie tekening had maar achteraan een andere stof, in het wit uitgevoerd, dat paste bij de voorzijde, alleen was daar geen tekening in, maar dat leek geen bezwaar te zijn, ze zat goed, al vroeg ik toch maar een groter exemplaar, ik ken mezelf, als ik er niet goed in zit dan draag je dat achteraf ook niet meer zoveel en dat wil ik dus niet !

Zo had ik eerder ook al een aantal bloesjes hier thuis gepast, die echt wel mooi staan bij die groene broek en die nog heel goed lijken te zijn, ik doe ze graag aan.  Zo zit er nog eentje tussen waar een glanzende draad in loopt maar die aan de binnenzijde een soort van zacht licht t-shirt heeft dat aangenaam aanvoelt op je huid.  Het was een vrij dure bloes en ik draag er dan ook zorg voor, ze is voor in de zomer maar door die dubbeling vind ik ze ook passend bij iets waarvoor je opgekleed moet zijn !  En ik blij naar huis toe natuurlijk, dadelijk de bloes in de wasmachine gestoken, gewassen en laten drogen op een kleerhanger, meer moest dat niet zijn, mijn dag was goed maar zou nog wel anders aflopen.

In de namiddag was mijn wasperiode voorbij, ik zette me aan de computer om nog wat na te kijken, ik moest nog wat kopie's maken van het ene en andere, en verder, wel ben ik nog beginnen strijken.  Eerst stof afgenomen van de kasten, daar lag wel wat op maar ik was met de was bezig geweest in het weekend dus dat kon best wachten.  'k Sleurde mijn strijkplank naar de living, zette ramen en deuren op mekaar open, kwestie van verse lucht naar binnen te krijgen, haalde mijn stoomgenerator en haalde ook mijn spullen die moesten gestreken worden.  Dat waren zo'n kleine tien hemden, wat t-shirts van mezelf en dan die nieuwe stukken, ook nog wat fijne bloesjes en tegen dat de echtgenoot terug thuis was van zijn vergadering, had ik met alles gedaan.

Hij had vooraf de koffiezet reeds klaar gezet maar ook ik had er geen erg in, ik was immers zinnens om iets warm te eten voor ons klaar te maken, ook dat nog moest worden uit de diepvriezer gehaald, ontdooid en daarna nog gebakken.  'k Koos voor een steak voor ons twee, samen met koude aardappeltjes en bloemkool zou dat wel smaken, daarbij nog een tomaat met wat ui, peper en zout en we lieten het ons smaken, heerlijk toch.  Och, ik zou het nog vergeten, ook een fles wijn heb ik uit de kelder gehaald, die hebben we gekraakt, een fles van een volle liter wijn, heerlijk als je dat kan drinken na zo'n gevulde dag.

Ik hoef er dan heel zeker niet bij te vertellen dat we allebei vrij snel in dromenland verkeerden, ook al hadden we vrij veel werk verzet in de loop van één dag.  Maar beter zo dan uitstellen, nu kunnen we genieten van het mooie weer dat we hebben, al blijven hier die mooie liedjes nooit echt lang duren, genieten zullen we !!!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!