dinsdag . . .


Het zal wel weer een warme dag worden, dat is toch zo voorspeld en je kan maar beter verwittigd zijn !  Een verwittigd mens is er immers twee waard, en wat gaan deze twee vandaag dan doen ?!  Geen idee maar wat ik gisteren reeds deed dat weet ik zeker wel . . . gelukkig maar !

In de voormiddag heb ik gezorgd dat alles voor het eten klaar stond, immers ze zouden onze glazen deur komen repareren, al is aan die deur zelf niks aan maar wel aan de ophanging blijkbaar.  De schrijnwerker heeft even bij ons geweest en die had het doorgegeven, dachten we toch, maar we hoorden er nog altijd maar niks van en na een telefoontje van ons ging het in sneltreinvaart, ze is nu dus hersteld.  Iets wat dagelijks wel honderd keren open en toe wordt gedaan, dat krijgt vroeg of laat sleet, 'k had dan ook die deur, jawel die glazen deur, laten dicht slaan door de wind en dat gaf me een klap.  Toen is wel het ergste gebeurd maar gelukkig bleef het glas nog heel !  Wat ondertussen reeds een dik jaar achter de rug is, toen heeft ze dus haar ergste slag meegemaakt en van toen bleek er hier en daar wel wat te haperen.

Maar zoals altijd, dat wat uitgesteld en uitgesteld, ge kunt het al wel denken, tot na de winter, we zaten zelf met gezondheidsperikelen en dat moest eerst uit de voeten.  En daarna wil je toch ook nog andere dingen gedaan krijgen, zo zijn er een aantal die nog staan te wachten, ook allemaal uitgesteld omdat het hier zo druk was en nu, nu ja, nu wel je dan wel dat het vlot verder gaat.  Er zijn er nog heel veel te regelen en daar moeten we ook nog eens werk van maken.  Met deze warmte zullen we dat nu nog wel even laten wachten want je weet het wel, bepaalde dingen zijn niet zo goed om te doen als je zweet en van die dingen allemaal . . . ach, ik moet het jullie niet vertellen.

Mijn ventje zei vroeger steeds dat hij dan altijd op bureel zat met onder zijn bureau een kom met water, waarin hij met zijn voeten zat.  Ooit is dat wel zo geweest, toen alles nog niet voorzien was van airco en dergelijke, nu zou dat zeker niet meer mogelijk zijn, nu zorgen ze ervoor dat mensen in een menselijke omgeving kunnen werken, zeker met die hitte.

En zoals op vele plekken zal je niemand zwaar werk zien uitvoeren, je moet wel gek zijn om dat te doen, al vrees ik ook voor de mensen die in de bouw werken.  Iemand die daar hoog op een stelling moet staan en muren metselen en dergelijke, die heeft het nu niet onder de markt.  Maar ik vermoed dat ook voor de mensen die het moeilijk hebben, er wel maatregelen getroffen worden, en dan denk ik ook al aan de mensen in ziekenhuizen, ook daar kan het dan verdorie serieus heet of warm worden, zodat je eigenlijk nog zieker kan worden . . . !  

Wij zijn er op vrijdag nog geweest maar dat is in een gloednieuwe vleugel en daar is het steeds aangenaam, al vind de echtgenoot het meestal koud op die plekken, voor mij is dat net goed.  Het hangt dus ook van persoon tot persoon af maar ja, je moet ook een goede ingesteldheid hebben, bij de echtgenoot schommelt dat nogal vaak en soms is het dan ook dat ik zeker ben dat hij wat depressief is, zo trof ik hem eens aan dat de tranen over zijn wangen naar beneden liepen en vroeg hem wat er scheelde . . . als ge dan denkt dat ik daar antwoord op krijg, neen, ik moest zwijgen, waarom, geen idee, ik had niet meer gevraagd dan dat . . . of hoe hier de situatie soms wel is gesteld.

Maar treur niet, ik ga jullie toch een fijne dag toewensen met niet te veel warmte en zeker geen warmte-onweders, want die kunnen we ook wel missen als kiespijn, die kunnen veel meer kwaad doen dan goed op ditzelfde moment.  De gulden middenweg bewandelen bij het regenen en andere dingen is nog altijd het beste . . . voor alles . . .


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!