dinsdag . . .


Vandaag is het een dag waarvan je niet kan zeggen hoe die werkelijk is, en dan heb ik het niet over het weer.  Maar over wat er te doen valt en dat zijn vele verschillende dingen.

Zo ga ik seffens snel noteren hoeveel bloemen we moeten hebben om onze potten en bakken te vullen voor de zomer en die op onze balkons te zetten !  Een huis mooi aankleden kan je ook langs de buitenkant en daar heb je dan heel veel plezier van.  Samen met het groen van de kruiden geeft dat toch wat meer cachet aan het geheel en ik hou ervan om die kruiden van tijd tot tijd eens te strelen, zodanig dat de geur ervan vrij komt.  

Maar ik zie dat er eentje wat staat te treuren, ik weet echt niet wat hij aan de hand heeft, die rozemarijn, altijd bij de eersten om nieuwe scheuten te geven en nu laat hij blijkbaar wat zijn kopje hangen.  Heeft hij te lang ingepakt gezeten tijdens de winter, ik weet het niet, zo lang was dat dus ook weeral niet.  Dat winterdek was er vrij vroeg afgenomen maar bevroren is die heel zeker niet.  We zullen maar wat afwachten, misschien slaapt te plant eens wat uit en heeft hij daarna weer reserves genoeg om volop nieuwe stukjes te produceren.

Dus vandaag al eens even op weg geweest om een boodschap te doen, voordien was de echtgenoot al op weg geweest voor zijn dagelijks uurtje wandelen.  Tussen die bedrijven door heb ik dan al groenten gekookt : bloemkool.  Straks samen met een tomaatje en er een slaatje van maken kan ook natuurlijk, daarbij een stuk worst en aardappelen. De soep is nog wat pompoensoep met tomaten erin zodat ze wat meer kleur heeft maar tevens een lekkere smaak.  Die soepballetjes en de dikkere balletjes hebben daar immers even in gekookt en ook dat draagt bij tot een fijn gerecht.

Vlak na de middag moet de echtgenoot naar de logo en daarna hoop ik dat hij nog zin heeft om wat bloemen aan te kopen.  Of we die daar ook gaan vinden is nog een andere zaak, ik heb wat in mijn idee maar ik weet dus helemaal niet of die er ook gaan zijn, dus dat is afwachten en hopen dat het ook uitkomt wat wij in de zin hebben.  Anders moeten we ergens anders op zoek naar diezelfde bloemen die we steeds planten voor de zomerperiode.  Dat doet me eraan denken dat ik ook nog die schotels met viooltjes en uitgebloeide paasbloemen moet kortwieken, al staat er ook nog wel een sleutelbloem tussen, een hele mooie die ik niet zo graag zou zien vergaan.  Misschien over houden tot het volgende jaar als dat mogelijk is in een pot, misschien kan het wel ?!  We zullen zien en als dat niet lukt dan zoeken we wel wat anders.

Na al die dingen geregeld te hebben wil ik nog wel die planten uitplanten in de bakken maar ik denk dat de tijd daarvoor gaat ontbreken.  Morgen is ook nog een dag en dat is de eerste mei, dan kan ik dat best doen, dag van de arbeid, ook ik kan dan nog wel eens wat werken uitvoeren die moeten gedaan worden !  Maar dat zien we dan wel weer . . .

Nog een fijne dinsdag iedereen . . . ! 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!