een fijne zondag iedereen . . .


Al ben ik vandaag helemaal niet aan het niksen, ik doe de was en de plas en daarmee uit !  Gisteren waren we op een verjaardagsfeestje van de kleindochter Maaike en zodoende is al de rest wel blijven staan eigenlijk !  Ik had wel op voorhand eten gemaakt voor vandaag bij, een grote kom . . . die na gisteren middag reeds danig geslonken is maar we zullen wel toekomen.  Ook vandaag nog kervelsoep gemaakt, dat is licht verteerbaar en het smaakt wel eens lekker in deze winterse temperaturen.

Dat doet me eraan denken dat ik ook nog voor wat voeder moet zorgen voor de vogeltjes, ze hebben deze dagen zoveel van die meelwormen gesnoept dat alles zo goed als leeg is.  Mijn ventje zegt dan dat ik dat een dag of wat maar zo moet laten maar dat doe ik niet graag.  Als ikzelf honger heb wil ik ook wat eten, veel hoeft dat niet te zijn maar met honger blijven zitten is niet goed !  Hoor mij eens doen, dat is inderdaad zo maar er zijn wel mensen die niet zoveel hebben als wij en met deze dagen denk je daar dan toch wat meer aan dan anders.

Al zijn er hier wel andere dingen aan de hand om ons zorgen over te maken maar de verlossing zullen we volgende woensdag pas krijgen . . . ofwel beginnen de zorgen dan pas . . .  Dat is wat ons deze dagen vooral bezig houdt en geloof me vrij dat is geen pretje.

Toch nog een fijne zondag voor iedereen en maar er vooral het beste van, zowel voor anderen als voor jezelf !


En zo ziet mijn schotel eruit die op onze salontafel staat, eenvoudig maar het geeft toch aan dat we op de derde zondag van de advent zijn aangekomen.  Ook de vierde doe ik wel eens alleen in brand, kwestie van theelichten uit te sparen natuurlijk !

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fijn weekend !

weekend !!!