donderdag . . .


Ach, de week loopt bijna op haar einde, morgen nog een dag en dan zaterdag en we zitten alweer in het weekend verzeild !  Wat vliegt de tijd toch snel.

Zo hadden we onze week zowat ingedeeld toen het dinsdag was maar er zijn gebeurtenissen die ons doen inzien hebben dat we alles wat moeten herzien.  En dat wil zeggen dat we morgen reeds een afspraak hebben bij een dame die ons vrij goed heeft verder geholpen in het ziekenhuis, we willen nog wat anders met haar bespreken nadat we onze definitieve beslissing nemen.  De ene keer denkt mijn echtgenoot dat hij zich beter laat opereren en daarna denkt hij weer om gewoon zo verder te doen met dat wandelen, al is dat soms wel vervelend als je ergens naartoe moet . . . 

En net dat was net zo voor de komende dagen geregeld, ook voor vandaag, we zouden ergens naartoe rijden om wat aan te kopen, mis dus.  De nieuwe afspraak kwam stokken in de wielen steken en daar beginnen we dan maar mee, als het dan toch moet dan bijten we maar door ook !  Misschien vinden we dan wat rust in ons hoofd, ook dat is van groot belang.  Op zaterdag staat dan die begrafenis, of beter gezegd, dat afscheid, op ons programma, dat is in de namiddag en daarna kom je gebroken weer terug naar huis zoals je zelf wel weet.  Want emoties kunnen ferm op een mens inhakken en ik ben zo iemand die er wel degelijk onder lijdt, al zie je dat aan anderen dan helemaal niet.

Hier binnen heb ik al vrij veel gedaan gekregen en zo tussen de buien door kunnen we nog wel wat werk uitvoeren zodat we volgende week met een verse en propere lei kunnen beginnen, ook dat is misschien wel een voordeel.  Alhoewel, dan komen er wel weer andere dingen de kop op steken misschien maar we zien wel hoe het verloopt, we verschuiven dus alles maar best naar volgende week, oké, dat is dan alweer van de baan !  Ook het poetsen is dan weeral uitgesteld, al kan dat op vrijdag, morgen dus, ook nog wel maar dat ga ik wel eens rustig bekijken vooraf !

En nu gaan we toch ook even genieten van wat onze omgeving aan ons te bieden heeft, tussen de buien door misschien eens een wandelingetje maken, is ook lang geleden maar ik ben niet echt meer voorzien op al die regen.  En dan wil je wel ook een mantel hebben om te dragen, samen met een paraplu kan je zo wel wat verdragen.  Ach, ik kijk de kat wel uit de boom, als het droog wordt dan wil ik wel naar buiten maar anders niet, dan hoeft het voor mij nu ook niet.  Al is het niet zo dat ik bang ben van de regen maar als je de keuze hebt dan doe ik het niet als het regent, zo ben ik nu eenmaal !  

Al dat gissen over wat we gaan doen en hoe we het gaan doen, wel dat zien we wel als het zover is, alles zal ook nog wel gedaan geraken, is het morgen niet dan volgende week, we zien wel !

In ieder geval : vergeet niet te genieten, in het voorbije weekend hebben we dat gedaan maar nu houden we het eerder sober.  Maak er nog een fijne dag van !


Reacties

  1. hier is het ook zo dat de regen wat stokken in de wielen stak wat onze dagelijkse wandeling betreft..Vandaag dan maar binnen wat gekuist en orde gebracht want in de tuin bezig zijn dat is met dit weer niet mogelijk! We hebben om water gevraagd en het is nodig maar ik kijk toch uit naar zon , laat het 's nachts maar regenen! hahaha Hou jullie goed en geniet van elke dag want soms is het zomaar gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze morgen lang geslapen, tot bijna 9u en dat is echt lang voor mijn doen ! Toch nog uitgebreid ontbeten en daarna mijn pillen ingenomen en dan er maar ingevlogen. Neen, ik zou nog liegen, toen ik op stond heb ik in onze kamer al snel alles omhoog gelegd zoals de matten en de rest heb ik wel later gedaan. Zo ziet ge maar dat ik reeds van het eerste moment dat ik mijn ogen open trek, denk aan wat ik nog moet doen in de komende uren. Gisteren weg geweest en dus niks uitgevoerd in huis zelf, wel voorzien wat er vandaag kan gedaan worden en vertrekken met een goed plan is reeds het halve werk ! Zo is bijna alles reeds gekuist op dit moment, zit nog wat na te zweten, nu nog vlees ontdooien voor deze middag, aardappelen schillen en de boontjes nog wat stoven en we kunnen eten ! Soep is er nog wel genoeg voor vandaag ook en zo hebben we toch een deftige maaltijd. Morgen zal het de overschot van vandaag worden maar daarna moeten we naar die uitvaart, geen prettige bedoening maar dit moet ook maar als het nu net zo op een zaterdag is. Meestal houden we het dan rustig maar nu zal het eerder een bewogen dag worden. En daarna belanden we in de zetel en kijken naar tv, of doen gewoon nog een wandeling, als daar al tijd voor is en het weer goed blijft. Dit zijn de vooruitzichten . . . ! Met regenen moeten ze maar even wachten tot in de latere uurtjes !

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!