Oudjaar 2018 . . .



Vandaag wisselen we van jaartal, tenminste om middernacht zal dat zo zijn.  Maar eerst hebben we nog 24 uren te goed van het oude jaar, ook dat nemen we nog mee en genieten zoveel we genieten kunnen, wat valt er anders op onze leeftijd nog te doen ?!  Maar ook denken we toch eens terug aan al wie er niet meer is, aan de mensen die eenzaam zijn achter gebleven, ook zij moeten door deze tijd geraken.

Om middernacht laten we het jaar 2018 achter ons, beginnen een nieuw jaar in de hoop dat het minstens even goed is als het vorige jaar en als het even kan nog wat beter ook.  Beter mag steeds natuurlijk maar of we dat ook gaan krijgen, geen idee, ik hoop erop want dat zou toch wel eens deugd doen ook.  Niet dat we te klagen hadden maar toch, hier en daar mag dat wel een ietsje beter gaan, neem nu die gezondheid, op dat gebied kan het toch niet goed genoeg gaan, met iedereen wel te verstaan ?!  Al lukt dat natuurlijk niet voor iedereen, we weten het en we moeten er ons naar schikken, voor onszelf mag dat, voor anderen kunnen we niet beslissen.

En hoe zit dat met goede voornemens, maak je die nog ?!  Ik doe dat nog maar of ik er ook toe kom om dat allemaal in te lossen, dat is nog wat anders.  Wat ik me nu wel heb voorgenomen is om die was en de strijk niet te lang meer te laten liggen, dan wordt de hoop te groot.  En zit je met een grote hoop werk en dat is iets wat ik reeds enkele maanden toe pas, gewoon  omdat het me zo goed uit kwam en dat het beter is voor mijn eigen lijf en leden.  Al deed ik vorige week toch wel wat overdaad door nog alles te willen poetsen voordat het weekend eraan kwam.  Alles op één dag doen was iets te veel van het goede maar ja, het is nu gedaan en dan ben je daar ook weeral vanaf.  Al bij al is dat nog vrij goed aangekomen op mijn spieren en rug en de andere ledematen, al was ik toen zinnens van de dag erna die strijk nog snel uit de voeten te doen.

Zo zie je maar dat ik ook wel eens wil overdrijven en mezelf in mijn voeten geven dat ik toch wat veel had gedaan.  We wuiven het oude jaar uit en hopen dat we in het nieuwe toch wat betere afspraken maken met onszelf, meer zit er voorlopig niet in maar het is toch al een mooie begin . . . !

Voor iedereen een fijn afscheid van dit oude jaar en begin het nieuwe jaar met veel moed.  Hou vooral je goede voornemens in het oog en probeer daar toch ook wat aan te doen. 



Reacties

  1. Reacties
    1. Bedankt Jackie, wij wensen jullie allemaal ook een fijn jaar 2019 toe, dat het voor jullie gelukkig mag zijn en dat je vooral gezond mag blijven. Geniet nog van alles wat het leven ons te bieden heeft en je weet het, ik vind je echt wel een supervrouw en bewonder je !!! Als er tijd is dan kom ik nog wel eens langs.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!